ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Tryp Tatuape

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4

Bij aankomst voor het inchecken, ondanks het vooraf verstrekken van alle gastinformatie om het proces te versnellen, werd ons verteld dat dit niet was gebeurd. De medewerkster Giuliana was afwisselend onbeleefd en beleefd. Als we de receptie belden om handdoeken te vragen, zeiden ze dat ze niet naar de kamer werden gebracht. Maar wanneer we naar beneden gingen om ze op te halen, werd ons verteld dat ze wel werden gebracht. Voortdurend kregen we verkeerde informatie. De zwembad was klein, wat geen probleem was omdat we dat al hadden gezien op foto's. Echter, het probleem begon toen een groep mensen arriveerde met een zeer luide geluidsinstallatie, shisha rookten en ongepast gedrag vertoonden. De sfeer werd vijandig en het was zielig om te zien hoe ouderen en kinderen de zwembadzone vermeden vanwege de overlast die de groep veroorzaakte. Het personeel van het restaurant was echter een lichtpuntje tijdens ons verblijf. Ze waren vriendelijk en behulpzaam, waarvoor mijn oprechte dank. Ik koos voor Melia ondanks het kleine zwembad vanwege het goede imago van de keten en de perfecte service die beloofd werd. Helaas waren we teleurgesteld en gefrustreerd door de ervaring die we hebben gehad.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4

Tijdens ons verblijf in het hotel tussen 02/03 en 04/03, dat al onze derde bezoek was, werden we helaas teleurgesteld door onverwachte en onaangename situaties. Hoewel het inchecken en uitchecken snel en soepel verliepen, waren er enkele negatieve aspecten die onze ervaring beïnvloedden. Op de eerste avond troffen we een extreem oude tv aan in de kamer - niet bepaald wat je zou verwachten van een 4-sterrenhotel. Het minste wat je zou verwachten is een Smart TV, maar in plaats daarvan was er slechts één verouderd model beschikbaar met maar één kanaal (Globo). Toen we hierover bij de receptie informeerden, kregen we te horen dat alleen de kamers met een upgrade een Smart TV met meer zenders hadden. Dit leek ons absurd, aangezien zelfs motels zonder sterrenclassificatie al standaard dit soort tv's aanbieden, wetende dat mensen daar doorgaans minder tijd doorbrengen. Daarnaast merkten we op dat er schimmel achter de verf zat op een van de muren van kamer 408 en dat de vloer naast het bed duidelijk beschadigd was. Op de tweede dag gingen de ongemakkelijke situaties door. Zo kreeg ik een telefoontje van de receptie waarin ze me vertelden dat de 'niet storen' -bordje op mijn kamer hing - iets wat ik uiteraard zelf had geplaatst. Ook vertelden ze me dat vanwege dit bordje de kamermeisjes mijn kamer niet zouden binnenkomen - een overbodige mededeling als je bedenkt dat daarvoor de bewuste borden dienen. Toen ik later aan de receptie om wat ijs vroeg, was ik verbaasd te horen dat hier een toeslag voor werd gerekend. Dit vond ik vreemd, aangezien ik eerder in hotels van lagere categorieën verbleef waar deze service gratis was. Ook was ik onlangs in het Meliá Paulista (een 5-sterrenhotel) waar ijs zonder extra kosten beschikbaar was. Echter, in het Meliá Tatuapé werd er dit keer wel een toeslag berekend. Zelfs zonder erom te vragen, werd ik verrast toen kort daarna de intercom ging en een medewerker van het restaurant vroeg of ik het ijs zelf zou komen halen of dat het op de kamer moest worden bezorgd tegen een extra vergoeding. Deze praktijk vond ik ongebruikelijk, aangezien ik nog nooit in een hotel verbleef waar zowel het ijs als de bezorging hiervan in rekening werd gebracht. Ook op de tweede dag bezocht ik het zwembad en de fitnessruimte om te zien of ik daar de volgende dag gebruik van kon maken. Tot mijn verbazing was het zwembadgedeelte volledig rommelig, met dienbladen, glazen en handdoeken overal verspreid. De handdoeken lagen zowel bij het zwembad als in de fitnessruimte, wat wijst op een gebrek aan zorg voor het onderhoud van de ruimte. Ik hoop oprecht dat deze ervaring een eenmalige misser was, misschien vanwege de carnavalsperiode. Desalniettemin was mijn verwachting sterk teleurgesteld door basiszaken die een hotel van de aangeprezen categorie zou moeten garanderen. Mijn suggestie is dat het management deze punten heroverweegt en streeft naar verbetering van de ervaring van de gasten.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

Het hotel ligt op een gunstige locatie. Hoewel de voorzieningen enigszins verouderd zijn, wil ik graag de bediening tijdens het zaterdagochtendontbijt en de kamermeisje op de tweede verdieping bedanken. Zij waren vriendelijk en gastvrij. Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen over de receptie, waar het leek alsof ik hen een gunst vroeg.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10

Praia Grande, een kustplaats dichtbij Sao Paulo, biedt een prachtig strand en is de perfecte plek om te genieten van de zon en de zee.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10

Een fantastisch verblijf in Sao Paulo gehad! Het ontbijt was heerlijk en bood veel variatie. Communicatie verliep wat stroef door taalbarrières, wat soms voor grappige momenten zorgde. Op een avond had ik zin in coxinhas met frietjes en de roomservice was lekker vlot, alleen kreeg ik uiteindelijk wel twee borden frietjes in plaats van coxinhas. Wat een avontuur!



© 2007-2025 ReisChecker.nl