ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Lloyd

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging8
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid4

Voor mijn verjaardag besloot ik om een weekendje weg te gaan naar Amsterdam. Tijdens mijn zoektocht naar een betaalbaar hotel, stuitte ik op deze accommodatie. Bij aankomst kregen we een onverwachte upgrade van 1 naar 2 sterren, een prachtige kamer en een comfortabel bed. Bij het uitchecken de volgende dag verraste de vriendelijke receptioniste me met een heerlijke cake met kaarsjes. Mijn beste vriendin en ik hebben enorm genoten van ons verblijf!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit3
  • Ligging4
  • Service2

Nog nooit heb ik zo'n teleurstellend verblijf gehad in een Nederlands hotel als in dit exemplaar. De kamers hebben eerder iets weg van de opbergruimte van een amateurvoetbalclub en de geluidsisolatie laat zeer te wensen over.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Ligging7

Het Lloyd hotel in Amsterdam is nieuw leven ingeblazen als hotel, net zoals het vroeger functioneerde vóór de Tweede Wereldoorlog. Vroeger verbleven mensen die op weg waren naar Amerika hier enkele dagen voordat ze verder reisden met een boot van de Hollandse Lloyd. Het gerestaureerde hotel staat nu in een compleet vernieuwde omgeving. De voormalige pakhuizen aan de overkant van de straat zijn nu trendy winkels geworden. Het bijzondere is dat de omliggende pakhuizen zoveel mogelijk in hun originele staat zijn behouden en zijn omgetoverd tot luxe appartementen. Door de mix van oud en nieuw heeft de wijk Zeeburg een frisse wind gekregen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging6
  • Service8

Voor de tweede keer verbleven in dit hotel en dit keer in een kamer met een uniek design. Mijn kamer voelde als een badkamer in het midden van de ruimte, omringd door kasten waarin de wastafel en het toilet verstopt zaten. Het bed was enorm en zeer comfortabel, maar helaas maakte de grootte van het bad het moeilijk om te bewegen en was de brede houten rand van het bed niet erg comfortabel. Hoewel ik alleen was, kon ik me wel voorstellen dat de combinatie van bad en bed mogelijkheden biedt voor stellen die hier verblijven.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging7
  • Service6

Dit hotel is uniek en lastig te vergelijken met andere verblijven, aangezien het een diversiteit aan kamerkwaliteiten biedt, variërend van basic tot luxe. Ik heb hier al drie keer gelogeerd en deze keer koos ik voor een eenvoudige 2*-kamer. De term 'basic' was zeker van toepassing, aangezien de kamer zich bevond in het sous-terrain en de uitstraling had van een cel. Ondanks dat was de kamer ruim en voorzien van alle nodige comfort. De badkamer met douche zorgde echter voor een waterballet, maar gelukkig was er een aftrekker aanwezig. Een groot voordeel, zelfs tegen een prijs van 130 euro per nacht, was dat je onbeperkt gebruik kon maken van de diverse hoteldiensten. Deze waren aangenaam, met gezellige zithoeken, kranten, een restaurant en bij mooi weer een buitenterras. Een minpunt blijft echter de trage en inefficiënte receptie.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging5
  • Service1
  • Kindvriendelijkheid1

Een zwerm duistere vliegjes dwarrelt rond het schrale aangeklede ontbijtbuffet, terwijl de service tekortschiet door slordigheden en fouten. De beperkte privacy bij het delen van de ruimte met anderen valt tegen, en informatievoorziening en comfort laten te wensen over. De ontbijttafels ogen onverzorgd. Gelukkig vormen de bedden een positieve uitzondering, van goede kwaliteit.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2
  • Ligging1
  • Service5

De aandacht rondom deze plek is overdreven, het lijkt meer iets voor mensen die zichzelf graag in de schijnwerpers zetten. Het hotel ligt ver van het centrum, hoewel er een goede tramverbinding is naar het station, maar vervolgens moet je weer overstappen om de stad te bereiken. Het bevindt zich aan het water, maar helaas bieden de kamers en eetzaal geen uitzicht hierop. De kamers variëren sterk in kwaliteit, wat betreft comfort. Het idee van open instapdouches is leuk, maar alleen als de vloer zodanig is ontworpen dat het water gemakkelijk weg kan lopen. Niemand wil toch een trekker of dweil nodig hebben in een luxe viersterrenaccommodatie? Het lijkt alsof de hippe ontwerpers die hieraan hebben gewerkt zelf nog nooit in een hotel hebben verbleven. Er is te weinig nagedacht over de praktische kant, zoals het gemak voor het schoonmaakpersoneel. Geen wonder dat er klachten zijn over de gebrekkige hygiëne. Het ontbijt kost maar liefst 17,50 euro en bestaat voornamelijk uit broodjes met ham, kaas en hagelslag, wat belachelijk duur is. Een glas vers fruit is niet genoeg om die hoge prijs te rechtvaardigen. De receptie lijkt op een balie in een treinstation, met slechts één medewerker waardoor de rijen bij het uitchecken eindeloos zijn.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging5
  • Service2
  • Kindvriendelijkheid1

Het verblijf in Hotel Lloyd in Amsterdam voldeed helaas niet aan de verwachtingen die de website schepte. Mijn kamer bevond zich in de kelder en werd doorkruist door een rioolbuis, wat leidde tot overlast wanneer het douche water van een andere gast om half één 's nachts door mijn kamer stroomde. Hierdoor was een goede nachtrust ver te zoeken. Het ontbijt, waarvoor 17,50 euro werd gerekend, was ook teleurstellend karig. Ik zou dit hotel niet aanraden. Gelukkig was het slechts voor één nacht.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Service4

De website beloofde veel goeds, maar in de werkelijkheid viel het behoorlijk tegen. Bij aankomst kregen we een zogenaamde 'kamerupgrade', wat me deed afvragen hoe de oorspronkelijke kamer er dan wel niet uitgezien moest hebben! De kamer zelf was voorzien van douchecabines en toiletten die deden denken aan die van een herberg of studentenhuis, met vreemde hoeken waarin afvoerbuizen en andere installaties zichtbaar waren. De eetzaal was ongezellig en minimalistisch, waardoor we er geen gebruik van hebben gemaakt. De gangen leken op die van een internaat, en de enige incheckbalie leek eerder op een post- of treinloket met slechte verstaanbaarheid van het personeel. Bij het uitchecken stond er een lange rij mensen in de gang, waardoor wij onze sleutels maar op de balie hebben achtergelaten. Tot overmaat van ramp werd er bij het betalen met de creditcard extra geld afgeschreven omdat er volgens hen een föhn ontbrak na ons verblijf! De enige pluspunten waren de comfortabele bedden en kussens, en de goede bereikbaarheid met de tram.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging7
  • Service10

Het verblijf in het Lloydhotel was een waar genot. Het historische gebouw straalt een prachtige nostalgie uit, zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant. Het unieke concept van zelf het aantal sterren voor je kamer kiezen zorgt voor een bijzondere ervaring. Onze kamer (2 sterren) was eenvoudig en charmant, zonder overbodige luxe. Het personeel was vriendelijk en hulpvaardig; ze dachten op een prettige manier met ons mee toen we een oplossing zochten voor het veilig stallen van onze fietsen. De interessante tentoonstelling over de rijke geschiedenis van het gebouw maakte ons verblijf helemaal compleet. Kortom, een geweldige ervaring!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging6
  • Service4
  • Kindvriendelijkheid5

We verbleven in een grote kamer met meerdere tafels en stoelen en twee comfortabele bedden. De badkamer was compact met een gecombineerd toilet en douche, afgescheiden door een douchegordijn. Vanwege het evenement Sail was de prijs iets hoger, maar het uitzicht op het IJ en het prachtige vuurwerk maakten dat meer dan goed. Ondanks dat vonden we de kamer niet helemaal de prijs van €200,- per nacht waard. Het eten was lekker, alhoewel de menukaart wat eigenaardig was.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging5
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid1

Je hoeft hier geen luxe te verwachten. Het is basic: een bed, een douche en dat is het. Het heeft wel een originele uitstraling, met kamers en gebouw die in hun oorspronkelijke staat zijn behouden. Dit maakt het een geschikte plek voor een overnachting, zonder verdere franje.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging7
  • Service8

Dit hotel is gevestigd in een historisch havengebouw dat met zorg is gerenoveerd om het verleden te eren. De kenmerkende elementen van het oude gebouw zijn behouden gebleven, wat een unieke sfeer creëert, hoewel sommigen het wellicht niet als erg gezellig zullen ervaren. De kamer was ruim en het bed erg comfortabel, maar het feit dat de toilet en badkamer zich in de slaapkamer bevonden zonder enige afscheiding was een beetje vreemd. Voor individuele reizigers is dit misschien geen groot probleem, maar voor stellen is het mogelijk minder prettig. Het ontbijt was prima, maar naar mijn mening te duur (17,50 euro), net zoals de kamerprijs van 150 euro plus 7 euro aan stadsbelasting. Al met al vond ik de prijs-kwaliteitverhouding niet helemaal in balans.

Melden




© 2007-2025 ReisChecker.nl