ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Colonial Mar

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging9
  • Service3
  • Kindvriendelijkheid8

Onlangs zijn we teruggekomen van ons verblijf van twee weken in Colonial Mar. De locatie was absoluut geweldig, maar helaas viel het hotel zelf nogal tegen. Het culinaire aspect liet veel te wensen over. Een van ons is zelfs ernstig ziek geworden van het eten, met symptomen zoals braken en heftige diarree, wat resulteerde in een moment waarop zij de kamer niet eens meer uit kon. Dit terwijl we normaal gesproken geen zwakke magen hebben. We troffen rauw vlees aan, schimmel op de komkommers en appels... Voor vegetariërs of mensen met voedselallergieën was het ook niet ideaal, aangezien de bordjes onduidelijk aangaven wat er precies geserveerd werd (meerdere keren stond er plotseling vlees of vis op ons bord). De keuzemogelijkheden waren beperkt en er was weinig variatie. Op de laatste dag was het all-inclusive concept zelfs verdwenen! Na 12:00 uur, bij het uitchecken, moesten we voor alles apart betalen. We zijn al vaak naar all-inclusive resorts geweest, maar zoiets hadden we nog nooit meegemaakt. Bij het zwembad was er een duidelijk tekort aan ligbedden (waarvan velen ook nog eens kapot waren) en de faciliteiten waren sterk verouderd. We zouden wel weer terug willen komen, maar dan niet naar dit hotel!



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging5
  • Service8
  • Kindvriendelijkheid8

Onze vakantie was erg plezierig, het personeel was vriendelijk en de kamers waren mooi ingericht. Het enige minpuntje was de locatie, die nogal eenvoudig was. Als je een paar straten verder liep, kwam je wat minder aantrekkelijke winkeltjes tegen. Gelukkig was het strand op slechts 10 meter afstand! Helaas was er geen gezellig stadje in de buurt, maar wel een groot winkelcentrum op zo'n 15-20 minuten loopafstand. Voor ons was een verblijf van 8 dagen precies genoeg, vooral omdat er niet veel activiteiten in de omgeving waren. Gelukkig was er wel leuke animatie voor de kinderen en werd er elke avond iets georganiseerd door het animatieteam voor zowel jong als oud.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging9
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid9

Onze ervaring bij Colonial Mar was fantastisch! Samen met 2 volwassenen, een baby van 4 maanden en een kindje van bijna 2 jaar verbleven we daar twee weken. Hoewel we in een standaard kamer sliepen en geen familiekamer hadden, werden de kindjes goed verzorgd met houten ledikantjes. Elke dag werd de kamer keurig schoongemaakt en de bedden waren perfect - groot en zonder doorzakken. Het ontbijt bood toast, stokbrood, eieren, spek, vleeswaren en cake. Lunch en diner waren warme maaltijden, met altijd verse vis en vlees van de grill, aangevuld met andere gerechten op het buffet. Hoewel wij makkelijke eters zijn, misten we soms wat variatie in groenten. Het kinderbad was klein maar prima, terwijl het grote bad uitstekend was. De speeltuin op het terrein was toe aan vernieuwing en niet geschikt voor jonge kinderen, maar gelukkig stond er om de 500 meter op het strand een fantastische speeltuin. Ook de ligging van het hotel aan een mooi wandelpad was een pluspunt.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging8
  • Service3

Terug van mijn reis naar Roquetas de Mar, een prachtige bestemming, maar het hotel was echt een teleurstelling! Het eten was gewoonweg verontrustend slecht: vlees vaak niet goed doorbakken, koud vlees (als beleg) slecht gekoeld, salades leken ook niet vers en leken eerder restjes van de dag ervoor. Er was totaal geen afwisseling, elke dag hetzelfde. Zelfs de koffie bij het ontbijt was niet om te drinken en het fruitsap was ook niet veel soeps. De kamers werden redelijk schoon gehouden, maar er was duidelijk sprake van achterstallig onderhoud. De gemeenschappelijke ruimtes, zoals de lobby, waren ronduit vies. Het personeel in het restaurant was nog wel vriendelijk, maar de rest leek over het algemeen onverschillig en onbeleefd. Misschien had het management hen moeten informeren dat de gasten er zijn voor een aangename ervaring, niet andersom. Het all-inclusive arrangement stelde niet veel voor; je voelde je meteen als een tweederangs gast. Te weinig ligbedjes bij het zwembad, en het drinken werd geserveerd in plastic bekers. Al met al een trieste ervaring, wij zullen hier niet meer terugkeren!



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging5
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid6

Het hotel heeft een geweldige locatie, vlakbij het centrum op ongeveer 20 minuten wandelen (500m). Op donderdag is er een grote markt naast het hotel, hoewel het er mooi uitziet, zijn er veel kraampjes die hetzelfde aanbieden. Het personeel varieert van vriendelijk tot chagrijnig, maar gezien het altijd dezelfde mensen zijn, is het begrijpelijk dat ze niet altijd even vrolijk zijn. Het eten is redelijk goed, maar vrij repetitief met gerechten zoals patat, macaroni, rijst, vis, kip, en dergelijke. De desserts zijn teleurstellend met slechts 2 soorten en wat fruit. Soms is er ijs, maar dit is vaak snel op. De ligbedden op het strand zijn tegen betaling, waardoor niemand daar lijkt te zitten, en het strand zelf is nogal vervuild. Op maandag is er geen entertainment voor volwassenen, terwijl het kinderentertainment best leuk is, zij het herhalend en zonder Engels sprekende medewerkers. In het hele hotel lijkt niemand Engels te begrijpen, zelfs als je aangeeft geen Spaans te spreken. De avondshows vond ik persoonlijk niet aantrekkelijk, dus spendeerde ik mijn tijd vaak buiten. De kamers zijn schoon en worden dagelijks schoongemaakt. Al met al vond ik het een leuke ervaring voor een keer.





© 2007-2025 ReisChecker.nl