ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Sol Aloha Puerto

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging10
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid4

Het hotel heeft een prachtige renovatie ondergaan, met een strakke, moderne en trendy uitstraling en frisse kleuren. Het restaurant daarentegen was erg luidruchtig en het eten was voornamelijk gericht op de Engelse keuken, weinig gevarieerd en niet geschikt voor vegetariërs. Een positief aspect was het showcooking. Helaas waren het ontbijt- en dessertbuffet eentonig, elke dag dezelfde taarten en veel gelatine desserts, al was het fruit wel lekker. Over het algemeen was het eten voor een viersterrenhotel teleurstellend, met te weinig nadruk op kwaliteit en zorg. Het personeel in het restaurant was niet vriendelijk en er werd geen enkel goedemorgen of goedenavond tegen de gasten gezegd, behalve door het receptiepersoneel, wat wel een pluspunt was. De renovatie van het hotel leek oppervlakkig te zijn gebleven en kwam niet goed tot zijn recht. Het geluid van boren vanaf 8.00 uur vanwege nog lopende renovaties was storend (let op bij toekomstige boekingen!). Er was geen trap, alleen een snelle lift, en ook geen fitnessruimte beschikbaar.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging10
  • Service4
  • Kindvriendelijkheid5

Hotel Sol Aloha Puerto krijgt van mij een 7 op 10. Het personeel spreekt voornamelijk Spaans, wat soms voor communicatieproblemen kan zorgen. De accommodatie is over het algemeen goed, maar ik miste de grondige schoonmaak. Ik kwam bijvoorbeeld een haardroger tegen die nog vol zat met make-up en vieze vegen van vorige gasten. Het leek alsof de schoonmaaksters niet genoeg tijd hadden per kamer. Het restaurant scoort een 6 op 10. Er was genoeg fruit en variatie in het eten, maar het was wel aan de vettige kant. Ik vond zelfs een stuk glas van 1 cm in mijn koffiemousse, wat natuurlijk niet acceptabel is. De algemene nonchalante houding is helaas voelbaar door het hele hotel, met vuile openbare toiletten en deuren die niet goed sluiten. Gelukkig ligt het hotel op een sublieme locatie, op slechts een steenworp afstand van de jachthaven. Een groot minpunt vond ik de handdoekensituatie, er waren veel te weinig ligbedden bij het zwembad. Wees dus vroeg op als je van plan bent een plekje te bemachtigen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging10
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid2

Bij aankomst in het hotel werden we meteen verrast door het prachtige uitzicht dat al zichtbaar was vanaf de ingang. De receptie was behulpzaam, maar kon wat meer vriendelijkheid tonen. Onze kamer was lekker ruim en comfortabel. Het personeel leek een beetje overweldigd door de drukte van de toeristen, waardoor ze nauwelijks glimlachten, tenzij je Spaans sprak. Het ontbijt was prima. We kozen ervoor om elke avond uit eten te gaan, dus we hebben de andere faciliteiten van het hotel niet geprobeerd. Het kleine strandbarretje had ook wat onvriendelijk personeel, maar het eten was wel goed. Een plekje bij het zwembad was moeilijk te vinden, dus we besloten om een paar euro extra te betalen en op de strandbedden te gaan liggen, wat een goede keuze bleek te zijn. Het zwembad was te klein voor de hoeveelheid gasten. Na 18.00 uur, wanneer het diner begon, was het makkelijker om een plekje bij het zwembad te vinden. Het Engels van het personeel liet te wensen over. Als je er zelf het beste van maakt, kun je wel een geweldige vakantie hebben op deze locatie.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging10
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid5

De locatie van het hotel is top, met Benalmádena letterlijk op een steenworp afstand. Het is een perfecte plek om te genieten. Alles was verder ook helemaal in orde.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging7
  • Service7

De ervaring overtrof alle verwachtingen en de hele ruimte was brandschoon. Het personeel was ontzettend vriendelijk en maakte me enthousiast om snel weer terug te komen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging8
  • Service1

Dit jaar is er voor het eerst de mogelijkheid om in dit hotel te genieten van een all-inclusive verblijf, maar helaas wordt de sfeer verpest door het onvriendelijkste personeel van Spanje. De service is teleurstellend en het hotel wordt daarom niet aanbevolen. Daarnaast was het zwembad niet goed onderhouden en waren de borden bij de maaltijden regelmatig vies.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging10
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid3

De locatie van het hotel is gunstig, al moet je een steile weg beklimmen om bij de bushalte te komen. Het zwembad straalt luxe uit en biedt zelfs ligbedden met verstelbare voetsteunen. De kamers zijn onlangs gerenoveerd, maar missen handige haakjes en Nederlandse tv-zenders. Het eten wordt sterk beïnvloed door de Engelse keuken, met gepocheerde eieren gefrituurd en omeletten doordrenkt met olijfolie. Het sap lijkt aangelengd te zijn met water en vraag me af of de kok nog plezier heeft in zijn werk, gezien zijn bril. Het avondeten laat te wensen over, vaak is het vlees van de plaat koud en de sla al bruin. Gelukkig is het dessertbuffet wel uitgebreid. Over het algemeen is het hotel een goede plek om te verblijven, maar voor lekker eten kun je beter uitwijken naar een van de vele restaurantjes in de buurt.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging9
  • Service4
  • Kindvriendelijkheid6

Ik waardeer de locatie enorm, met het strand en winkels in de buurt. Echter, het gevoel van gastvrijheid in het hotel ontbreekt. Het personeel lijkt niet erg gemotiveerd en het eten is hit or miss. Al met al was het wel oké, maar ik zou niet snel terugkeren.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging10
  • Service4

We hadden onze reservering 6 maanden van tevoren geplaatst en specifiek gevraagd om een kamer op de 9e verdieping. Dit was bevestigd in de e-mail, maar bij aankomst kregen we een kamer op de 8e verdieping, direct boven het rumoerige restaurant. Bij binnenkomst werden we begroet door een monteur die de badkamerspiegel aan het repareren was. De deur van de badkamer hing scheef en de deur van de slaapkamer sloot niet goed. Daarnaast lekte de kraan van de wastafel constant. Ondanks onze klachten bij de receptie, konden we niet direct van kamer wisselen en dit alles voor een flinke prijs van 60,00 per persoon per nacht. Dit was al de vierde keer dat we in dit hotel verbleven, maar helaas zal het ook de laatste keer zijn. De receptiemedewerkers waren niet bepaald vriendelijk en in het restaurant gooiden de obers letterlijk met borden en bestek. Dit gedrag was zeker niet wat je zou verwachten bij een hotel met vier sterren! Na 5 dagen kregen we eindelijk de beloofde kamer op de 9e verdieping, maar er werd niet eens een excuses aangeboden. Erg jammer, want de locatie van het hotel is werkelijk prachtig.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging9
  • Service5
  • Kindvriendelijkheid6

Wat een prachtig hotel met mooi ingerichte kamers die elke dag keurig werden schoongemaakt. Helaas had ik wat problemen met mijn boeking en werd ik bij de receptie niet erg behulpzaam behandeld, mede doordat het personeel daar niet zo goed Engels sprak. Dit vond ik teleurstellend voor een hotel van dit kaliber. Gelukkig was het personeel in het restaurant wel ontzettend vriendelijk en gastvrij!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging9
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid8

Ons recente verblijf in het hotel was fantastisch, ongeacht wat andere mensen misschien hebben geschreven over het eten en de kamers. Wij hebben absoluut geen spijt van onze keuze en grappen dat degenen die kritiek hebben op dit hotel waarschijnlijk naast koning Willem-Alexander wonen. Het was een prima ervaring en we zouden het zeker aan anderen aanbevelen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging10
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid10

Prachtige locatie met een zalig ontbijt dat je buiten kunt nuttigen. De lunch biedt voor elk wat wils. De kamers zijn modern en stijlvol, maar helaas ontbrak het aan airconditioning wat zorgde voor een temperatuur van 26° in mei. Ondanks dat was alles goed onderhouden en hoewel de badkamer klein is, ontbrak het aan niets.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging10
  • Service1
  • Kindvriendelijkheid9

Wij kozen voor dit hotel vanwege de volwassenen-only optie van het naastgelegen hotel. Helaas voldeed dit hotel niet aan onze verwachtingen van een 4-sterrenaccommodatie. De hotelkamers waren gedateerd en gebrek aan opbergruimte, en helaas ook erg vies. De trappen leken zelden te worden schoongemaakt. De eetzaal voelde als een drukke kantine met onvriendelijk personeel en slechte hygiëne. Het personeel leek onervaren en liet bestek en etensresten zomaar liggen. In de bar was er weinig bediening en moest je zelf je drankjes halen. Al met al voelde de sfeer meer als een fastfoodrestaurant dan een luxe hotel. Een teleurstellende ervaring die hooguit 2 sterren in Spanje verdient, maar in Nederland wellicht zelfs 0 sterren.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging10
  • Service8
  • Kindvriendelijkheid8

Ons verblijf in hotelkamer 3309 was uitstekend! We hadden een kamer op de derde verdieping met een prachtig uitzicht op de zee, het strand, het zwembad en de haven van Benalmadena. De indeling van de kamer was perfect, met een aparte slaapkamer voorzien van stevige bedden die wonderen deden voor mijn rug. De derde persoon sliep comfortabel op de stabiele tweepersoons slaapbank in de woonkamer. Vanaf het balkon genoten we van de avondzon en alles was brandschoon. Helaas kunnen we niet hetzelfde zeggen over het restaurant van het hotel. Het eten was redelijk, maar de hygiëne liet flink te wensen over. Alle borden en kopjes waren vochtig en het was een hele opgave om een schoon exemplaar te vinden zonder restanten van de vorige gebruiker. We troffen zelfs mayonaise van de vorige avond aan op de ontbijtbordjes! Het afzuigsysteem in het plafond was beschimmeld en de koperen afzuigkap van de showkeuken droop van het vet, wat rechtstreeks naar het vlees op de borden eronder liep. De magnetron leek al lange tijd niet te zijn schoongemaakt, wat ronduit smerig was. Onze tip: boek enkel een verblijf op basis van logies en geniet zo van een heerlijke vakantie! En vergeet niet om de website van de touroperator in België te bekijken. Vertrek vanaf Brussel kan je wel tot €600 besparen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit3
  • Ligging7
  • Service6

Bij aankomst merkten we meteen dat er geen handdoeken op de kamer waren, maar dit werd gelukkig snel verholpen na een melding bij de receptie. Wel jammer dat de koelkast in de kamer alleen werkt als je minstens 10 drankjes bestelt, wat voor een viersterrenhotel als een minpunt kan worden gezien. De kamers zijn wel ruim, maar missen wat sfeer. Gelukkig heeft de locatie wel zijn charme, direct aan de kust met zijdelings zeezicht. Op het gebied van hygiëne is er nog veel werk aan de winkel, er lag overal veel stof en er hing een onaangename geur vanuit het toilet. Het ontbijt was wel erg uitgebreid, maar de kwaliteit van het eten liet te wensen over. De rumoerige eetzaal maakte de ervaring niet beter, het voelde een beetje als een fabriek. Elke keer als we terugkwamen van het buffet was onze tafel al opgeruimd. Al met al waren onze verwachtingen van het hotel hoger en zullen we hier niet snel terugkeren. Het zwembad was fijn, maar er waren te weinig ligstoelen beschikbaar door gasten die al vroegtijdig hun handdoek op "hun" stoel hadden gelegd, waardoor je telkens misgreep.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging7
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid3

Dit hotel biedt een geweldige ervaring en is ideaal gelegen nabij de pittoreske haven van Benalmadena. De culinaire ervaring is uitstekend, vooral het gevarieerde ontbijt dat voor ieder wat wils biedt. Het avondeten is ook van goede kwaliteit, hoewel er wel wat verbeteringen mogelijk zijn, zoals het feit dat de borden soms vies en nat zijn. De kamers zijn ruim en comfortabel, maar de badkamer kan aan de kleine kant zijn. Gelukkig wordt er gratis wifi op de kamers aangeboden.

Melden




© 2007-2025 ReisChecker.nl