ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Electra Palace

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10

Dit hotel weet echt hoe ze hun gasten in de watten moeten leggen. De kamers zijn prachtig, ruim en brandschoon, met comfortabele bedden en slimme details zoals navulbare flessen en luxe badjassen. En die schuifpui met hordeur? Dat is toch wel een unieke vondst! Het personeel is ontzettend vriendelijk en de keuken is gewoonweg perfect, altijd vers en gevarieerd. De ligging aan zee en in de buurt van Lalysos, Rhodos stad en de luchthaven is ideaal, ondanks het geluid van langsrazende vliegtuigen - maar dat wordt goed opgevangen door de geluidsisolatie. Het grote complex is ruim opgezet, speels en toch overzichtelijk, met voor ieder wat wils: sport, spa en muziek. Het feit dat ze ook nog eens duurzaam bezig zijn, spreekt ons enorm aan. Het enige minpuntje zijn de wat verouderde toiletten bij de receptie, die niet helemaal in het plaatje passen. Al met al hebben we enorm genoten van ons verblijf en komen we graag nog eens terug! Bedankt voor jullie goede zorgen!



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

Het hotel viel helaas flink tegen en voldeed wat ons betreft niet aan de verwachtingen van een 5-sterrenaccommodatie. Het eten in het hoofdrestaurant was redelijk, maar het Italiaanse restaurant maakte zijn naam niet waar met karige porties van bijvoorbeeld spaghetti frutti di mare. Zelfs de tiramisu leek uit de diepvries te komen en was alles behalve authentiek. Voor kinderen schoten de eetvoorzieningen tekort en was er weinig keuze voor hen, wat toch eigenlijk wel standaard zou moeten zijn in een hotel van dit kaliber. Ook de hygiëne liet te wensen over, met onopgeruimde tafels en zelfs katten die over de restjes eten liepen. Het gebrek aan snel en efficiënt handelen van het personeel viel op, waarbij sommige ober juist veel werk hadden terwijl anderen toekeken zonder bij te springen. De ongeschreven regel van vroeg in de avond handdoekjes leggen bij het zwembad vonden wij storend, en er werd niet streng genoeg opgetreden tegen dit fenomeen. Ook waren er te weinig snacks en versnaperingen beschikbaar bij het zwembad, wat toch wel een basisverwachting is voor een 5-sterrenhotel. Het hotel leek meer gericht op volwassenen dan op kinderen, wat zich onder andere uitte in de oncomfortabele slaapvoorzieningen voor de jongsten. Al met al gaven wij het hotel een 3-sterrenbeoordeling en zouden wij niet snel terugkeren vanwege het gebrek aan bepaalde faciliteiten en de algemene sfeer die ontbrak.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10

Dit hotel is echt een verborgen pareltje waar we al vijf keer zijn geweest. Elke keer dat we terugkomen, worden we verrast door de luxe en de continue verbeteringen die zijn aangebracht. De eigenaren hebben duidelijk veel geïnvesteerd in dit hotel, en volgend jaar staat er zelfs een grote investering op de planning van meerdere miljoenen euro's! Tijdens ons verblijf hebben we zelfs de kans gehad om met de eigenaar en zijn familie te praten, en ze waren buitengewoon aardig en gastvrij. Het personeel is ook uitzonderlijk vriendelijk en behulpzaam, en er is genoeg te doen voor kinderen dankzij het animatieteam. Het enige minpuntje is dat we dagelijks last hebben van de vliegtuigen die overvliegen. Kortom, dit hotel is een absolute aanrader voor wie op zoek is naar luxe en comfort, maar het prijskaartje kan voor sommigen aan de hoge kant zijn.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8

Ons gezin verbleef een week in dit hotel in de eerste week van augustus, net na de bosbranden. Met onze twee jonge kinderen genoten we van een rustige sfeer. Het personeel was vriendelijk, het eten heerlijk en de kamers schoon. Vooral het Griekse restaurant was een hoogtepunt. Hoewel het hotel geen 5 sterren verdient, zouden wij het eerder beoordelen met 4 sterren. De busdienst die je kon reserveren was handig, maar het ophalen in de stad liet soms wel wat te wensen over, met vertragingen tot wel 20-25 minuten. De ligging van het hotel was niet ideaal, met weinig op loopafstand. Het ontbreken van duidelijke borden naar het toilet bij de buitenzwembaden zorgde voor enige verwarring, waardoor veel mensen nat naar binnen liepen (waaronder wij de eerste 4 dagen). De afwerking van de kamers was wat slordig en er was soms wat wachttijd bij de liften. De kinderruimte bij de zwembaden was daarentegen wel erg leuk voor de kleintjes. Bij het uitchecken moesten we de kamer al om 12 uur vrijmaken, maar mochten we de faciliteiten nog gebruiken tot onze avondvlucht. Wel was het vervelend dat bij elke gelegenheid om ons kamernummer werd gevraagd, van het betreden van de eetzaal tot het bestellen van een cocktail aan de bar. Ook voor frisdrank of water in de eetzaal moesten we telkens een ober aanspreken, zelf inschenken was niet mogelijk.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

De accommodatie wordt geadverteerd als een vijfsterrenhotel, maar eerlijk gezegd verdient het eerder een drie plus. De familiekamers zijn te krap, met kinderen die moeten slapen op een slaapbank of op twee aan elkaar geschoven stoelen. Er zijn wat problemen met de douches die water de kamer in laten lopen, en het personeel vult de zeep en douchegel niet automatisch bij - je moet er zelf om vragen. De afwerking van de kamers lijkt haastig gedaan, met gaten in de muren en vloeren. Het buffetrestaurant was redelijk, maar het Italiaanse restaurant liet te wensen over en we hebben het Griekse restaurant niet eens bezocht vanwege slechte recensies. Tafels werden slecht schoongemaakt en gebruikt bestek van vorige gasten werd niet altijd weggehaald. Alles leek te worden schoongeveegd met een droge doek en de tafels waren vettig. Daarbij mocht er geen fruit worden meegenomen naar het zwembad. Het was ook irritant om te zien dat mensen 's ochtends al om 6 uur handdoeken op de ligbedden bij het zwembad legden. Het hotel heeft zeker potentieel, maar er moet nog veel gebeuren voordat het echt die vijf sterren waard is.



© 2007-2025 ReisChecker.nl