ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Saritas

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging6
  • Service3
  • Kindvriendelijkheid6

Bij aankomst in de avond werden we met ongeveer 20 personen ontvangen door slechts één medewerker bij de receptie, die nauwelijks Engels sprak en weinig efficiënt was. Het bleek dat het hotel voornamelijk bezet was door luide groepen Russen. De kamers waren redelijk schoon, maar de lakens en handdoeken lieten te wensen over. Het eten was elke dag hetzelfde en vaak lauw, waardoor er veel verspild werd doordat niet duidelijk was wat er geserveerd werd. Het zwembad was wel schoon, maar de ligbedden werden vroeg in de ochtend al bezet gehouden met handdoeken door gasten die pas uren later kwamen of naar het strand gingen. Het team voor entertainment bestond uit twee personen die voornamelijk Russisch en Oezbeeks spraken en weinig Engels. De muziek rond het zwembad was elke dag hetzelfde en erg luid. De waterglijbaan was slechts twee keer per dag kort in gebruik. Het personeel was over het algemeen onvriendelijk en ongeïnteresseerd, soms zelfs vijandig.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging10
  • Service8

Onlangs zijn we teruggekeerd van een heerlijke vakantie van 8 dagen in het Saritas Hotel. De locatie is absoluut top, maar helaas liet het eten wat te wensen over. Het menu leek bijna elke dag hetzelfde en de gerechten die warm horen te zijn, waren eerder lauw. Normaal gesproken zijn we meer verwend als het aankomt op culinaire ervaringen in Turkije.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging10
  • Service8
  • Kindvriendelijkheid7

Onlangs zijn we teruggekeerd van ons verblijf bij hotel Saritas en we hebben er een prettige ervaring gehad. Hoewel er veel Russen en Polen waren, waren ze niet onvriendelijk. Ze hadden gewoon andere gewoontes dan wij. Het viel mee, want ze waren vooral snel bij het avondeten zodra de deuren opengingen om half acht. Als je iets later kwam, was er nog genoeg eten en plek om te zitten. Er was een goede variatie aan eten, met verschillende salades en dagelijks meerdere vleesopties. De prijs-kwaliteitverhouding was zeker goed. Het zwembad kon een uitdaging zijn, zoals bij de meeste hotels. Je moest er op tijd bij zijn voor een ligbedje, maar dat was te verwachten. Het zwembad was wel het grootste van alle omliggende hotels. Als je overweegt om hier te verblijven, hoef je je geen zorgen te maken. Het eten, de slaapvoorzieningen en de locatie zijn allemaal prima. Communicatie kan wat lastig zijn, aangezien ze voornamelijk Pools, Turks en Russisch spreken. Gelukkig is met handen en voeten alles op te lossen. De kamers in blok A zijn het beste, maar de rest is ook prima in orde.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging6
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid5

Ik wil graag mijn ervaring delen over hotel Saritas. Het was gelukkig gezellig door een paar leuke Nederlanders en twee Belgen. Laten we beginnen met het personeel. Soms waren ze een beetje onbeleefd en spraken ze nauwelijks Engels. Het animatieteam was een beetje saai en hun Engels liet ook te wensen over. De glijbaan was maar twee keer per dag een half uurtje open. Na middernacht was er geen zitplek meer buiten het hotel, het personeel ruimde dan alles snel op en bedekte alle tafels en stoelen met zeil. Onze kamer was schoon en het zwembadwater werd elke dag gecontroleerd. Je moest vroeg je ligbedje claimen, want tegen half negen waren alle bedjes al bezet. Om 18:00 uur moest je ook hier vertrekken. Het ontbijt was goed en uitgebreid, maar lunch, snacks en diner waren bijna elke dag hetzelfde en soms niet warm genoeg. Gelukkig was de bus naar het centrum goed te doen, hoewel het hotel wel op 2,5 uur afstand van het vliegveld lag met de bus.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging7
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid6

Het hotel en de kamers worden goed onderhouden en zijn netjes, met uitstekende service. Helaas laat het eten te wensen over, met weinig variatie en een nadruk op Russische gerechten. Na een paar dagen ben je het echt zat. Voor een ligbedje bij het zwembad moet je vroeg uit de veren, anders vis je achter het net. Gelukkig biedt het strand een goed alternatief met vriendelijke mensen en een gezellige sfeer. Na 8 dagen ben je toch weer blij om naar huis te gaan.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging7
  • Service1
  • Kindvriendelijkheid5

We hadden een verblijf van 14 dagen geboekt, maar dat bleek te lang te zijn. Elke dag moesten we strijden om een ligstoel bij het zwembad te kunnen bemachtigen. De drankjes werden standaard in glazen geserveerd, wat resulteerde in iedereen die zich bezighield met glassplinters in zijn voeten. Het eten was redelijk, maar er was weinig variatie te bespeuren. Er stond slechts één barman achter de bar, wat betekende dat je maar twee drankjes per persoon kon bestellen. Dit leidde tot lange wachtrijen bij de bar, helemaal tot aan Alanya, voor slechts twee warme ARO cola's van de Makro. Voor mij voelde dit niet als een all-inclusive ervaring. We besloten regelmatig elders te gaan eten en drinken. Er waren talloze chagrijnige Russen aanwezig, maar de hotelmanager zelf spande de kroon qua norse houding en slechte manieren. We zullen nooit meer naar dit hotel terugkeren!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging6
  • Service8
  • Kindvriendelijkheid9

Na net teruggekeerd te zijn van onze vakantie in hotel Saritas in Alanya, kunnen we met zekerheid zeggen dat Nederlandse reisorganisaties dit établissement beter links kunnen laten liggen. Dit hotel wordt namelijk voornamelijk bezocht door Russische vakantiegangers, wat de ervaring aanzienlijk heeft beïnvloed. In de ochtend zie je hen al vroeg bij het zwembad staan, waar ze binnen no-time alle ligbedden met handdoeken reserveren om pas laat in de middag weer op te komen dagen. Tijdens de buffetmaaltijden lijkt het alsof ze bang zijn dat het eten binnen enkele minuten op zal raken, terwijl ze vervolgens het grootste deel onaangeroerd laten liggen. Het personeel lijkt ook niet blij te zijn met deze situatie, alhoewel ze wel waardering toonden toen wij bescheiden ons eten opschepten en ons bord leegaten. Er was zelfs een ober die ons vriendelijk bediende nadat hij vernam waar we vandaan kwamen. Helaas was de kamer slecht onderhouden, met problemen zoals een verstopte wastafel en een toiletdeur die niet goed sloot vanwege een vervormd kozijn.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging9
  • Service4
  • Kindvriendelijkheid1

Wanneer je kamer zich in blok C op de benedenverdieping bevindt, kan het gebeuren dat bij regenval je kamer onder water komt te staan. Als je dit probleem meldt, zullen ze je kamer droogmaken zodat je weer terug kunt naar je vochtige bed. Helaas was het eten tijdens mijn verblijf ook van slechte kwaliteit, wat de ervaring niet ten goede kwam.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging6
  • Service4
  • Kindvriendelijkheid7

Mijn vakantie was over het algemeen aangenaam. Het buffet was uitgebreid, maar helaas was de variatie in het eten beperkt. Na een paar dagen begon ik er genoeg van te krijgen. Gelukkig aten we altijd buiten op een overdekt terras in plaats van in de eetzaal, wat veel gezelliger was en waar we altijd een plekje konden vinden. De kamer die we hadden was prachtig en we waren er erg blij mee. De schoonmaaksters waren erg vriendelijk en leverden goed werk, in tegenstelling tot sommig ander personeel dat minder vriendelijk leek.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging10
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid10

Onze vakantie was fantastisch en we waren enorm blij met het hotel, de kamers, het eten en de service. Het strand was slechts een steek over en het centrum van Alanya was makkelijk bereikbaar in 10 minuten met de dolmus. Het personeel, zowel in het hotel als op het strand, was ontzettend vriendelijk. Voor slechts € 1,50 per dag hadden we een strandbed met een comfortabel kussen en parasol! Het eten was voortreffelijk, met een ruime keuze aan salades, vers brood, smaakvolle Turkse gerechten en een heerlijk dessertbuffet met taart, fruit en baklava. De kamers werden dagelijks schoongemaakt en waren altijd tiptop in orde. Onze aankomst en ons vroeg vertrek werden met Turkse gastvrijheid ontvangen: we kregen zelfs een ontbijtboxje voor in de bus mee. Kortom, absoluut een aanrader wat ons betreft!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging8
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid6

Als je in blok A verblijft, zit je helemaal gebakken! Je krijgt hier de beste service als je vriendelijk en respectvol bent naar het personeel. Het eten is een feestje, vooral als je creatief bent met combinaties van brood, salades en kip. Een tip die ik kan meegeven is om wat curry en mayo mee te nemen. Heb je zin in frietjes? Gewoon even vragen aan de chef en voilà, het wordt voor je geregeld! Het is slim om aan het begin van je verblijf wat fooi te geven, dit zorgt voor een geweldige service. Wij hebben echt genoten van ons verblijf daar!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging6
  • Service4
  • Kindvriendelijkheid6

Na een teleurstellende vakantie-ervaring wil ik graag mijn verhaal delen. Als Turkse afkomst waren wij te gast in het "Blue Wave Hotel", een 3-sterrenaccommodatie die een regelrechte nachtmerrie bleek te zijn. De hygiëne liet te wensen over en zelfs wormen in ons eten maakten de situatie onhoudbaar. Ondanks ingrijpen van de leidinggevende bleven de klachten zich opstapelen, waardoor wij na slechts 2 dagen besloten om te vertrekken. Vervolgens belandden we in het Saritas hotel, waar de problemen zich leken te herhalen. Kip, kip en nog meer kip op het menu, onfris bestek en onbeschoft gedrag van enkele Russische gasten maakten het verblijf niet aangenamer. Gelukkig heb ik mijn klachten direct kenbaar gemaakt aan de eigenaar in de hoop op verbetering. Mijn advies aan medereizigers is duidelijk: investeer in een verblijf in een 5-sterrenhotel om teleurstellingen te voorkomen. Dat is een les die ik uit deze ervaring heb geleerd.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging4
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid6

Ons recente verblijf was erg genieten, met een kamer inclusief een schone badkamer die dagelijks werd schoongemaakt. Hoewel het personeel niet allemaal even vriendelijk was, bood het animatieteam leuke activiteiten voor zowel jong en oud. Het eten had enigszins gebrek aan variatie en warmte, maar er was voldoende drank beschikbaar tot 23.00 uur. Helaas was het zwembad niet erg kindvriendelijk en er waren te weinig ligstoelen. Het hotel, hoewel ver van het centrum van Alanya, was goed bereikbaar met de dolmus voor een zeer betaalbare prijs. Houd er rekening mee dat het hotel niet geschikt is voor rolstoelgebruikers of mensen die moeite hebben met lopen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging8
  • Service3

Dit hotel was een grote teleurstelling. Ik snap niet hoe ze aan die 4 sterren komen! Het eten was niet te eten, de drankjes warm, en er was weinig keuze behalve kip en vis dat niet eens warm was. Om een plekje bij het zwembad te bemachtigen moest je al om half zes opstaan - geen ideale manier om je vakantie door te brengen. De hotelmanager stuurde je gewoon naar het strand waar je moest betalen voor ligbedden en zelfs eten en drinken moest afrekenen, terwijl het een all-inclusive zou moeten zijn. In het restaurant was het ook vechten voor een stoel - geen sprake van een ontspannen diner. En de avondentertainment stelde ook niet veel voor, afgezien van een kinderdisco. Mensen in een 3-sterrenhotel in de buurt hadden het zelfs beter dan wij in dit 4-sterrenhotel! Het toppunt van onbeschoftheid was de schoonmaakster die steeds om fooi kwam vragen in plaats van haar werk te doen. Voor mij geen herhaling van deze ellende!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging3
  • Service2

Dit hotel was een grote teleurstelling voor ons. Door een overboeking werden we hier geplaatst, net als veel andere reizigers in onze bus. De locatie buiten Alanya was niet ideaal, zeker niet te voet te bereiken. Onze kamer was verre van acceptabel: restjes van oud fruit in de koelkast, onaangename vlekken op de dekens en gebruikte handdoeken. Bij aankomst midden in de nacht durfden we niet eens op de bedden te gaan liggen. De staat van de badkamer was het toppunt, met overal vuile haren, restjes zeep en onhygiënische sporen in het toilet. De volgende dag zijn we direct op zoek gegaan naar een ander hotel, slechts één nacht hier doorgebracht en dat was meer dan genoeg. Dit was zonder twijfel het slechtste hotel dat ik ooit heb meegemaakt!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging5
  • Service5

Er was geen ruimte voor bagage van aankomende of vertrekkende gasten, dus stonden de tassen buiten in de felle zon. De douches en toiletten bij het zwembad waren vies en er waren te weinig ligbedden rond het zwembad. Men moest zelfs betalen voor een ligstoel op het strand en er werden geen strandlakens verstrekt. De eetzaal was te klein, waardoor gasten zich moesten haasten om een plekje te vinden, hoewel er buiten een mooi overdekt terras was. Het eten was eentonig, met elke dag dezelfde koude gerechten en weinig keuze in warme gerechten, slechts watermeloen als fruitoptie. Handdoeken werden alleen op verzoek verschoond. Al met al vond ik de accommodatie zeker niet van 4-sterrenkwaliteit en zou ik het slechts eenmalig aanbevelen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging6
  • Service1

Op de bovenste verdieping hadden we een vervelende ervaring: als het regende, lekte het dak en werden we 's nachts nat in ons eigen bed. De handdoeken en beddengoed waren soms niet schoon en soms ontbraken ze zelfs. De vriendelijkheid van het personeel liet veel te wensen over. Het leek wel alsof er alleen maar Russen waren. Het eten was ook een teleurstelling: de eerste week overleefden we op brood omdat de rest niet te eten was, en de tweede week zijn we uit eten gegaan omdat we niet op brood konden leven. En dat zegt wat, aangezien ik wel wat gewend ben in Turkije. Kortom, dit was echt een slechte ervaring.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging9
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid10

Ik ben net terug van een fantastische week die eigenlijk te kort was. Er waren veel Russen aanwezig, maar gelukkig hebben we geen last van ze gehad, behalve bij het claimen van ligstoelen bij het zwembad. Gelukkig kun je dit oplossen door het personeel wat extra te geven en te vragen of ze een plekje voor je kunnen regelen, wat meestal wel werkt! Het eten was elke dag lekker en afwisselend, goed verzorgd en er waren ook genoeg Nederlanders aanwezig wat voor veel gezelligheid zorgde. Ik had graag nog een extra week willen blijven als het mogelijk was. Het personeel was erg vriendelijk en het eten overvloedig, zolang je maar op tijd bij het diner aanwezig bent, aangezien de Russen alles en veel eten!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging8
  • Service3
  • Kindvriendelijkheid5

Met ons gezelschap van 8 personen (4 volwassenen en 4 kinderen) verbleven we twee weken bij Saritas. Bij terugkeer in België waren we opgelucht en keken we niet met heimwee terug. We hadden al verwacht dat het geen luxe vakantie zou worden, maar het gevecht om een plekje bij het zwembad was wel wat overdreven met slechts ca. 60 stoelen voor 180 kamers. Ook het halen van drankjes aan de avondbar was geen sinecure: slechts één persoon achter de bar die per persoon maar twee drankjes mocht uitgeven resulteerde in lange wachtrijen van vier personen die elk een half uur lang moesten wachten voor een simpele frisdrank of biertje. Wat betreft het eten, vond ik het eigenlijk niet slecht - al weet iedereen die vaker naar Turkije reist dat er vaak kip op het menu staat. Echter, het gebrek aan variatie in het warme buffet zorgde ervoor dat we toch zes keer elders zijn gaan eten. Verder waren er nog minpunten zoals het ontbreken van een ligbad, onveilige trappen bij het zwembad, gebrek aan animatie en onbehulpzaam personeel. En als kers op de taart, de dokter van het hotel gaf geen factuur voor terugbetaling door de verzekeringsmaatschappij, wat ons uiteindelijk 250€ heeft gekost.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging5
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid7

Onze vakantie in deze accommodatie begon in een knusse kamer met een uitzicht op struiken vanaf ons balkon... Daarna zijn we verhuisd naar een familiekamer. Hoewel de extra slaapkamer voor ons niet nodig was, was het een enorme verbetering ten opzichte van de tweepersoonskamer. Het was makkelijk om met de bus naar de stad te gaan en het strand was slechts een weg oversteken. Er was zelfs een marktje om de hoek. Alles was aanwezig en de sfeer was gezellig, met goede service en vriendelijk personeel.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging9
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid9

Wat een ophef vooraf over het eten bij Saritas zeg. Het eten is eigenlijk best goed, misschien niet helemaal jouw smaak, maar er is altijd nog brood beschikbaar als alternatief. Als je wat meer moeite doet, vind je vast wel iets wat je bevalt. Het is fijn dat alles is afgestemd op toeristen, zoals het bronwater. De kans op ziek worden van het eten of drinken is bijna nihil. De Turken zijn ook ontzettend gastvrij en kindvriendelijk. Mijn 8-jarige zoon heeft ontzettend genoten van zijn vakantie, volgens hem was het helemaal top. Gelukkig hebben we geen last gehad van de Russen. Al met al, een geweldige vakantie gehad!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging6
  • Service5

Ik zal nooit meer terugkeren naar Hotel Saritas. Elke keer als de eetzaal openging, was het een complete chaos om een plekje te bemachtigen. Het eten was vaak koud en er was weinig variatie, waardoor je na een tijdje genoeg had van alleen maar watermeloen als fruitoptie. Ook de snacks 's middags waren schaars. Daarnaast was het elke dag een gevecht om een ligbed bij het zwembad te vinden, omdat sommige gasten hun handdoek al 's nachts neerlegden. De beloofde luxe van 4 sterren all-inclusive was in mijn ervaring meer een teleurstellende 3-sterrenervaring.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging2
  • Service5
  • Kindvriendelijkheid8

Het Saritas hotel is echt niet mijn ding. Er zijn helaas te veel onbeschofte gasten uit verschillende landen die al om 7 uur 's ochtends staan te dringen voor een plek bij het zwembad, terwijl het pas om 8 uur opengaat. Ook bij het eten wachten ze al klaar met hun bordje, en ze zijn niet bepaald vriendelijk tegen het personeel. Daarnaast kunnen ze behoorlijk wat drank op en nemen gelijk meerdere glazen mee. 's Nachts zorgen ze ook nog voor de nodige overlast met hun lawaai.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging8
  • Service4

Dit hotel is comfortabel en goed onderhouden, maar heeft niet genoeg ligstoelen beschikbaar. De faciliteiten zijn netjes, maar er is nog ruimte voor verbetering op het gebied van horeca en voedselveiligheid in vergelijking met Nederlandse hotels en restaurants.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging10
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid9

Gewoon de straat oversteken en je bent al op het ooststrand! De kamers zijn brandschoon, het zwembad is heerlijk en je kunt zelfs een kluisje huren bij de receptie voor extra gemoedsrust. Wij hebben echt genoten van ons verblijf hier.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging10
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid10

Ik kom al naar Alanya sinds 10 jaar en verblijf nu al 4 jaar in Hotel Saritas. Naar mijn mening is dit een fantastisch hotel met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Het personeel is erg vriendelijk en het eten is altijd voortreffelijk. Als je iets speciaals wilt, hoef je het maar te vragen en als het mogelijk is, wordt het voor je geregeld. Het is wel grappig dat Nederlanders soms moeten klagen voordat er actie wordt ondernomen, maar over het algemeen is de service top. Ik ben nog nooit ziek geworden van het eten in Hotel Saritas, terwijl dat me wel is overkomen in een 5-sterren hotel. De ondersteuning van de reisorganisatie is ook geweldig. Als er iets mis is, hoef je alleen maar te bellen en ze staan binnen twee uur voor je deur om alles op te lossen. Ik breng elk jaar een maand door in Turkije en de laatste dag mag ik zelfs mijn eigen menu samenstellen met de chef-kok van Saritas. Het zijn deze kleine details die mijn verblijf keer op keer zo speciaal maken.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging8
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid8

Bij het plannen van ons verblijf in dit hotel was ik verrast door de gemengde recensies. Soms lijken mensen wel erg kieskeurig, toch? Ons verblijf in dit viersterrenhotel was echter geweldig. Natuurlijk moet je niet dezelfde luxe verwachten als bij een groot resort, maar het personeel deed echt zijn best om het ons naar de zin te maken. Bovendien hadden we mazzel met het mooie weer en we hebben een heerlijke tijd gehad in dit fijne hotel.

Melden




© 2007-2025 ReisChecker.nl