ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Steigenberger Europaischer Hof

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Ligging10
  • Service6

Het eten was van hoge kwaliteit en we hebben enorm genoten van het uitgebreide ontbijtbuffet. Het feit dat er gratis pendelbussen waren naar het festivalgebouw was echt een pluspunt. De locatie zelf was absoluut schitterend.



Reisperiode: onbekend

  • Ligging10
  • Service8

Na herhaalde bezoeken aan dit hotel, waar we ons jarenlang hebben laten betoveren door de ouderwetse charme, moeten we helaas concluderen dat het niet langer aan onze verwachtingen voldoet. Ondanks de gunstige locatie, schiet de inrichting tekort door een gebrek aan renovatie. De spa was onhygiënisch, ligstoelen kapot en automaten zonder water. Zowel de kamers als gangen waren bevlekt met vuile vloerbedekking. Tijdens ons verblijf zagen we schoonmaakpersoneel op vensterbanken rusten, terwijl je om hun aangesloten stofzuiger heen moest lopen. Zelfs het eens uitstekende ontbijt voldeed niet meer aan de verwachtingen; nieuwkomers werden niet opgemerkt en koffie liet lang op zich wachten. Onze conclusie is duidelijk: we zullen Baden-Baden zeker opnieuw bezoeken, maar mijden dit hotel voortaan.



Reisperiode: onbekend

  • Ligging7
  • Service5

Een voormalig prachtig gebouw dat toe is aan een renovatie, maar nog steeds zijn grandeur uitstraalt met een indrukwekkende trap. Het hotel wordt duidelijk alleen beloond met vijf sterren vanwege zijn naam en basisfaciliteiten. Bij ons laatste bezoek kregen we een kamer in het bijgebouw met dekens opgehangen aan de ramen om tocht tegen te gaan. Dit keer werden we ondanks aandringen eerst op de rokersverdieping geplaatst voordat we eindelijk een niet-rokenkamer kregen toegewezen. Helaas was ook deze kamer al aangetast door de tand des tijds, met vochtplekken in de badkamer en versleten tapijt. Bij binnenkomst valt meteen het oude, grijze tapijt op en duurde het lang voordat onze bagage naar de kamer werd gebracht. Onze enige 'positieve' ervaring kwam voort uit de omgeving en de gunstige locatie van het hotel.



Reisperiode: onbekend

  • Ligging7
  • Service3

Mijn ervaring was een regelrechte nachtmerrie vanaf het moment dat ik binnenkwam. De conciërge begon meteen met me te tutoyeren, wat ik als storend ervaarde. Onze kamer, waarvan we er meerdere hadden geboekt, was pas na een vertraging beschikbaar. Het leek alsof het hele hotel niet schoongemaakt was. Vooral mijn kamer, met versleten tapijt en kapotte meubels, schreeuwde om een grondige renovatie. De gangen dienden als opslagruimte voor stofzuigers en schoonmaakapparatuur. Zelfs in de 21e eeuw moest er nog betaald worden voor wifi (€9 voor 5 uur). Maar het toppunt was de hygiëne. Er lagen haren van de vorige gast in mijn kamer en overal waren vlekken te zien. Ik heb nog nooit zo'n slechte indruk gehad van een vijfsterrenhotel, zelfs niet in de meest afgelegen uithoek van de wereld.



Reisperiode: onbekend

  • Ligging10
  • Service8

Het hotel heeft een fantastische ligging, met de kerstmarkt aan de overkant en de winkelstraat om de hoek. Echter, de staat van het hotel laat te wensen over. De kamervloeren en de badkamer vertonen duidelijke tekenen van slijtage, vooral bij de badkamerdeur die al door vocht is aangetast. De televisie in de kamer, met zijn ouderwetse antenne, voldoet niet meer aan de standaard van deze tijd. Daarnaast liet de hygiëne in zowel de badkamer als de kamer te wensen over. Onze kamer bevond zich recht boven de ingang, wat 's nachts voor aanzienlijke geluidsoverlast zorgde door thuiskomers.



© 2007-2025 ReisChecker.nl