ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Calimera Golden Beach

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging6
  • Service2
  • Kindvriendelijkheid6

In juli 2013 verbleef ik hier samen met een vriend voor 15 dagen. Helaas hadden we gedurende de hele vakantie last van maagklachten, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het eten. Opmerkelijk genoeg werden ook 6 van de 8 mensen die we daar ontmoetten ziek. Dit heeft zeker onze vakantie verpest. Gelukkig waren de kamers in het hoofdgebouw op de 2e verdieping uitstekend. We hadden een prachtig gerenoveerde kamer zonder balkon, maar dat bleek helemaal niet te missen doordat je gemakkelijk je handdoek kon ophangen. De hoogtepunten van de vakantie waren de duikexcursies die we met een groep van 8 personen hebben gedaan. Deze hebben we rechtstreeks geregeld via de mensen die bij het zwembad werkten. Het duikcentrum was van hoge kwaliteit en voor 50 euro per persoon kregen we een privéboot, eten, drinken, 2 duiksessies en snorkelmogelijkheden. Helaas was de animatie een complete mislukking. De avondshows waren van slechte kwaliteit en ik begrijp niet hoe sommige mensen hier goede beoordelingen voor kunnen geven. Wat betreft de ligbedjes bij het zwembad, deze kon je vanaf 8 uur 's ochtends reserveren. Als je de poolboy een fooi gaf, zorgde hij er elke ochtend voor dat je een plekje had.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging9
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid10

Voor de zevende keer weer terug naar dit hotel en opnieuw was het een geweldige ervaring! Het eten was verrukkelijk, het personeel was buitengewoon vriendelijk en eventuele problemen werden altijd serieus behandeld. Geen wonder dat ik hier al zo vaak ben geweest. Ik kijk er alweer naar uit om volgend jaar terug te komen!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging10
  • Service9

Movie Gate, voorheen bekend als Calimera, heeft een nieuwe wind doen waaien met hun verbeterde management dat zich volledig inzet voor de tevredenheid van de gasten. Dit prachtige resort met eigen strand biedt een veilige speelomgeving voor kinderen in de zee, dankzij het grote ondiepe gedeelte langs de kust. De zwembaden zijn brandschoon en het lange zwembad nodigt uit tot uitdagende zwemtochten. De animatie is levendig, met activiteiten zoals ritjes op Dody de huiskameel of paardrijden op het strand. De diverse eetopties zorgen ervoor dat iedereen iets lekkers kan vinden. Tijdens mijn verblijf werd ik helaas ziek, maar het attente personeel bracht me eten en water en hielp me zelfs met het verlengen van mijn kamer zodat ik kon rusten op de dag van vertrek. Hoewel er wat onderhoudswerkzaamheden gaande waren, hadden bezoekers hier geen last van. Al met al een fantastische vakantiebestemming voor een eerlijke prijs!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging8
  • Service10

Samen met mijn dochter heb ik een geweldige deal weten te scoren bij Hotel Movie Gate (voorheen Golden Beach en Calimera) via een touroperator. Voordat we vertrokken had ik al wat reviews gelezen en ik was in eerste instantie een beetje bezorgd. Gelukkig heb ik geen vervelende ervaringen gehad. Integendeel. Het hotel was prachtig, met mooi aangelegde tuinen en fantastische zwembaden die goed werden onderhouden. Het eten was meer dan prima (altijd dat gedoe over frietjes, toch?) met genoeg variatie. Het personeel was ontzettend vriendelijk. Als je ze een klein extraatje geeft, heb je echt 8 geweldige dagen! Er verbleven veel Russische gasten, maar dat stoorde ons helemaal niet. Liever beschaafde Russen dan luidruchtige Britten ;-) Een enorm pluspunt vonden we dat je niet 's ochtends vroeg hoefde te rennen om een ligbedje bij het zwembad te reserveren... wat een verademing! Het strand was niet heel bijzonder... het leek erg kunstmatig aangelegd en alles en iedereen zat nogal dicht op elkaar.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging1
  • Service5
  • Kindvriendelijkheid1

Onze geplande droomvakantie veranderde in een nachtmerrie! Meer dan 40 personen waren minstens een week lang ziek tijdens ons verblijf. De dokter van het hotel gaf toe dat het om een hardnekkige voedselvergiftiging ging, veroorzaakt door een virus. Het hotel was extreem onhygiënisch en verre van 'Ultra all-inclusive' - zelfs waterflessen moesten worden gekocht. Het eten was zeldzaam en zelfs friet was alleen beschikbaar voor 'speciale' Egyptische gasten. Het management leek bang voor kritiek, aangezien ze ons stiekem verzochten om geen foto's te maken van het gebrek aan variëteit in het eten. Zelfs gasten die al 20 keer eerder waren geweest, werden gezien terwijl ze letterlijk huilden. We vrezen nu welk virus we hebben opgelopen en hebben een afspraak gemaakt met onze Nederlandse arts. Voor ons geen herhaling van deze ervaring!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging5
  • Service7

Bij het Gate-hotel was ons verblijf echt grandioos. We hadden een prachtige kamer met een jacuzzi en zeezicht - dat maakte het allemaal nog specialer. Het resort heeft diverse eetgelegenheden waar we prima hebben gegeten. Hoewel het eten niet extreem luxe was, was het zeker smakelijk. Het personeel was ontzettend vriendelijk en stond altijd voor ons klaar als we vragen hadden of ergens mee zaten. Leuk detail: de assistente van de manager was zelfs Nederlands. Helaas viel de vriendelijkheid van het barpersoneel bij het zwembad en strand wat tegen. Ze leken hun frustraties soms te uiten jegens gasten, en dat was jammer. Ook viel op dat er Russen en Egyptenaren in grote getalen aanwezig waren, wat leidde tot lange wachtrijen bij het eten en onbehoorlijk gedrag bij het zwembad. Dit werd helaas niet aangepakt door het personeel. Het resort zelf was mooi onderhouden, maar er was niet heel veel te doen. Vooral voor Europeanen was er weinig animatie.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging6
  • Service4
  • Kindvriendelijkheid6

Dit resort beloofde een luxe all-inclusive ervaring, maar wist niet helemaal te overtuigen. Het eten was teleurstellend en veel gasten kampten met maagklachten tot dagen na hun terugkeer. Het lijkt erop dat er op de verkeerde dingen is bezuinigd, wat de algehele ervaring niet ten goede kwam. Gelukkig was het personeel wel vriendelijk en behulpzaam. Sinds het aantrekken van een nieuwe zakenpartner is de kwaliteit en toewijding van het hotel echter niet verbeterd, wat jammer is. Het verblijf was uiteindelijk een gemiste kans om indruk te maken.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging6
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid8

Een prachtig en ruim resort met 450 kamers, gelegen in een rustige omgeving met weinig activiteiten buiten het resort. Het eten was uitstekend, met een grote selectie opties, een prachtig zwembad en direct aan het strand. Het enige minpunt was de prijzige wifi (9 euro per dag) en de trage verbinding in de lobby. Een aanrader is de Little Buddha bar in Hurghada, vooral op donderdag met de ladies night en levendige sfeer. Hoewel er veel Russen en Oostblokkers aanwezig waren, was de muziek geweldig. Wij hebben 349 euro betaald voor 8 dagen via een touroperator en genoten elke dag van heerlijk eten. Voor kinderen is er een animatieteam en 's avonds zijn er shows. Ideaal voor gezinnen met kinderen of senioren, maar voor jongeren is er minder te doen. Desalniettemin is het een perfecte bestemming voor een weekje zon. De zon kwam op om 07.00 uur en ging onder om 17.15 uur, met temperaturen tot 28 graden tot 14.00 uur, daarna koeler met 's nachts 17 graden wat zeer aangenaam was.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging6
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid6

Fantastisch hotel met een uiterst gastvrije en professionele staf. De nieuwe manager toonde een oprechte betrokkenheid bij de efficiënte werking van het hotel, zonder al te nadrukkelijk op de voorgrond te treden. Onze kamer was ruim en brandschoon. Het hotel beschikt over 4 riante zwembaden die tijdens ons verblijf heerlijk rustig waren. Het strand was slim ingericht zodat gasten voldoende ruimte hadden en niet opeengepakt lagen. De maaltijden waren van goede kwaliteit. Hoewel het ontbijt dagelijks hetzelfde was, was dit geen enkel probleem. Er waren diverse opties om eieren te bereiden en er stonden regelmatig gebakken eieren en pannenkoeken op het menu. De lunch bij het strand was eenvoudig, maar in het restaurant werden heerlijke gerechten geserveerd. Het buffetrestaurant voor het avondeten was prima, maar voor wie afwisseling zoekt zijn er ook a la carte restaurants beschikbaar. De gerechten daar waren bijzonder smaakvol! In de directe omgeving is er niet veel te beleven, maar een taxi naar Hurghada (Sheraton Street) of El Gouna is een aanrader. Ook wordt het beginnersduiken bij de duikschool van het hotel van harte aanbevolen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging6
  • Service8
  • Kindvriendelijkheid10

Dit hotel biedt een aangenaam verblijf. Het personeel was overwegend gastvrij, behalve bij de receptie. Het animatieteam zorgde voor vermaak en het resort zelf had alle benodigde faciliteiten, zoals een dokterspost, souvenirs, supermarkt en apotheek. Hoewel de ligging niet heel pittoresk was, compenseerde de aanwezigheid van voorzieningen dit. De kamers vertoonden enige tekenen van ouderdom, maar werden wel goed schoongehouden. Het eten was van goede kwaliteit, met dagelijks nieuwe specialiteiten naast standaard gerechten zoals rijst, pasta en friet.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit3
  • Ligging7
  • Service5

De locatie van het resort is prachtig en rustig, maar helaas liet het eten te wensen over. Veel gasten werden ziek. Gelukkig verbleven wij in een mooie kamer met een moderne inloopdouche. Helaas liet de vriendelijkheid van het barpersoneel te wensen over en duurde het lang voor we een drankje kregen. Ook het animatieteam was teleurstellend, met matige shows en weinig enthousiasme.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging8
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid9

Het resort was absoluut schitterend. Met een eigen strand en een haventje waar boten klaarstaan om je mee te nemen naar de meest adembenemende snorkel- en duiklocaties, bleef ik continue verrast. Een hoogtepunt was het snorkelen langs de kust van het resort, de onderwaterwereld was werkelijk prachtig. Daarnaast was ik zeer te spreken over de kamer, de zwembaden en vooral het vriendelijke personeel. De medewerkers waren altijd behulpzaam en deden hun uiterste best om ervoor te zorgen dat gasten zich thuis voelden. De animatie was ook top, van volleybal op het strand tot gezellige avonden bij het nabijgelegen Hard Rock Café - alle lof! Het enige minpuntje was het eten. Hoewel het over het algemeen goed was, miste het buffetrestaurant in de ochtend en middag wat variatie in fruit, er waren enkel bananen. Gelukkig compenseerden de diverse restaurants voor het avondeten dit ruimschoots, vooral het Italiaanse restaurant met zijn verrukkelijke steenovenpizza's kan ik van harte aanbevelen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging6
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid7

Ik heb hier een heerlijk ontspannen vakantie gehad. Het enige minpuntje was het ontbreken van kleurrijk koraal bij het hotel. Gelukkig zijn er wel veel vissen en zelfs zeekomkommers te zien. De perfecte plek om te snorkelen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging9
  • Service7

Na onze vakantie van 11 dagen in dit hotelresort kunnen we zeggen dat we een geweldige tijd hebben gehad. De kamers zijn misschien een beetje ouderwets, maar ze waren brandschoon. Het is tenslotte Egypte en geen luxe Hilton. Op het terrein zijn overal waterdispensers waar je gekoeld drinkwater kunt halen voor in je minibar. Het eten gaf ons wel wat buikpijn, maar dat overkwam ons ook in Tunesië en Turkije, gelukkig hielpen lokale pilletjes. De eetervaring was over het algemeen goed: veel keuze, gevarieerd en erg smakelijk. Het hotel wordt voornamelijk bezocht door Russen, Duitsers en een paar Egyptenaren, maar hun aanwezigheid was niet storend voor ons. Het cocktailaanbod is prima, maar niet heel bijzonder van smaak. Het bier daarentegen smaakte goed. De verschillende zwembaden op het terrein zijn mooi verdeeld, schoon en bieden voor elk wat wils. Het strand is ook schoon, maar de eerste paar honderd meter zijn ondiep en bij eb drooggevallen. Voor duikliefhebbers is de duikschool op het resort een aanrader, en het animatieteam is echt geweldig! Ze doen hun uiterste best om voor iedereen een leuke tijd te verzorgen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging3
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid7

Als dochter van Egyptische ouders die in Nederland geboren is, was ik verrast toen ik aankwam bij dit hotel. De service was geweldig en het personeel was erg vriendelijk. Helaas liet het bed te wensen over, de veren waren te voelen en het was echt oncomfortabel. Gelukkig werd er snel iets gedaan aan de muggen in de kamer. Het zwembad was echter een teleurstelling, met mensen die ongekleed het water in sprongen en waar weinig aan hygiëne leek te worden gedaan. Het eten had soms wel goede smaken, maar er was weinig variatie. Ik merkte op dat in het restaurant alleen buitenlandse gasten werden toegelaten, wat voelde als een vorm van racisme. Het viel op dat degenen met een groen bandje buitenlanders waren en de Egyptenaren een wit bandje hadden. Dit zorgde ervoor dat ik niet kon genieten van mijn maaltijd, het voelde gewoon niet goed.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging10
  • Service8

Wat een fantastische ervaring! Het eten was voortreffelijk en de service was uiterst vriendelijk. Als ik dan toch één minpuntje moet noemen, waren de bedden iets aan de harde kant. Desondanks verdient deze plek absoluut een 10. Ik kom hier volgend jaar zeker weer terug!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging10
  • Service8
  • Kindvriendelijkheid10

Dit hotel is echt een pareltje! Het personeel is ontzettend vriendelijk en behulpzaam. De prachtige tuinen en zwembaden zorgen voor een heerlijke ambiance. Voor slechts 2 euro per dag hadden we altijd dezelfde comfortabele ligbedjes bij het zwembad. Het ontbijt en de lunch waren heerlijk, maar het avondeten liet soms wat te wensen over vanwege het gebrek aan variatie. Desondanks is dit een uitstekend hotel voor zowel jong als oud.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2
  • Ligging1
  • Service2
  • Kindvriendelijkheid4

Dit hotel heeft duidelijk betere dagen gekend – het is vervallen, vies en het eten laat veel te wensen over. Mijn ervaring was verre van prettig en ik zal hier niet nog een keer verblijven.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit3
  • Ligging4
  • Service2

Dit hotel voldeed helemaal niet aan onze verwachtingen. Het personeel deed z'n best, maar dat was het dan ook wel zo'n beetje. Het eten was van slechte kwaliteit en leek vooral gericht te zijn op Russen en Egyptenaren, erg weinig variatie. Zelfs voor een simpel eitje bij het ontbijt moest je zelf aan de slag. Verschillende Nederlanders uit onze groep lagen gedurende verschillende dagen ziek op bed. De service was belabberd, de airco werkte niet goed en de receptie deed nauwelijks iets om dit op te lossen. Onze keycard werkte na 8 dagen niet meer (we verbleven 10 dagen). We moesten meerdere keren naar de receptie lopen voordat het weer werkte. We hadden de kamer tot 18:00 uur bijgeboekt, maar na de reguliere uitchecktijd van 12:00 uur werkte de kaart niet meer. Kortom, dit hotel was zeker niet wat er beloofd werd. Het schijnt vroeger een uitstekend hotel te zijn geweest, maar dat is nu absoluut niet meer het geval.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging6
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid6

Hotel Movie Gate komt niet in de buurt van de kwaliteit van RIU hotels, vind ik. Het eten is middelmatig en de algehele ervaring is ook niet top. Een verblijf van 8 dagen is oké, maar langer zou ik niet aanraden. Gelukkig is de omgeving prachtig en het centrum van Hurghada is zeker een bezoek waard! Let wel op voor oplichters, ze worden agressief als je niets koopt, maar trap daar niet in. Het personeel is heel wisselend, de ene is erg vriendelijk en de ander is onbeschoft.

Melden


Reisperiode: april 2011

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging7
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid9
  • Verzorging9
  • Voorzieningen9

Animatie was Super (Mario). schoon en proper hotel Een aanrader voor iedereen. Ligging is helaas niet erg centraal, maar hotel taxi service is perfect (120 LE heen en terug)

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging8
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid7
  • Verzorging8
  • Voorzieningen7

Goed hotel, personeel is behulpzaam, enthousiast en vriendelijk. Ze staan er alleen wel ongeveer op je een massage te geven (is geen probleem hoor), bij het zwembad. Het achterste bad is wel heel erg koud. Ook een mooie tuin en ruime kamers. Eten is erg lekker. Ga komend jaar voor de derde keer.

Melden




© 2007-2025 ReisChecker.nl