ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Oceano Copacabana

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2

Teleurstellende ervaring Recentelijk heb ik een groep van 12 uitwisselingsstudenten naar Rio de Janeiro vergezeld en de accommodatie in het Oceano Copacabana Hotel was het dieptepunt van de reis. Vanaf het moment van inchecken, in de lift die niet reageerde op de knoppen, begonnen de problemen. We kregen te horen dat we de knop meerdere keren moesten indrukken. Sommigen van de groep kozen ervoor om de trap te nemen naar verschillende verdiepingen tot aan hun kamers, omdat ze zich onzeker voelden. De kamers waren bij aankomst vies, met zand op de vloer, een vieze toiletpot en haren in het afvoerputje van de douche. Ook klaagden andere studenten over hetzelfde probleem. De wifi werkte niet, wat essentieel was voor de studenten zonder Braziliaanse simkaart. De receptie gaf de schuld aan Apple-apparaten, maar het probleem bleef zich voordoen bij verschillende merken. Bij het zwembad vertoonde de jacuzzi gele vlekken, wat duidde op gebrek aan reiniging. De roomservice was ook problematisch: deze werd alleen op verzoek uitgevoerd - iets wat pas werd verteld nadat we hadden gevraagd waarom de kamer niet was schoongemaakt. Ook werd ons gevraagd een formulier te ondertekenen om de toegang van het personeel te autoriseren. Wat was daarvan het doel? Proberen zich te ontdoen van enige verantwoordelijkheid wanneer een medewerker een kamer binnenkomt? Ik begrijp het nog steeds niet. Het ontbijt was lekker en gevarieerd, maar ook hier hadden we problemen met de schoonmaak, gezien vuile kopjes en vettige borden. Bij het uitchecken vroeg ik of ze mijn koffer 15 minuten konden bewaren, maar hier vroegen ze R$10 voor. Toen ik voorstelde om mijn koffer bij de receptie achter te laten, wezen ze op een bord waar stond dat zij niet verantwoordelijk waren voor items achtergelaten bij de receptie. Ik besloot de uitcheck te annuleren en mijn koffer mee terug te nemen naar de kamer terwijl ik naar de apotheek ging. Tot mijn verbazing heb ik op de dag van uitchecken twee sollicitatiegesprekken zien plaatsvinden in de receptie van het hotel, zonder enige privacy. Wat voor respect en consideratie heeft dit bedrijf voor zijn toegewijde medewerkers? Bij vertrek vroeg een receptionist om feedback en ik vertelde hem dat ik mijn klachten via e-mail naar het reisbureau en het hotel zou sturen. Hoewel de prijs van het hotel goed is gezien de locatie, is het tarief nog verre van goedkoop. Het spijt me om te zien dat een zo toegewijde en betrokken team te lijden heeft onder slecht management. Veiligheid en hygiëne zijn essentieel, en ik hoop dat het hotelbeheer verbetert wat betreft onderhoud en hygiëne. Op dit moment kan ik de accommodatie niet aanbevelen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2

Het hotel heeft potentie om geweldig te zijn, maar er is een complete herstructurering nodig en een heroverweging van hoe gasten behandeld worden met beleefdheid en respect. Mijn man en ik verbleven in Hotel Oceano Copacabana aan Rua Hilario de Gouveia 17 in Rio de Janeiro, van 18 tot 21 april 2025 met een groep vrienden. Mijn beoordeling is als volgt: Het was verplicht om de kamer sleutel bij de receptie achter te laten wanneer we het hotel verlieten, om verlies te voorkomen. Helaas waren onze sleutels verdwenen bij terugkomst en wisten de medewerkers niet waar ze waren gebleven. We moesten 50 minuten in badkleding bij de receptie wachten terwijl de receptionisten ongemotiveerd en onvoorbereid leken om onze sleutels te vinden. Uiteindelijk hebben ze onze kamer geopend met een loper (die er een dag eerder nog niet was, maar dat verhaal laat ik over aan de persoon die het ongemak heeft ervaren). Ik zat vast in de lift voor een paar minuten omdat het systeem vastliep met gesloten deuren en geen externe communicatie. Volgens andere gasten gebeurt dit heel vaak en ik heb meerdere keren gezien hoe mensen in paniek uit de lift kwamen omdat ze vastzaten. Er waren talloze klachten vanuit onze groep, waaronder zelfs het vinden van een kakkerlak in de badkamer. De receptiemedewerkers waren volledig onvoorbereid om gasten te helpen, sommigen waren zelfs onbeleefd en sarcastisch tegenover gasten. Het ontbijt was goed; de medewerkers die gasten begroeten bij het ontbijt waren erg attent. De locatie van het hotel is geweldig, in de buurt van strand Posto 3 in Copacabana. De hygiëne van het hotel liet te wensen over, met een muffe geur in de gangen waardoor het leek alsof het hotel vuil en oud was. De toegang tot het zwembad was vreselijk, met smalle en donkere trappen. De hygiëne van de kamer was verschrikkelijk. Oude stoffige gordijnen, een oude lawaaierige airconditioner, luidruchtig toilet, geen schoonmaakservice in de kamers, geen vervanging van handdoeken, lakens en dekbed met een vieze en oude uitstraling, een slecht onderhouden badkamer met vieze afvoerputjes en loszittende toiletpot. Het föhn werkte niet. Al met al, mijn algemene beoordeling - 2 van de 10.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2

ID: 217925747 Titel: Misleidende reclame!! Klacht: Na overleg met mijn advocaat, werd mij geadviseerd contact met jullie op te nemen om een buitengerechtelijke schikking te treffen. Een verandering naar een ander hotel of terugbetaling van het bedrag, vanwege misleidende reclame en morele schade! De foto van de jacuzzi met drankjes en werkende jacuzzi is niet wat hier geboden wordt. Indien er geen overeenkomst bereikt wordt, zal ik naar de rechter stappen. Ik eis een onmiddellijke oplossing. Gezien het bovenstaande, eis ik onmiddellijke terugbetaling van de betaalde bedragen voor mijn hoteltransfer. Ik wacht op een reactie. Ik heb dit bericht hierboven naar de website HOTEL.COM gestuurd, waar ik heb geboekt, omdat het hotel zei dat ik rechtstreeks contact moest opnemen met de plek waar ik heb geboekt. Laten we bij het begin beginnen: we kwamen aan in het hotel, de jacuzzi was buiten werking. Na 2 dagen werd de jacuzzi weer geactiveerd, ik ben hier nu al 5 dagen, waarvan 3 dagen met een werkende jacuzzi waarin ik niet kan omdat het water ijskoud is!! Ik vraag hulp aan de receptionist en ze doen niets!! Het water blijft koud, de foto die bij de aankoop van het hotel stond toonde een jacuzzi met drankjes, terwijl er niets wordt aangeboden. Het ontbijt is verschrikkelijk, zeer beperkte keuze, erg karig, voor het bedrag dat ik heb betaald van 5.000 is het helemaal niet waard. En alsof dat nog niet genoeg is, kwam ik in 2021 vast te zitten in de lift van dit hotel, en nu in 2025 zit ik weer vast in de lift, niemand van het hotel heeft excuses aangeboden voor het incident, ik ben totaal ontevreden, ik heb al aangegeven dat ik mijn geld terug wil voor de rest van de overnachtingen omdat ik nog 9 dagen hier zal verblijven, ik wil niet langer in dit hotel blijven maar het is niet restitueerbaar en ik wil niet verlies lijden!! Ze zullen mij niet terugbetalen en ik zal gedwongen worden om in dit volledig ontevreden hotel te blijven!! Ik kom hier om mijn volledige ontevredenheid te uiten over HOTEL.com die mij niet kan helpen en het Oceano Copacabana Hotel die niets heeft gedaan!! Oh, ik vergat te zeggen dat ik de receptie moet bellen om de lift naar mijn verdieping te laten sturen, en de lift gaat niet naar het zwembadniveau, ik moet naar de 14e verdieping gaan om nog twee verdiepingen met de trap te nemen om bij het zwembad te komen. Belachelijk!! Ik kon geen enkele dag in de jacuzzi, omdat het water ijskoud is, en ik heb ook geen andere gasten gezien die het gebruikten. Ik ben ontzet!!!!!!!! Ik bewerk deze recensie vandaag was de laatste nacht!! Er liep een kakkerlak over mijn bed, zo walgelijk!!!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2

Heerlijk ruim!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2

Voordat je een hotel boekt, is het erg belangrijk om eerst even een kijkje te nemen. Ik heb onlangs de slechtste ervaring ooit gehad in een hotel waar ik verbleef. Het was verre van aangenaam en ik zou er nooit meer terugkeren, zelfs niet als ze me ervoor zouden betalen. En het prijskaartje was ook niet mis! Ik zou dit hotel het liefst 0 sterren geven als dat mogelijk was. De muffe geur in de lobby, gangen en kamers was overweldigend. Alles oogde oud en verwaarloosd, met kapotte voorzieningen, veel insecten, versleten lakens en onsmakelijk eten. Het personeel was onbeschoft en de kamers waren vies en roken naar urine. Het zwembad was vies en koud, en de bedden waren ronduit smerig. Er waren zelfs problemen met de lift en de airconditioning maakte zoveel lawaai dat slapen onmogelijk was. Ik heb mijn verblijf van 14 dagen na slechts 24 uur geannuleerd en ben naar het Royal Rio Palace Hotel vertrokken, het beste hotel in Rio de Janeiro.

Melden


© 2007-2025 ReisChecker.nl