ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Al Diwan

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit3
  • Ligging7
  • Service4

De auteur van deze recensie deelde hun ervaring over een reis die ze via een veiling hadden geboekt. Ze waren verrast door de hoge prijzen die andere reizigers hadden betaald. Ondanks een paar leuke ervaringen, zoals snorkelen en een bezoek aan de piramides, vonden ze het land niet heel bijzonder. Het bijboeken van all-inclusive opties bleek een onvoorspelbare en soms dure aangelegenheid, waarbij verschillende prijzen werden genoemd. Ze voelden zich soms overgeleverd aan willekeur en voelden dat ze constant extra geld moesten uitgeven. Ook klaagden ze over extra kosten voor drankjes na 22.00 uur en de beperkte keuze in drinkglazen. Het eten kon voldoen, maar alleen als je een avontuurlijke smaak had. De auteur sprak ook over ervaringen met fooien en hoge visumkosten. Al met al, een gemengde ervaring die de auteur met Johan deelde.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging8
  • Service8
  • Kindvriendelijkheid10

We hebben echt genoten van ons verblijf! Het personeel was ontzettend gastvrij en vriendelijk, wat het extra speciaal maakte. De kamers waren niet helemaal perfect, maar dat mocht de pret niet drukken.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging8
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid8

Vorige zomer hebben we last minute geboekt voor dit hotel en ondanks de lage kosten hadden we niet al te hoge verwachtingen. Gelukkig waren de kamer, badkamer en toilet schoon. Het eten was niet geweldig, dus we kozen ervoor om elders te dineren. Het pendelbusje naar het centrum reed niet dagelijks, maar met een taxi was dit ook betaalbaar. Dit hotel is eenvoudig, maar ideaal voor gasten die voornamelijk op pad zijn en de kamer alleen gebruiken om te douchen en te slapen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging5
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid8

De kamer was redelijk, werd elke dag schoongemaakt, maar het beddengoed niet. Het personeel was vriendelijk, maar de receptie was buitengewoon onvriendelijk. Helaas was de locatie niet ideaal, met weinig in de omgeving. Er was een shuttle naar het strand, maar niet naar de stad, wat betekende dat je een taxi moest nemen. Het eten was teleurstellend, elke dag bijna hetzelfde en omdat er weinig in de buurt was, moest je naar de stad gaan. Over het algemeen was het geen 4-sterren hotel/resort, ik zou eerder zeggen 2,5 sterren!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging5
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid5

Onze vakantie bij Al Diwan was fantastisch! We hebben via een veilingsite geboekt en daardoor lekker goedkoop uit geweest. De kamers waren eenvoudig ingericht, niet luxueus, maar de bedden waren comfortabel en er was airconditioning, wat een pluspunt was. Het personeel was ontzettend vriendelijk en behulpzaam, echt geweldige mensen. We hadden alleen ontbijt, geen all-inclusive, en het ontbijt was heerlijk. Elke ochtend stond er een kok in de zaal om omeletten en pannenkoeken te bakken, wat erg leuk was. Hoewel het hotel redelijk ver van de "stad" lag, was het gemakkelijk en goedkoop om er met de taxi te komen. Bovendien was de "stad" niet heel indrukwekkend, dus dat maakte niet zoveel uit ;-)

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging5
  • Service4
  • Kindvriendelijkheid2

Mijn verblijf in Al Diwan was een regelrechte ramp! Het onderhoud liet te wensen over: twee keer viel de stroom uit, drie keer hadden we geen water en drie nachten moesten we het zonder airconditioning stellen, pas na veel aandringen werd er actie ondernomen. Het water uit de douche was bruin/zwart en er was te weinig Engels sprekend personeel bij de receptie om onze problemen duidelijk te maken. Het eten was elke dag hetzelfde en wat niet opging, werd de volgende maaltijd weer geserveerd (of gefrituurd, want dan zijn de bacteriën ook dood!). In één week tijd heb ik twee stellen gezien die bij vertrek hun paspoorten kwijt waren, niet verwonderlijk gezien de houten bakken onder de receptiebalie waar deze in werden bewaard! De sleutel werd slordig opgeborgen en toen we deze misten, beweerden ze dat we hem op het strand hadden verloren (terwijl deze gewoon niet teruggelegd was op de plek waar hij hoorde, wij hadden hem juist ingeleverd om te voorkomen dat we hem zouden kwijtraken!) Naar mijn mening zijn er zeker betere resorts te vinden voor dit geld; 4 sterren?? Zeker 2 te veel!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2
  • Ligging1
  • Service2
  • Kindvriendelijkheid2

Dit 'gebouw' verdient absoluut geen 4 sterren! De staat van het zwembad is bedroevend, met kapotte tegels en het eten is bijna oneetbaar. Zelfs voor de meest avontuurlijke eters zal dit een uitdaging zijn, met geroosterde vliegen op je toast. Het all-inclusive drankjes worden geserveerd in goedkope plastic bekertjes en alleen het bier is koud. Voor drinken bij het zwembad na 22.00 uur moet je extra betalen. De airco werkt niet, stoelen zijn kapot en er branden lampen in de kamer. Na 8 bezoeken aan Egypte zal ik dit hotel absoluut vermijden! Het is een raadsel waar die 4 sterren vandaan komen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging5
  • Service6

De eerste nacht was geen succes; de kamer rook muf en had duidelijke vochtplekken, vooral in de badkamer. Het rook er vreselijk. De volgende dag kregen we een iets betere kamer, maar die was ook niet bepaald schoon. Er was duidelijk sprake van achterstallig onderhoud, af en toe zat de stroom even niet mee en het was niet altijd even fris. Het water uit de kraan was 's ochtends bruin/zwart. De communicatie met het receptiepersoneel verliep moeizaam door hun beperkte Engels. Het eten was ook niet om over naar huis te schrijven. Hoewel het all-inclusive was tot 10 uur 's avonds, wilden ze een avondactiviteit organiseren waar iedereen 30 pond extra voor moest betalen. Niemand deed dat, dus ging het feest niet door, maar het feit dat ze het probeerden was al teleurstellend. Er was een agressieve hotelgast die de hele week dronken was en zelfs een vrouw aanviel die naar het ziekenhuis moest, maar toch werd hij niet uit het hotel gezet. De zwembadbar sloot al om 3 uur 's middags en er waren vaak geen glazen beschikbaar, dus moesten we het met plastic bekertjes doen. De drankkeuze was ook beperkt. Gelukkig was het personeel wel vriendelijk.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging4
  • Service6

Na het boeken van een hotel in het centrum kregen we deze accommodatie aangeboden als alternatief. Het ligt zo'n 8 km verwijderd van Na'ama Bay en er is slechts een shuttlebus naar het centrum beschikbaar op zondag en donderdag. Helaas werd onze ervaring teleurstellend door de vele misleidingen en het slechte optreden van zowel de reisorganisatie als de reisleider ter plaatse. Onze klachten lijken niet serieus genomen te worden. Volgens onze reisorganisatie wordt het hotel geadverteerd als een 3-sterren accommodatie. Het eten was weliswaar lekker en van goede kwaliteit, zonder enige maagproblemen, maar we misten wel de aanwezigheid van vers fruit bij de maaltijden. Gelukkig hebben we wel van het weer kunnen genieten en van het strand, als we tenminste een plekje konden bemachtigen in de shuttlebus naar het strand.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging7
  • Service9

Dit is de ideale plek als je geen luxe verwacht! Het personeel is ontzettend vriendelijk, de airco op de kamer werkt goed en de kamer is ruim. Er is een gratis shuttleservice naar het strand die elk uur vertrekt, en een taxi naar het strand kost 20 pond. En vergeet niet te gaan snorkelen, dat is hier geweldig!

Melden


© 2007-2025 ReisChecker.nl