ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Abacus Metropol

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging9
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid10

Samen met wat vrienden verbleven we in dit knusse hotel. De kamers waren verzorgd en comfortabel, en het eten was geweldig - er was voor ieder wat wils. De locatie van het hotel is ideaal, dichtbij het strand, winkels en cafés. Het personeel was ontzettend vriendelijk en gastvrij. Voor de prijs die we betaalden, overtrof het onze verwachtingen. Het enige minpuntje waren de liften, die wel wat verouderd waren. Het stadje zelf was prachtig en de mensen in de winkels en cafés waren vriendelijk en niet opdringerig. We zullen hier zeker nog eens terugkomen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging8
  • Service5

Mijn eerste ervaring bij Metropol/Litera was prettig. Het eten was lekker en er was een ruime keuze. Onze ruime 3-persoonskamer voelde comfortabel, ook al waren we maar met z'n tweeën. In het begin kregen we geen schone handdoeken, maar na een vriendelijk briefje werden ze elke dag ververst. Het balkon aan de kant van het zwembad was niet ideaal vanwege het geluid van de nabijgelegen discotheek, vooral laat in de nacht. Om een plekje bij het zwembad te vinden, moest je vroeg opstaan om je handdoek neer te leggen, anders waren alle ligbedden bezet. Gelukkig was het grasveld ook een fijne plek om te ontspannen. Het personeel leek in het begin wat kortaf, maar werd vriendelijker naarmate we er langer verbleven. De airconditioning werkte perfect en zolang je de sleutel in het slot liet zitten bleef de kamer de hele dag koel, en deed de koelkast het ook goed. Het advies was om de lift te vermijden, vanwege een incident tijdens een stroomstoring. Ondanks enkele minpunten hebben we een goede tijd gehad en ik zou het zeker aanbevelen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging4
  • Service5
  • Kindvriendelijkheid3

We hadden een flink grote kamer voor ons tweeën, maar helaas niet op de juiste manier. De wc stond scheef, de liften werkten zelden, de strandstoelen waren versleten en de koelkast deed het niet, al was die toch leeg. Het ontbijt begon pas om 8 uur, wat betekende dat we bij dagtochten niets konden eten of zelfs maar een kop koffie konden krijgen. Het menu bestond meestal uit kip en gehaktballen. Op 23 september werden maar liefst 70 mensen ziek, waarbij twee naar het ziekenhuis moesten vanwege voedselvergiftiging – mijn partner was helaas ook slachtoffer. Iedereen bracht die nacht door op het toilet en was flink ziek. Hoewel we al vier keer eerder in Turkije zijn geweest, was deze ervaring echt een teleurstelling. Zelfs op de ochtend van ons vertrek konden we geen kop koffie krijgen omdat het pas 7:30 uur was. Eén ding was wel positief: het personeel deed hun best, maar het was de nieuwe manager die de boel liet versloffen en niets liet repareren. De omgeving was weliswaar mooi, maar we besloten dat we nooit meer naar Turkije zouden gaan. Vorig jaar gingen we naar Egypte, ook naar een viersterrenhotel, en dat was aanzienlijk beter – echt een wereld van verschil. De Engelsen die er verbleven hadden het zelfs slechter dan wij, en wij kregen nog een kleine compensatie, terwijl zij niets kregen!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging10
  • Service4
  • Kindvriendelijkheid7

Onze vakantie was geweldig! We hadden het geluk om één van de weinige kamers met een enorm dakterras van 250 vierkante meter te krijgen. Helaas was er geen zitje aanwezig, dus hebben we wat stoeltjes 'geleend'. Het eten was van goede kwaliteit, maar je moet wel van kip houden, aangezien dit twee keer per dag geserveerd werd. Het personeel in de bar en eetzaal was beleefd, maar de sfeer was niet erg gezellig. De liften werkten slecht, één week lang was er een buiten gebruik en de service lift voor het personeel bleef soms vastzitten. Mijn vrouw en kinderen besloten daarom maar de vijf verdiepingen met de trap te nemen. Er waren te weinig ligbedden en om 8:15 uur was alles al gereserveerd, maar gelukkig was er nog ruimte in de tuin naast het hotel met heerlijke ligkussens en een hangmat! De animatie was voornamelijk gericht op Engelse gasten, aangezien 95% van de gasten Engels was. Het bier (Tuborg) was prima, alleen jammer van de plastic glazen. Over het algemeen was het hotel redelijk voor de betaalde prijs.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging9
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid5

Vorige zomer brachten we een bezoek aan dit geweldige hotel en we waren er erg over te spreken. Het hotel heeft een gezellige uitstraling en een fijne sfeer. Dit jaar hebben we opnieuw geboekt bij Litera en kijken er naar uit. Het zwembad is heerlijk en de badmeesters zijn vriendelijk. Het eten was ook erg goed, alhoewel er wel iets te vaak kip op het menu stond naar onze smaak.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging10
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid6

Dit hotel is echt fantastisch, ik raad het iedereen aan! Het eten is heerlijk en de kamers zijn altijd tip-top in orde. Het personeel is ontzettend vriendelijk en de animators zorgen voor veel plezier. Wij plannen absoluut om volgend jaar weer terug te gaan!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging10
  • Service9

Dit hotel is echt een pareltje, hoewel het een beetje vreemd is dat het geen individueel hotel is, maar onderdeel van een keten genaamd Litera met Idas en nog een ander hotel. Het hotel richt zich voornamelijk op Engels sprekende gasten. De kamer was fantastisch en het eten was heerlijk. Ondanks dat we al negen keer in Turkije zijn geweest, hebben we nog nooit zo'n uitgebreid eten gehad, zowel 's ochtends, 's middags als 's avonds. Helaas was de hammamet teleurstellend, we voelden ons echt bedrogen. Maar verder was het geweldig!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging10
  • Service5
  • Kindvriendelijkheid9

Mijn eerste ervaring bij het Litera hotel was fantastisch! Het diner was heerlijk en divers, er was voor ieder wat wils. De kamers en de rest van het hotel waren goed onderhouden en zagen er prachtig uit. Het zwembad was wel wat druk, maar dat mocht de pret niet drukken. De locatie van het hotel is ideaal, dichtbij het strand en er is genoeg te doen in de buurt. Vooral de terrassen 's avonds waren erg gezellig! Het entertainment was eenvoudig maar vermakelijk. Voor de prijs die je betaalt, krijg je echt waar voor je geld. Ik zou het zeker aanraden!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging7
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid8

Vorige zomer hebben we genoten van onze ervaring bij dit hotel. De gezellige sfeer en vriendelijke medewerkers maakten ons verblijf geweldig. Daarom hebben we deze zomer opnieuw geboekt bij Litera. Het zwembad was heerlijk en de badmeesters waren erg behulpzaam. Het eten was ook uitstekend, hoewel er wel erg vaak kip op het menu stond. Al met al een toplocatie voor een ontspannen vakantie!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging10
  • Service6

Onze ervaring in dit hotel overtrof onze eerdere verblijf van 3 jaar geleden in Idas. Na 11 dagen voelde het eten wel wat eentonig, zoals gebruikelijk is in Turkije na een week. Desondanks was het personeel buitengewoon vriendelijk en behulpzaam. Het contact met het personeel is vaak een wisselwerking, afhankelijk van hoe je jezelf opstelt. Als we volgend jaar terugkeren naar Icmeler, kiezen we zeker weer voor dit hotel.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2
  • Ligging1
  • Service2

Erg teleurstellend verblijf gehad in dit hotel. Bij aankomst bleek dat er alleen alcoholische dranken beschikbaar waren, maar geen mogelijkheid tot betalen. Het ontbijt werd aangeboden tussen 9 en 11 uur, maar daarna was er niets meer te krijgen tot de minibar rond 22.30 uur openging. Tussen 13 en 15 uur was er helemaal geen service beschikbaar. De kamer had geen werkende douche, de minibar werd niet bijgevuld en er was elke dag dezelfde kip op het buffet. Aan de overkant van het hotel was een discotheek die voor veel lawaai zorgde tot in de vroege uurtjes. De lift was defect en bleef zelfs twee uur vastzitten. De kamerdeur had een spleet, waardoor onze persoonlijke spullen zichtbaar waren. Onze zeep werd dagelijks vervangen na drie dagen en handdoeken werden midden in de nacht aan het zwembad achtergelaten. De busreis naar het hotel was chaotisch en bij terugkomst op het vliegveld was er geen bus beschikbaar. We moesten alles, inclusief drankjes en snacks, zelf betalen. Al met al een enorme teleurstelling en zeker geen viersterrenervaring, zoals beloofd. We zouden dit hotel absoluut niet aanbevelen. Het is duidelijk dat de informatie op de website niet overeenkomt met de werkelijkheid. Wij zullen hier niet meer terugkeren.

Melden




© 2007-2025 ReisChecker.nl