- Prijs / kwaliteit10
- Ligging8
- Service10
- Kindvriendelijkheid7
Een geweldige plek om te verblijven, met uitstekend eten!
Sluiten
Een geweldige plek om te verblijven, met uitstekend eten!
We kunnen alleen maar positief zijn over onze vakantie - het was werkelijk geweldig!
Terug van een heerlijke week vol genot! Alles was hier gewoon perfect. Het eten was fantastisch en het Italiaanse restaurant was geweldig! Er verbleven veel Duitsers en Belgen, maar dat stoorde ons absoluut niet. De ligging vlakbij winkels was erg handig en leuk. Ik zou dit hotel aan iedereen aanraden, maar let op: de familiekamers zijn niet erg ruim, vooral als je met twee grote kinderen bent. Het is dan beter om twee tweepersoonskamers te boeken. Verder heb ik niets dan positieve woorden over dit hotel. Waar vind je nog zulke kwaliteit? Als je hierover klaagt, weet je gewoon niet hoe je kwaliteit moet waarderen. Rob en Carla
Al voor de zesde keer op rij heb ik genoten van een fantastische ervaring in dit Italiaanse restaurant. De gala-avond was weer een succes en ook de bediening was uitstekend. Buiten de winkels zijn er twee zwembaden die zeker een pluspunt zijn. Helaas liet de WiFi in de kamers te wensen over en zouden de parasols bij het zwembad een opfrisbeurt kunnen gebruiken. Ondanks dat een groot deel van de gasten uit Oost-Europa komt, heb ik hier gelukkig weinig hinder van ondervonden. Het blijft interessant om te zien hoe elk type gast zijn eigen gebruiken en gewoontes heeft.
Dit was onze eerste keer in dit hotel en wat een geweldige ervaring was het! Het hotel is niet te groot, maar biedt wel een prachtige galavond met ongelooflijke toewijding en inspanning voor de gasten. Het eten was voortreffelijk, het personeel was vriendelijk en de minibar was altijd gevuld. De kamers waren brandschoon en bij de bar was alles verkrijgbaar wat je maar kon wensen. We hoefden nooit te vechten om ligbedjes bij het zwembad, omdat er meer dan genoeg beschikbaar waren. Kortom, dit hotel is een absolute aanrader en we kijken er nu al naar uit om volgend jaar terug te keren.
Na alle opschudding rondom mogelijke sluitingen en afgenomen kwaliteit, besloten we zelf een kijkje te nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat we als klanten geen enkel verschil merkten, behalve dan de nieuwe naam. Het vertrouwde concept is intact gebleven - all-inclusive betekent hier ook écht all-inclusive!
Na mijn vijfde verblijf in dit hotel kon ik niet anders dan de nieuwe eigenaar vergelijken met de vorige (Amara). Het valt op dat de regels omtrent avondkleding niet strikt worden nageleefd, ondanks de verplichting tot lange broeken. Er is duidelijk bezuinigd op personeel, wat merkbaar is tijdens het opruimen – borden blijven soms lang staan, een situatie die vroeger niet voorkwam. Handdoeken mogen niet vroegtijdig aan het zwembad worden gelegd, maar sommige liggen er al van de avond ervoor en worden niet weggehaald. Zelfs na een test. Om 05.30 uur moet je al opstaan om een plekje bij het zwembad te bemachtigen, wat lastig is met kleine kinderen die je vanaf je ligstoel in de gaten wilt houden. Veel stoelen worden de hele dag gereserveerd en vaak komt pas laat in de middag iemand opdagen. Ook valt op dat er meer Russen en volledig gesluierde dames aanwezig zijn dan voorheen. Wat zal het volgend jaar brengen?
Samen met mijn partner heb ik tien dagen aan het einde van het seizoen doorgebracht en het verblijf was echt fantastisch! De animatie was subtiel, het eten was heerlijk en de gala diners waren echt een hoogtepunt. De kamers waren ruim en schoon, en het personeel was uiterst vriendelijk en behulpzaam. De locatie van het hotel was perfect voor het maken van uitstapjes. Met de dolmus konden we gemakkelijk naar Manavgat reizen en van daaruit met de boot dezelfde excursies maken die de touroperator voor maar liefst drie keer de prijs aanbiedt. Ook net buiten het hotel waren er souvenirwinkels waar we 's avonds nog gezellig konden wandelen.
Dit hotel is een absolute aanrader voor een wat ouder publiek met Duitse gasten, maar er waren ook Belgische bezoekers aanwezig. Het eten was voortreffelijk en er ontbrak werkelijk aan niets. Het personeel was uiterst professioneel en vriendelijk. De kamers waren comfortabel en brandschoon, en werden dagelijks keurig verzorgd. De all-inclusive formule, waarbij 24 uur per dag drankjes beschikbaar waren, was geweldig en de drankmerken waren vergelijkbaar met die bij ons.
Voor de tweede keer dit jaar verbleven we in dit resort. Er was dit keer minder personeel aanwezig, maar dit werd slim opgelost door het eten al vanaf 18 uur beschikbaar te maken. Het personeel was ontzettend vriendelijk en behulpzaam, ze verdienen echt een fooi. De gala-avond (03/10) was geweldig: heerlijk eten, fantastische shows, optredens van het personeel, vuurwerk en prachtige bloemstukken in het water. Het was duidelijk dat er veel moeite was gestoken in de organisatie van dit alles. Het resort heeft nu een nieuwe naam, Alva Dona Beach Resort, en ik hoop dat alles blijft zoals het is. Ik kom zeker terug en wens iedereen die dit jaar nog gaat een fijne vakantie toe.
Ik begrijp de positieve recensies niet helemaal. Het lijkt erop alsof deze recensies zijn gemanipuleerd, net zoals wat mij drie keer is overkomen. Het lijkt erop dat er op allerlei zaken wordt bezuinigd, wat suggereert dat deze versie van het Amara-hotel goedkoper moet zijn. Voor slechts 500 tot 1000 euro meer kun je beter naar de Delphin Resorts gaan. Ik heb er echt spijt van dat ik hier ben gebleven. En dan heb ik het nog niet eens over de Belgen - eigenlijk de Vlamingen - die zich gedragen zoals Nederlanders 20 jaar geleden werden bekeken: asociaal gedrag, zoals het 's ochtends om 5 uur neerleggen van handdoeken. Twintig tegelijk, belachelijk. Wel wil ik de Duitsers en de Russen een compliment geven, zij delen mijn minachting voor dit gedrag. Dit zogenaamde "resort" is echt geen aanrader.