Ik schrijf zelden recensies, maar dit moest ik delen.
Onlangs is het hotel overgenomen door nieuwe eigenaren die momenteel bezig zijn met renovaties. Bij het boeken van een vierpersoonskamer kon ik slechts twee gasten opgeven, omdat de derde gast nog onbekend was. Bij aankomst vertelde de receptiemedewerker ons dat we een kleinere kamer kregen vanwege ons gezelschap van twee personen. Echter hadden we extra betaald voor de grotere kamer. Toen bleek dat er toch een extra gast was, moesten we 105 euro per nacht extra betalen, wat overeenkomt met de kosten van een volledige kamer voor één pers..
Het enige minpuntje van ons verblijf was de nogal luidruchtige airconditioning, waardoor het 's nachts in de zomer te warm of te lawaaierig was. Gelukkig bood de drukke en boeiende stad Florence genoeg afleiding om vermoeid genoeg te zijn om het lawaai te negeren. Gelukkig was de kamer zelf een absolute topper, vooral de kamer met het prachtige houtsnijwerk. Het ontbijt was heerlijk en de parkeerplaats, hoewel tegen betaling, was een zegen in het drukke Florence. Bij aankomst kregen we handige tips over supermarkten, cafés en restaurants (we hebben er drie uitgeprobeerd en allemaal lekker bev..
De ligging van dit hotel was perfect en we waren zeer tevreden. Het interieur was stijlvol en de lobby oogde prachtig. Het personeel was uitermate vriendelijk en behulpzaam. Het enige minpuntje was het wat verouderde toilet, dat een paar keer verstopt raakte. Ondanks dat alles was het wel schoon en comfortabel, met frisse lakens op het comfortabele bed.
Ik geef dit hotel 4 sterren in plaats van 5 vanwege de airconditioning situatie. In de winter is het beleid van het hotel (en naar ik vermoed van meer hotels in het land?) om de centrale airconditioning uit te schakelen. Toen wij er half novem..
De ambiance van dit kleine hotel is werkelijk uniek, met een charmant historisch tintje. Het team van personeel is uitzonderlijk gastvrij en maakt echt het verschil. We geven de voorkeur aan de persoonlijke benadering die je hier vindt boven de anonimiteit van grote hotelketens. Het ontbijt dat bij de kamer is inbegrepen, is van hoge kwaliteit en ook de lunchpakketten voor onze piramidetour waren uitstekend geregeld na ons verzoek. De ligging slechts enkele straten verwijderd van Zócalo heeft zijn voor- en nadelen. Het is heerlijk om de oude stad te verkennen en de levendigheid te ervaren, ma..
Een fantastische ervaring!
Het Basar Hotel is een charmante accommodatie met ontzettend vriendelijk personeel. De service is persoonlijk en gastvrij, en het is geen verrassing dat zoveel gasten hier graag terugkeren. Het culinaire aspect is absoluut uitmuntend! Geen massale buffetten, maar heerlijke (gezonde) maaltijden bereid door de chef met lokale ingrediënten. Een dineren hier betekent dat uit eten gaan overbodig wordt.
De kamers zijn fris en opgeruimd, en het zwembad is goed onderhouden met voldoende ligstoelen. Het personeel bij de receptie is behulpzaam en spreekt goed Engels, en voo..