ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Grifone

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8

Het hotel is erg keurig en biedt de mogelijkheid om een parkeerplek te reserveren voor slechts €13 voor 24 uur. Ik besluit om geen ontbijt te nemen in het hotel, maar loop gewoon om de hoek waar ik voor €1 een heerlijke koffie en voor €1,10 een smakelijke croissant kan krijgen. Win-win!



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

De ontvangst was hartelijk en gastvrij. Hoewel de kamer aan de kleine kant was, voldeed deze prima. Helaas was er veel lawaai te horen vanaf de avond en al vanaf 6 uur 's ochtends. Gelukkig was de eigen parkeerplaats een groot pluspunt.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8

Toen we de recensies van dit hotel lazen, waren we behoorlijk sceptisch. Er werd geklaagd over lawaai en een slecht ontbijt. Ondanks onze twijfels besloten we vanuit Montepulciano toch onbevangen naar dit hotel te reizen. Gelukkig was Hotel Grifone snel gevonden. Bij de receptie werden we vriendelijk ontvangen door Luca. Hij gaf ons een plattegrond, uitleg over de bus naar het centrum en we kregen een mooie kamer toegewezen waar onze auto achter het hotel geparkeerd kon worden. De kamer was voorzien van airconditioning en voelde lekker fris aan. Er stond een groot bed met een kaptafel, stoel en een zithoek met lades eronder. Daarnaast was er een kapstok met kleerhangers en een complete badkamer met bidet. Tot zover helemaal top. Het ontbijt was een grappige ervaring. We hebben veel gelachen. Het was duidelijk dat het personeel van twee personen de boel niet goed aankon. Er was geen heldere taakverdeling bij het aanvullen van broodjes, yoghurt en ontbijtgranen of bij het afruimen en dekken van de tafels. Er waren ook tekorten aan borden, glazen en servetten, en de koffie kwam uit een automaat. Gelukkig waren de medewerkers wel behulpzaam als we iets vroegen. Het ontbrak simpelweg aan goede communicatie en een betere taakverdeling. Met wat extra personeel en een efficiëntere organisatie in de keuken zou dit probleem snel opgelost kunnen worden. Alles draait tenslotte om communicatie.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

Voor ons was de toegang tot het zwembad en de spa voor 20 euro per persoon voor 2 uur reden om er geen gebruik van te maken, zelfs al was het buiten wel 40 graden. De kamers waren ruim, schoon en luxe, maar helaas nogal gehorig. We hebben geprobeerd twee keer roomservice te bellen, zowel 's avonds als overdag, maar er was niemand die opnam. Het ontbijt was redelijk, maar wel erg gericht op zoetigheden. Alle apparatuur werkte prima. Gelukkig was de airconditioning goed en bleef de kamer lekker koel, zelfs wanneer we er niet waren (hij stond standaard op 23 graden).



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4

Het personeel was erg vriendelijk, vooral tijdens het ontbijt, en de locatie van het hotel in een rustige buurt was prettig. Helaas was er veel overlast van lawaai, vooral van andere gasten die zich niet bepaald beschaafd gedroegen. Het hotel leek niet goed voorbereid op hun aanwezigheid en beloofde een rustigere kamer voor de volgende keer. Ondanks dat we een superior kamer hadden geboekt, viel deze tegen en was de badkamer onverwacht klein. Daarnaast was het ontbreken van airconditioning in combinatie met luidruchtige omgevingsgeluiden geen ideale slaapsituatie. Al met al was de ervaring teleurstellend en het hotel voldeed naar onze mening niet aan de verwachtingen die bij een viersterrenhotel horen. Deze ervaring heeft ons doen besluiten om hier niet meer terug te komen, iets wat we zelden meemaken na meer dan 30 jaar reizen.



© 2007-2025 ReisChecker.nl