ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Grand Bolivar

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10

Tijdens onze reis naar Lima verbleven we afgelopen april in het prachtige Gran Hotel Bolívar. Dit hotel heeft ons op een unieke manier verrast en was zeker een memorabele ervaring. Het hotel voelt meer aan als een levendig MUSEUM, vanaf de imposante faciliteiten tot aan de elegante kamers en gangen. Ondanks de grootsheid van het hotel en het aantal kamers, ademt het een sfeer van VERVLOGEN TIJDEN uit, wat ons een nostalgisch gevoel gaf. Het was fascinerend om de historie van het hotel te zien herleven tijdens ons verblijf. Voor ons was dit echt een van de HOOGTEPUNTEN van onze reis door Peru. En laten we vooral niet de heerlijke Pisco Sour in het restaurant vergeten, dat maakte de ervaring helemaal compleet.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4

Aangekomen om middernacht werden we verrast door een bruisende lobby met een filmcrew en muzikanten die de sfeer bepaalden. De muziek klonk luid en er werden opnames gemaakt die duurden tot in de vroege uurtjes. Dit was alles behalve wat we hadden verwacht op basis van hun website. Het leek alsof hun focus ergens anders lag. Na een uitputtende busreis van 5-6 uur vanuit Huacachina waren we allemaal toe aan een verfrissende douche of bad. Helaas was er geen warm water beschikbaar op de kamers en de kamers waren ook niet verwarmd, wat zorgde voor een koude nacht in midden mei. De badkamers waren wel ruim, maar dat maakte het gebrek aan warmte niet goed. Het internet in het hotel was van goede kwaliteit, maar wel erg traag. Toen het ochtend werd, duurde het lang voordat we koffie en ontbijt konden krijgen, vooral omdat er maar 2 tafels beschikbaar waren terwijl het hotel niet druk bezet was. Ondanks de weelderige omgeving, voelden we ons alles behalve vorstelijk behandeld. De service liet te wensen over en verliep uitermate traag. Hoewel de kamers redelijk waren, viel het ons op dat er veel touractiviteiten plaatsvonden. Het leek erop alsof dit de hoofdinkomstenbron van het hotel was. Al met al zouden we dit hotel niet aanraden vanwege de hoge prijs, de drukte, het lawaai en de muzikale overweldiging. Uiteindelijk hebben we ons geld teruggekregen voor één nacht, maar na problemen met warm water en ontbijt hebben we om restitutie gevraagd voor de volgende twee nachten en zijn we vertrokken. Gelukkig namen we die beslissing, aangezien het verblijf in Bolívar niet aan onze verwachtingen voldeed. De manager was vriendelijk, beleefd en bood excuses aan, maar het hotel heeft zeker modernisering en verbetering nodig, vooral op het gebied van internet, warm water, ontbijtfaciliteiten, enzovoort.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10

Tijdens onze lunchervaring werden we omringd door prachtige elementen: een adembenemend uitzicht, attente service en heerlijk eten. Deze plek is een absolute aanrader en ik zou er zonder twijfel opnieuw naartoe gaan. De prijs was verrassend betaalbaar voor zo'n uniek en iconisch hotel.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2

De geschiedenis van het hotel geeft het een unieke charme, maar het lijkt alsof er sinds de bouw niets is veranderd. Hoewel het behouden van historie belangrijk is, zou een subtiele renovatie het pand elegant ouder kunnen laten worden – helaas is dat hier niet het geval. Bij binnenkomst in de lobby werden we begroet door een onaangename, bedwelmende geur die ons zelfs naar de kamer volgde. Vlekken op de muren en gordijnen gaven de indruk van verwaarlozing. De kamer leek alleen schoon door de sterke geur van bleekmiddel die zich mengde met andere onaangename geuren in het hotel. Ondanks de potentie was de ervaring teleurstellend vanwege gebrek aan onderhoud en basishygiëne. Met meer zorg en investering zou deze plek kunnen stralen, maar op dit moment lijkt het op een prachtig gebouw dat aan zijn lot is overgelaten.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2

De ambiance was erg prettig, maar helaas was het niet mogelijk om mijn dessert te wijzigen, zelfs nadat het 15 minuten na bestelling werd geserveerd. De serveerster legde uit dat eenmaal gekozen, er geen aanpassingen meer mogelijk waren, dus eindigde ik met een dessert waar ik niet bijzonder enthousiast over was. Zo'n rigide beleid had ik nog niet eerder meegemaakt tijdens mijn bezoek aan Californië. Reizigers moeten wellicht elders hun geluk beproeven.





© 2007-2025 ReisChecker.nl