ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Inna Dharma Deli

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging9
  • Service4
  • Kindvriendelijkheid7

Dit hotel is onderdeel van het bekende staatsbedrijf INNA, dat overal in Indonesië hotels exploiteert. De toewijding van het personeel en de soms verwaarloosde staat van het hotel zelf verraden deze connectie. Gelukkig zijn er in de buurt van dit hotel betere opties beschikbaar. De omgeving waarin het hotel zich bevindt, is echter wel historisch en heeft daarom zijn charme. Aan de overkant vind je leuke eetgelegenheden en aan de achterkant het Deli Hoofdkantoor.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging9
  • Service8

Het Inna Dharma Deli Hotel, voorheen bekend als Hotel de Boer, is een historisch juweeltje dat teruggaat tot de koloniale periode. Hoewel de grandeur van vroeger nog te voelen is in de prachtige openbare ruimtes rond de receptie, laten de kamers soms te wensen over. Onze ervaring was dat ze wat stoffig en bedompt waren, met hier en daar wat provisorische oplossingen in de badkamer. Gelukkig compenseert de vriendelijke en hulpvaardige houding van het personeel veel. De ligging van het hotel in het centrum van de stad, nabij het Merdekaplein en een sfeervol park, maakt het een goede uitvalsbasis voor verkenning. Ook het nabijgelegen oude postkantoor en restaurant TipTop, met zijn historische charme, voegen toe aan de ervaring. Het ontbijtbuffet in het hotel is prima, en je kunt zelfs een vers ei bestellen. Als je net bent aangekomen vanuit Nederland en slechts voor één nacht in Medan verblijft, is dit hotel zeker een overweging waard vanwege de centrale ligging en de nostalgische sfeer die het met zich meebrengt.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging5
  • Service3

Bij aankomst oogde het hotel weliswaar vriendelijk, maar toen we eenmaal op onze kamers kwamen, werden we begroet door een muffe geur. De kamer 453 en 451 lieten te wensen over. In de badkamer zagen we dat de toiletbril gebarsten was en provisorisch gerepareerd met kit, de wasbak vertoonde een grote scheur waar vuil zich ophoopte, en het bad had aanslag langs de randen. Er waren geen schone handdoeken beschikbaar en de deur van de badkamer was ronduit vies. Al met al geen hygiënische toestand die bij niemand een glimlach op het gezicht zou toveren. Het bovenlaken vertoonde grote gaten en scheuren. Het ontbijt werd verpest door bedorven koffie en een ongewenste bezoeker in de vorm van een rat in het restaurant, waar het personeel laconiek op reageerde en op hun eigen manier probeerde de rat te vangen. Om wat entertainment te vinden moesten we een drukke weg oversteken naar een gebied met cafés en restaurants. De foto's op de website kwamen absoluut niet overeen met de werkelijkheid.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging5
  • Service7

Bij aankomst werden we hartelijk begroet door de gids, die ons meteen een bloem opspelde. Terwijl we in de lobby wachtten, kregen we een verfrissend drankje aangeboden. Het hotel had misschien niet meer de nieuwste uitstraling, maar onze ruime kamer was van alle gemakken voorzien. Met geluiddempend tapijt en airconditioning konden we de ramen niet openen, maar dat hinderde ons niet. We hebben heerlijk geslapen, misschien mede dankzij de vermoeiende reis. Vanuit onze kamer hadden we zicht op het Daimaru winkelcentrum. Alles was inbegrepen tijdens ons verblijf, en het buffet was telkens rijkelijk en smakelijk opgediend.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging8
  • Service8

De locatie van het hotel is perfect voor het verkennen van de stad te voet, terwijl je bij het zwembad heerlijk kunt relaxen en verkoeling kunt zoeken.





© 2007-2025 ReisChecker.nl