ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Continental Garden Reef Resort

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging8
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid6

Recentelijk zijn we teruggekomen van ons verblijf in dit resort en over het algemeen was het een prettige ervaring. Echter, voor Nederlandse bezoekers is dit geen ideaal hotel. Het eten liet te wensen over en voldeed niet aan de verwachtingen voor een all-inclusive arrangement. De kwaliteit van het bier was teleurstellend en het koffieaanbod liet ook te wensen over. Het is aan te raden om buiten het resort te eten en te drinken. Helaas kunnen mensen met beperkte mobiliteit hier ook beter niet naartoe gaan. Voor mij persoonlijk was dit een teleurstellende ervaring en ik heb dit nog niet eerder meegemaakt in Egypte. Mijn advies: vermijd dit resort en zoek elders naar een geschikte accommodatie.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging10
  • Service10

Elke dag kregen we hetzelfde eten, vaak lauw of koud. Het personeel was wel vriendelijk. De kamers waren ruim, maar niet erg luxe. Het hotel had een mooie uitstraling en het rif was prachtig. Helaas was de manager niet erg betrouwbaar. Het leek alsof 95% van de gasten luidruchtige Russen waren. We hebben twee van de zeven nachten niet goed kunnen slapen vanwege de geluidsoverlast. Dit was een ervaring om snel te vergeten en we zullen hier niet meer terugkomen. We waren niet de enigen, er waren nog vijf andere Nederlandse stellen die dezelfde mening deelden. Als Europeaan zul je hier spijt van krijgen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging7
  • Service8

Het hotel was prima, maar niet luxueus genoeg voor 5 sterren. De hoogste waardering kreeg het resort vooral vanwege het prachtige koraalrif voor de kust. De kamers waren ruim en werden dagelijks voorzien van schone lakens en handdoeken. Het personeel was vriendelijk en het eten in het à la carte restaurant was lekker. Echter, het was teleurstellend dat het bier in het zwembad regelmatig op was. 's Avonds was er wel entertainment, maar dit leek vooral gericht te zijn op Russen en Italianen, niet internationaal. We vonden het jammer dat er geen gezellig terras buiten was met live muziek of achtergrondmuziek. De bar binnen bood wel plaats, maar de afwezigheid van airconditioning maakte het er erg warm. In de lobby was er altijd wel ruimte, maar 's avonds wilden we graag buiten zitten in het warme land. Als je naar het centrum wilde, moest je altijd met een busje gaan omdat lopen geen optie was.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit3
  • Ligging4
  • Service6

De accommodatie oogt aantrekkelijk met een prachtig huisrif. De kamers zijn keurig en het personeel is vriendelijk. Helaas is het eten eenvoudig en vaak koud, met weinig variatie. Het restaurant lijkt niet altijd even schoon en de koffie is niet te genieten. Deze plek lijkt vooral in trek te zijn bij Russische gasten, wat zich ook uit in de entertainment en het eten, dat allemaal een Russisch tintje heeft. Bij vertrek had ik een waterpijp bij me, maar deze mocht niet als handbagage mee. Ondanks meerdere bezoeken aan Egypte, vonden wij dit een van onze minst geslaagde vakanties. De Russische gasten lijken geen oog dicht te doen en houden je 's nachts wakker. Al met al raden wij deze accommodatie niet aan voor Nederlandse gasten. Het is wellicht beter om een ander resort te kiezen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging3
  • Service7

Hoewel het hotel groots en uitgestrekt is, zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan een wat knusser formaat. Er zijn hier en daar nog wat verbeterpunten, zoals gordijnen die niet allemaal goed vastzitten, lege koffiekopjes in het restaurant en niet alle tafeltjes even schoon. Dit soort kleine details mogen nog wat meer aandacht krijgen. Gelukkig is er net een nieuwe manager aangesteld die hopelijk deze puntjes zal aanpakken. De winkeltjes in het resort zijn behoorlijk duur, dus het is verstandig om daar niets te kopen. Het personeel probeert vriendelijk over te komen door speciale prijzen te bieden, maar in werkelijkheid vallen de prijzen veel hoger uit. Ondanks de aanwezigheid van veel Russische gasten, hebben wij een geweldige tijd gehad in Egypte. Het duiken was fantastisch en snorkelen was een waar genoegen - zo prachtig! We keren met een positief gevoel terug van onze trip.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging5
  • Service9

De periode van 14 tot 28 september was niet helemaal vijf sterren waard, maar het huisrif was echt adembenemend (zie foto's). De animatie was voornamelijk gericht op Russen en Italianen, wat eigenlijk zorgde voor wat meer rust bij de ligbedden. Het eten in het andere restaurant (Amigo, ook all-inclusive) was beter. De receptie was zeer behulpzaam, het eten was goed en het hotel was ruim opgezet met schone kamers. De winkels in het hotel waren wat aan de dure kant. 's Ochtends rijdt er een gratis shuttleservice naar de oude markt en van 17.30 tot 19.30 is er gratis vervoer naar het winkelcentrum Namabay. Na 19.30 betaal je 4 euro per persoon voor de heen- en terugreis. Alles moet wel van tevoren gereserveerd worden bij de receptie. Er is wifi in het hotel en verder hebben we enorm genoten en kijken we terug op een heerlijke vakantie.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging10
  • Service10

Een verblijf van 8 dagen in Garden Reef op 9 maart 2012 was echt geweldig, het complex was prachtig. De Egyptenaren waren ontzettend vriendelijk, wat drie redenen had. Ten eerste, omdat je niet Russisch was - die staan bekend om hun onbeschoftheid. Ten tweede, omdat Nederlanders graag fooien geven, vooral wanneer het personeel minimaal betaald krijgt. En ten derde, ze vonden de Nederlanders oprecht interessant met onze iconische voetbalhelden als Marco van Basten en Johan Cruijff. Het was echt fantastisch hoe ze hun best deden om Nederlands te praten met ons! Maar dan het eten.. Verschrikkelijk! De broodjes bij het ontbijt leken minstens 4 dagen oud te zijn, er was weinig variatie en elke dag stonden dezelfde verwelkte salades op tafel. Zowel bij het ontbijt, lunch als diner... De sla en worteltjes waren bruin en ronduit bedorven! Serieus, het was niet te geloven. Er waren slechts 10 kamers bezet in het enorme resort. Gelukkig mochten we eten bij het Plaza Beach Resort, wat goed geregeld was en op slechts 5 minuten lopen door een prachtige tuin te bereiken was. Daar was animatie, weliswaar in het Russisch, maar toch erg gezellig. Het rif was absoluut adembenemend!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Ligging4
  • Service3
  • Kindvriendelijkheid4

Het resort verdient absoluut geen 5-sterrenbeoordeling. Het eten is altijd koud en eentonig, met lunches en diners die steeds hetzelfde zijn. Alles lijkt gericht te zijn op Russen, Polen en Tsjechen, terwijl Nederlanders zich eigenlijk niet echt welkom voelen. De douches hebben altijd koud water en het entertainment is alleen beschikbaar in het Russisch, Pools of Tsjechisch. Het terras is veel te klein en er blijken zelfs 3 restaurants te zijn waar we nooit over geïnformeerd zijn. Pas op de dag van vertrek hoorden we hierover van andere Nederlandse gasten. De reisleiders waren een Belgische man en een Duitse vrouw, geen van Nederlandse afkomst. Naar mijn mening zijn de toegekende sterren te hoog, een beoordeling van 3 sterren zou meer op zijn plaats zijn.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging9
  • Service10

Gedurende ons verblijf van 12 dagen hebben we niets dan lof voor onze ervaring hier. Alles, van de service tot de prachtige omgeving en het comfortabele hotel, heeft ons positief verrast. Het personeel, van de schoonmakers tot het restaurantpersoneel, was buitengewoon vriendelijk en behulpzaam. Onze kamers waren ruim en smetteloos schoon. Het eten in de drie verschillende restaurants was voortreffelijk en gevarieerd. Dit verblijf is absoluut een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een geweldige vakantie-ervaring.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging8
  • Service6

Prachtig hotel met weinig andere gasten dan een groep Russen. We kregen een gratis kamer met zeezicht aangeboden vanwege de lage bezettingsgraad. Het koraalrif voor de deur was een leuke plek om allerlei grappige vissen te zien. Helaas was het eten een teleurstelling voor mijn kieskeurige smaak, en sommige mensen kregen er zelfs buikpijn van vanwege andere hygiëneregels dan we gewend zijn in Nederland. Gelukkig konden we gemakkelijk naar de vertrouwde McDonald's, op slechts 5 minuten rijden met de taxi en ze bezorgen zelfs! Ondanks deze tegenslagen hebben we alsnog een fijne vakantie gehad. Met het all-inclusive pakket en dagelijkse temperaturen van 25 graden was het echt genieten.

Melden


© 2007-2025 ReisChecker.nl