- Prijs / kwaliteit7
- Ligging7
- Service7
De service is daar werkelijk top-notch en ze weten echt hoe ze hun gasten in de watten moeten leggen. Bovendien is het hotel prachtig en biedt het programma van de dag volop mogelijkheden om te genieten.
Sluiten
De service is daar werkelijk top-notch en ze weten echt hoe ze hun gasten in de watten moeten leggen. Bovendien is het hotel prachtig en biedt het programma van de dag volop mogelijkheden om te genieten.
Het personeel van dit hotel was vriendelijk en professioneel gekleed, het eten was uitstekend en eventuele problemen werden direct opgelost. Er was voldoende parkeergelegenheid en het personeel stond altijd klaar om te helpen of iets speciaals te regelen. De omgeving was prachtig en voor de prijs die we betaalden, was het hotel zeker het geld waard. De kamers waren fraai ingericht en er was genoeg vermaak voor de kinderen.
Hoewel een volgende reis naar Turkije niet meteen op de planning staat, koesteren we wel warme herinneringen aan onze vakantie bij Serapsu, een all-inclusive hotel dat als een waar paradijs voelde. Het eten was voortreffelijk, het zwembad was prachtig en het privéstrand was een bonus. Gelegen in het charmante Konakli, op slechts een korte autorit van Alanya, bood het hotel de perfecte uitvalsbasis om de omgeving te verkennen. Een busrit naar Alanya was zo gemaakt en zeker de moeite waard. Tijdens ons verblijf hebben we enkele onvergetelijke excursies gemaakt die onze vakantie extra bijzonder maakten: een jeepsafari door de bergen met als afsluiting een bezoek aan een bedoeïenentent voor heerlijke gerechten en waterpijp, ontspannende massages in de hamam (een aanrader aan het begin van de vakantie voor een mooie, gebruinde huid) en een verrijkende trip naar Manavgat, inclusief een bezoek aan een moskee en andere culturele bezienswaardigheden.
Ik had vooraf veel positieve recensies gelezen over dit hotel, maar net voordat we vertrokken kwamen er ook veel negatieve beoordelingen binnen. Ik maakte me toch wat zorgen en helaas bleken deze gegrond te zijn. Ondanks dat ik al vaker in 5-sterrenhotels heb verbleven, was dit hotel duidelijk verouderd. De meeste ligstoelen en parasols waren kapot of versleten, en het leek alsof alles aan vervanging toe was. Het eten liet ook te wensen over, op enkele gerechten na die wel te eten waren. Het personeel deed wel hun best, maar het voelde meer als een verplichting dan oprechte gastvrijheid. Ik zal dit hotel niet snel meer boeken, aangezien ik vond dat de prijs niet overeenkwam met de geboden kwaliteit. Als Turk voelde ik me zelfs beschaamd toen ik onfrisse geuren rook in de eetzaal zonder airconditioning. Toen ik hierover klaagde bij de leiding, werd ik genegeerd en kreeg ik te horen dat ik als Turk mijn mond moest houden. Dit was ronduit schandalig.
Een luxueus strandresort met een divers aanbod van culinaire hoogstandjes. Hoewel de prijs iets hoger ligt dan bij de meeste hotels, is de excellente service direct voelbaar. Geniet van een schitterend zwembad en een privéstrand. Kortom, een oase van verwennerij. Het enige minpuntje is de reistijd vanaf de luchthaven van Antalya, die minstens 2 uur in beslag neemt met de bus.
Mijn zus en ik hebben hier de tijd van ons leven gehad! Het eten was misschien niet helemaal ons ding, maar het personeel maakte dat meer dan goed. We zijn al twee keer geweest en elke keer als we weg moesten, hadden we tranen in onze ogen. We zijn helemaal verliefd geworden op Turkije!
Na twaalf jaar komen we tot de conclusie dat dit ons laatste bezoek was aan deze accommodatie. Wat ooit een vijfsterrenervaring was, is nu teruggelopen naar slechts twee sterren. De sanitaire voorzieningen waren ronduit smerig, de airconditioning kapot, en het eten kon in de verste verte niet tippen aan wat het ooit was. Zelfs de wijn leek van bedenkelijke kwaliteit. Bovendien ontbraken parasols in de tuinen, wat in onze ogen onacceptabel is voor een vijfsterrenresort. Toen we onze zorgen deelden met de manager, haalde hij zijn schouders op en stelde dat we blij moesten zijn met een bed en eten, en dat hij niet verantwoordelijk was voor zijn personeel. Na twaalf jaar van genot, was dit laatste jaar een teleurstelling en we zullen hier dus niet meer terugkeren.
In 2011 hadden we een geweldige vakantie, mede dankzij de redelijke prijs, gastvrije mensen, heerlijk eten, dagelijkse verse handdoeken en een prachtige omgeving. Het was een betaalbare vakantie die we ons nog lang zullen herinneren.
De medewerkers vertonen een gebrek aan inzet, hebben moeite met Engels, zijn niet betrouwbaar in het nakomen van beloften. Helaas waren er onbeschofte hotelgasten uit Rusland die de sfeer beïnvloedden. Het menu was voornamelijk gericht op de Russische smaak. Het park was niet goed onderhouden en er was geen light frisdrank beschikbaar. Soms was er een tekort aan bier en er was een gebrek aan vrije strandbedden, die steeds bezet waren met handdoeken van andere gasten. Ook waren er weinig parasols beschikbaar.
De accommodatie werd gepromoot als een 5-sterrenervaring, maar dat was absoluut niet het geval! Het eten liet veel te wensen over, elke dag hetzelfde en vaak niet goed op temperatuur. Een voorbeeld? De salami die tijdens het ontbijt op maandag werd geserveerd, belandde die avond al in de salade en werd de volgende dag weer voorgeschoteld. Echt onvoorstelbaar. Gelukkig waren de soep en ketchup nog enigszins te genieten! De airconditioning werd elke nacht rond 4 uur uitgeschakeld, belachelijk! Ook werd beweerd dat handdoeken werden weggenomen van vroege vogels bij het zwembad, behalve als je een terugkerende gast was. Dit maakte mij ontzettend boos! Gelukkig was het entertainmentteam leuk en waren er enkele vriendelijke medewerkers. Maar nee, dit wordt zeker geen herhaling voor mij.
Wat een teleurstellende ervaring! Het restaurant leek vooral bezocht te worden door Russische gasten die geen idee leken te hebben van koude drankjes. Bovendien was het binnen bloedheet en was er nergens airconditioning te bekennen om verkoeling te bieden tijdens het eten. De service liet ook te wensen over en het tijdstip van het eten was ronduit belachelijk. Als je ook maar iets te laat arriveerde of buiten de vastgestelde eettijden was, werd het buffet genadeloos leeggehaald en kon je fluiten naar je maaltijd. Een ervaring die ik nog nooit eerder heb meegemaakt tijdens al mijn reizen en hotelbezoeken!
Drie keer heb ik gelogeerd in dit hotel en alle keren waren geweldig! De laatste keer is alweer vier jaar geleden, maar ik overweeg om deze zomer terug te keren. Toch twijfel ik nu, want ik lees dat recente bezoekers teleurgesteld zijn. Het eten schijnt elke dag hetzelfde en vies te zijn, terwijl dat vier jaar geleden zeker niet zo was. Het personeel was destijds ontzettend vriendelijk. Ik kan bijna niet geloven dat de situatie zo achteruit is gegaan. Het maakt me wat onzeker of ik dit hotel moet boeken voor deze zomer. Groetjes, Yvette (21)
Na herhaalde bezoeken zijn wij er zeker van: deze plek is niet meer wat het ooit was. De omgeving mag dan mooi zijn gebleven, maar verder is alles aanzienlijk verslechterd. Het hotel heeft zijn glans verloren. Het personeel is compleet vernieuwd en de kwaliteit is merkbaar achteruitgegaan. Als je hier boekt, zul je er spijt van krijgen. Het is zonde van je geld, het hotel verdient geen twee sterren meer. Het is echt tijd om op zoek te gaan naar een andere bestemming.
Vandaag zijn we teruggekomen van ons verblijf, wat onze zesde keer was, maar ik kan met zekerheid zeggen dat er geen zevende keer zal komen. Alles wat we gewend waren van Serapsu is compleet veranderd. Er was een tekort aan personeel (misschien wel door het management?), het personeel leek niet betrokken, het eten leek niet meer vers bereid te zijn in hun eigen keuken en er was minder variatie. Dit alles wordt toegeschreven aan de nieuwe eigenaar (een Rus) en het nieuwe management. Serapsu maakt deel uit van de M.C. Group, waarvan slechts één van de drie hotels verantwoordelijk is voor de maaltijden. Wanneer de andere twee hotels volgeboekt zijn, worden de gasten van Serapsu overgeplaatst... dan begrijp je wel hoe het gaat. Gelukkig konden wij worden overgeplaatst naar een ander hotel, wat vele malen beter was.
Het nieuwe gedeelte van het hotel maakte een redelijke indruk op ons, terwijl het oudere gedeelte volgens geruchten matig was. Op dit moment vind ik het niet gerechtvaardigd om het hotel vijf sterren te geven. Het leek echter alsof het management de intentie had om te verbeteren en meer West-Europese toeristen aan te trekken, maar daarvoor moet de algehele kwaliteit omhoog. Op dit moment lijkt de focus vooral te liggen op Oost-Europa. Tijdens ons verblijf hebben we geen enkele vorm van overlast ervaren, er was geen sprake van buitensporig drankgebruik of overmatig eten. Slechts een enkeling sprak Engels of Duits. Al met al hebben we een goede vakantie gehad op een geweldige locatie, direct aan het strand. Ik zou het hotel momenteel beoordelen met 3 sterren. Het eten bestond alleen uit Turkse gerechten, wat voor mij persoonlijk geen probleem was, maar bij een vijfsterrenhotel zou ik meer internationale gerechten verwachten. De kwaliteit van het eten was echter gewoon goed.
Jammer dat sommige mensen zo kritisch zijn! Het personeel zet zich echt in, het eten was redelijk goed, de kamers zijn ruim en hier kom je alleen om te slapen en te douchen! Jij creëert je eigen vakantie-ervaring! Geniet van het heerlijke weer en de prachtige tuin, en het strand. Wij hebben absoluut geen problemen gehad met andere gasten! Wij zijn zeker van plan om terug te keren!!!!!!!!!!!!!!!!
In november 2001 heb ik een bezoek gebracht aan dit hotel en ik was onder de indruk van de prachtige tuin en het geweldige weer. Het hotel had een vijfsterrenaanblik, maar voelde een beetje formeel aan. Het viel me op dat er veel Duitse toeristen verbleven, wat me de kans gaf om mijn Duitse taalvaardigheid te oefenen als Nederlander. Het eten was niet typisch Turks, maar meer afgestemd op de herkomst van de gasten. Al met al heb ik een prima week gehad.
Na een onverwachte wijziging van accommodatie belandde ik in dit hotel. Helaas was de staat van het hotel en de kamers teleurstellend, met een gebrek aan renovatie. De badkamer was viezig en de schoonmaak liet te wensen over. Het grootste deel van de gasten bleek onbeleefde Russen te zijn en het personeel was niet erg behulpzaam. Communicatie in het Engels of Duits was vrijwel onmogelijk en ze deden weinig moeite om het verblijf aangenaam te maken. Het eten was eentonig en de hygiëne liet te wensen over. De chagrijnige strandwacht leek eerder thuis in de gevangenis en zorgde voor irritatie. Het hotel ligt op slechts 500 meter van het centrum, maar werd geteisterd door opdringerige verkopers. Het enige lichtpuntje was de prachtige tuin en de ligging aan het strand, hoewel je vroeg je bedje moest reserveren vanwege de Russen die al ’s avonds met tape hun handdoek op stoelen plakten. Voor ons geen Turkije meer na deze ervaring!
Onze langverwachte, ontspannen vakantie veranderde in een totale nachtmerrie toen we aankwamen bij het hotel. Het leek wel alsof we in een oude film waren beland, met onbeschofte gasten en een kamer die rechtstreeks uit een horrorverhaal leek te komen. Alles was vies: schimmel in de badkamer, een wc-pot die eruitzag alsof hij al jaren niet was schoongemaakt, en een lekkage die ervoor zorgde dat je met je voeten in het water zat terwijl je op het toilet zat. Gelukkig kregen we de volgende dag een andere kamer, maar het restaurant was een totaal andere teleurstelling. Vlekken op het tafelkleed, glazen die zo smerig waren dat je er niet doorheen kon kijken, en eten dat duidelijk al een dag eerder was bereid. Alles bij elkaar opgeteld was het een ervaring die we nooit meer willen meemaken. Geen Turkije meer voor ons en zeker niet via dezelfde reisorganisatie. Het is nog steeds een raadsel hoe dit ons heeft kunnen overkomen...
Bij aankomst werden we hartelijk begroet, het personeel was erg vriendelijk en sprak zelfs behoorlijk goed Duits. De kamer die we kregen was prachtig en comfortabel, hoewel het balkon wat aan de kleine kant was. Na wat gesprekken met de manager kwamen we erachter dat we eigenlijk een van de betere kamers hadden gekregen. Het resort bevindt zich direct aan het strand en heeft een klein zwembad, maar helaas zijn er te weinig ligbedden beschikbaar. Gelukkig zijn er op het strand genoeg ligstoelen te vinden, al oogt het wat rommelig vanwege de kapotte bedden en bedhoezen die blijven liggen. Het resort is enigszins gedateerd en kan zeker wel wat opknapwerk gebruiken. Wat betreft het eten, ik zou het een 6 geven, vooral wanneer ik het vergelijk met het resort waar we eigenlijk geboekt hadden (dat kreeg een 8). Het assortiment aan eten was vrijwel hetzelfde elke dag, behalve tijdens de Turkse avond, dan steeg de kwaliteit naar een 8. De animatie was minimaal en het viel ons op dat dit resort voornamelijk geboekt wordt door Russische gasten.