ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Charleroi Airport

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging10
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid8

Het arrangement waarbij je niet alleen een kamer reserveert maar ook je auto parkeert op het langparkeren terrein en gebruik maakt van een shuttleservice naar het vliegveld, is zeer handig. De kamers waren prima in orde voor ons grote gezin dat twee kamers nodig had, en de badkamers waren schoon. Het buffet eten was echter teleurstellend; te duur voor de kwaliteit met bedorven garnalen, ongaar en ijskoud lamsvlees, en bedorven kaas in de pasta. Gelukkig vonden we elders in de buurt wel alternatieven om te dineren. Het dorp Gosselies waar het hotel zich bevindt, maakte helaas geen goede indruk; het leek troosteloos en vuil. Het personeel bij de receptie deed hun best om te communiceren in Engels en Nederlands, maar leek soms niet erg behulpzaam door mogelijke taalbarrières en de beperkte bezetting, waardoor wachttijden opliepen. De chauffeurs van de shuttles waren echter fantastisch, snel en vriendelijk terwijl ze zich soepel door de drukke wegen naar het vliegveld manoeuvreerden. Het parkeren op het langparkeren terrein leek wat riskant, gezien het gebrek aan permanente bewaking en de aanwezigheid van auto's met ingeslagen ruiten. Na ons verblijf stuurden we een e-mail met de vraag over de status van onze auto, maar jammer genoeg kregen we hier geen reactie op, wat enige spanning gaf gezien onze late aankomsttijd. Al met al, een aanbeveling voor Van der Valk: verbeteringen aanbrengen in het eten, het beveiligen van de langparkeerplaats met camera's en bewaking, en investeren in meer en beter opgeleid personeel zou het verblijf aanzienlijk kunnen verbeteren.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2
  • Ligging9
  • Service5
  • Kindvriendelijkheid6

De kamer was ruim, maar de badkamer liet zeker te wensen over. Tijdens ons diner in het restaurant kozen we van de menukaart, en het was veruit het slechtste restaurant waar we ooit hebben gegeten bij een Van der Valk hotel! Dit niveau van teleurstellende kwaliteit is echt niet wat we gewend zijn van Van der Valk!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Service9

De kamer was prachtig ingericht en het gemak van de shuttle en de parkeergelegenheid was perfect, en dit alles voor een zeer redelijke prijs.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging7
  • Service4

Bij aankomst kregen we kamer 010 toegewezen, wat standaard leek te zijn. Er ontstonden wat communicatieproblemen over het ontbijtarrangement, maar gelukkig hadden we de benodigde papieren bij ons om te bevestigen dat het wel inbegrepen was. Helaas rook de kamer naar rook en dit werd bevestigd door de schoonmaakster. Het bleek lastig om een andere kamer te vinden, aangezien alle kamers vol waren. We waren bereid om extra te betalen voor een comfortkamer met balkon, maar dit bleek niet mogelijk. Uiteindelijk vonden we kamer 003, die aanvoelde als een sauna door de hete vloeren. Dit probleem werd erkend, maar bij het kiezen tussen kamer 016 (die kleiner was) en kamer 006, kozen we voor de laatste. Dit deed vermoeden dat er wel degelijk verschillende kamers beschikbaar waren. Gelukkig was kamer 006 prima in orde. Bij het diner werden we echter onaardig behandeld door een ober, die ons het gevoel gaf niet welkom te zijn. Toen we in het Frans vroegen of hij Nederlands sprak, antwoordde hij in het Engels dat we dat maar moesten proberen. Vervolgens zagen we hem niet meer aan onze tafel verschijnen. Het personeel sprak over het algemeen weinig tot geen Nederlands of Engels. Opmerkelijk was dat er 's avonds 26 Nederlandse auto's op de parkeerplaats stonden, wat neerkwam op ongeveer 30% van de gasten. Gelukkig was het ontbijt wel van goede kwaliteit.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging8
  • Service1

We hadden een Park and Fly arrangement geboekt voor onze vlucht vanaf Charleroi Airport, waarbij ons verteld was dat het gratis zou zijn. Uiteindelijk moesten we echter € 20 betalen bij de receptie. De medewerkers bij de receptie spraken voornamelijk Frans en een beetje Engels, wat de communicatie bemoeilijkte. De kamer was schoon, maar voldeed niet aan onze verwachtingen van comfort. Het dinerbuffet was teleurstellend, zonder voorgerecht of dessert. De medewerkers leken meer met elkaar bezig te zijn dan met de klanten, wat resulteerde in een gebrek aan interesse. De parkeerplaats was onbeheerd en bij vertrek bleken vijf van onze banden lek gestoken te zijn. Helaas kregen we na thuiskomst geen respons op onze e-mails naar het hotel, waardoor we tot de conclusie kwamen dat we hier niet nogmaals zouden verblijven.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging9
  • Service2

De kamer was ruim en comfortabel, met een brandschone en prachtige badkamer. De bedden waren heerlijk om in te slapen. Helaas bood het balkon weinig toegevoegde waarde, gezien het grensde aan de snelweg. Het personeel was vriendelijk, maar leek soms onervaren. De Spa faciliteiten bleken niet zo indrukwekkend te zijn als gehoopt: hoewel je kunt inchecken na 17.00 uur, sluit de wellness dan al. Gelukkig was de shuttle service wel goed geregeld. Het restaurant liet echter te wensen over. Als je op tijd gewekt wilt worden, is het verstandig om zelf een wekker mee te nemen en niet te vertrouwen op de wekservice van het hotel.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Service7

"Perfecte locatie om je vakantie te beginnen met een ontspannen dagje vooraf. De shuttle service is handig en je hoeft geen hoge parkeerkosten te betalen."

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging10
  • Service6

Een handige optie voor een overnachting in de buurt van het vliegveld. Je kunt gratis parkeren, en er is een shuttle service die je naar het vliegveld brengt in slechts 10 minuten. De kamers zijn schoon en goed onderhouden, hoewel de vloerbedekking hier en daar wat vlekken vertoont. Het ontvangst is vriendelijk. Het eten in het grote en ietwat saaie restaurant is prijzig voor de geboden kwaliteit. Het ontbijt valt ook wat tegen, zeker in vergelijking met andere locaties van Van der Valk. Al met al is de prijs-kwaliteitverhouding niet helemaal in balans.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Service9

"Alles is perfect in orde."

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging4
  • Service2

We verbleven hier voor slechts één nacht vanwege een late landing en de mogelijkheid om de auto te parkeren met een sleep-park-fly arrangement. De kamers waren in renovatie en vanaf 9 uur 's ochtends was er veel lawaai, zonder enige aankondiging vooraf. Ook 's nachts was het erg rumoerig, wat jammer was. Het schoonmaken liet veel te wensen over, aangezien het toilet zelfs niet eens was schoongemaakt.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging9
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid7

Ons verblijf in dit hotel was een geweldige ervaring vergeleken met alle andere hotels waar we ooit verbleven zijn. Voor dezelfde prijs van € 114,- kregen we een ruime familiekamer in het nieuwe gedeelte van het hotel. De kamer was prachtig en luxe, en we hebben er heerlijk geslapen. Ondanks dat onze kamer aan de voorkant lag en de snelweg dichtbij was, hebben we hier geen last van gehad. Onze dochter heeft ook genoten van haar verblijf: ze sliep goed en heeft uitgebreid gebadderd in het ruime bad (met een grote inloopdouche en regendouche). De medewerkers bij de receptie spraken een beetje Nederlands, maar in het restaurant was de voertaal voornamelijk Frans, met een beetje Engels. De volgende keer dat we via Charleroi vliegen, boeken we zeker weer een kamer in dit hotel. Ook het vervoer van en naar het vliegveld was goed geregeld. Kortom, een absolute aanrader!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging8
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid7

Een handig hotel vlakbij de luchthaven, met een uiterst vriendelijk personeel. Helaas kenden wij wat pech tijdens ons verblijf, aangezien de autoruiten waren ingeslagen en onze navigatiesysteem gestolen was vanaf de langparkeerplaats bij het hotel. Dit was onder andere het geval bij 79 andere auto's, waarvan er zelfs één zonder wielen stond. Ondanks onze situatie kon het hotel ons alleen voorzien van een stofzuiger en een bezem en blik. De parkeergelegenheid liet helaas te wensen over wat betreft de beveiliging, dus parkeren was op eigen risico!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit3
  • Ligging8
  • Service3

Positief: Een heerlijk rustige kamer, uitstekend ontbijt en een geweldig restaurant. Negatief: Bij terugkomst van vakantie was het schokkend om te zien dat onze autoruit vernield was, samen met andere auto's, allemaal slachtoffer van vandalisme. Het hotel weigerde verantwoordelijkheid te nemen voor dit incident, wat een dure grap werd. Het was teleurstellend om te horen dat dit niet de eerste keer was dat zoiets gebeurde, en dat de parkeerplaats niet beter beveiligd was.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Service10

Het personeel is ontzettend vriendelijk en doet moeite om met je te communiceren in je moedertaal, wat ik echt bewonderenswaardig vind.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Service10

Gewoonweg fantastisch!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Service8

Dit hotel is perfect voor reizigers die vertrekken vanaf Charleroi vanwege de nabijheid van het vliegveld. Maar wat dit hotel echt speciaal maakt, is de gastvrijheid en de warme sfeer die er heerst. Onze kamer, hoewel nog niet gerenoveerd, was prachtig en we voelden ons er direct thuis. Een fantastische ervaring in dit hotel!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging7
  • Service9

Ons verblijf in dit hotel was perfect voor onze vroege vlucht vanaf Charleroi Airport de volgende ochtend. Bij het inchecken regelden we een taxi voor de volgende ochtend via het sleep/park/fly arrangement wat heel handig was. Het personeel was ontzettend behulpzaam en de ruime kamer met comfortabele bedden zorgde ervoor dat we goed uitgerust aan onze reis konden beginnen. Toen we terugkwamen van onze vlucht stond de taxi al op ons te wachten, nadat we het hotel hadden gebeld terwijl we op onze bagage wachtten. De efficiënte service en het gemak maakten ons verblijf zeer aangenaam en daarom zou ik dit hotel zeker aanraden aan iedereen die een vroege vlucht heeft vanaf Charleroi Airport.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging8
  • Service1
  • Kindvriendelijkheid7

Tijdens onze reis hier gestopt voor een overnachting om uitgerust aan onze vakantie te kunnen beginnen. We hadden een comfortabele kamer geboekt met de mogelijkheid om te parkeren, slapen en vliegen. De kamer was ruim en voorzien van comfortabele bedden. Het ontbijt was ook naar tevredenheid, met genoeg keuzemogelijkheden. De shuttle naar de luchthaven was keurig op tijd. Helaas liep het minder soepel bij onze terugkomst. Onze vlucht was vertraagd en het verkrijgen van een rit terug naar het hotel was een ware nachtmerrie. Met onze twee peuters van 2 en 3 jaar hebben we meer dan een uur in de kou en regen op de shuttle staan wachten. Na drie telefoontjes en hulp van een vriendelijke medewerker van de luchthaven kwam er eindelijk een taxi die ons terug naar het hotel bracht. Voor ons was dit een eenmalige ervaring, geen herhaling waard!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging9
  • Service6

Ik had een deluxe kamer geboekt via de officiële website van Van der Valk en deze vooraf al betaald met iDeal, aangezien er bij aankomst geen betaling mogelijk was. Tot mijn verbazing werd bij het inchecken bij de receptie gevraagd om ook nog een creditcardgarantie te geven, terwijl wij geen creditcard bezitten. De receptionist maakte hier een groot punt van en stelde voor dat we anders maar een standaardkamer moesten nemen, tenzij we 10 euro extra zouden betalen. Dit vond ik erg ongepast aangezien we al hadden betaald. Uiteindelijk ging hij na aandringen toch akkoord, maar dit zette een vervelende toon voor ons verblijf. Gelukkig was de kamer zelf mooi en de badkamer erg schoon, met een apart toilet, tweepersoonsbed, koffie- en theefaciliteiten, een bureau met kledingkast en een balkon. Het ontbijt was uitgebreid, hoewel de wentelteefjes en het spek te vettig waren naar mijn smaak. Ook het avondbuffet voor 30 euro per persoon bood weinig keuze in warme gerechten en was te vet. Het à la carte menu zag er wel veelbelovend uit, dus dat zou ik de volgende keer proberen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging9
  • Service3

Bij dit hotel lijkt het erop dat ze totaal niet reageren op klachten die zowel mondeling als per e-mail worden gemeld. Bij aankomst hebben ze nagelaten te vermelden dat er renovaties zouden plaatsvinden, waardoor onze auto onherkenbaar was geworden door een dikke laag bouwstof. Ondanks ons directe klagen aan de receptie, konden ze na middernacht niet helpen. De volgende ochtend werd pas thuis duidelijk hoe smerig onze auto was. De enige oplossing was een bezoek aan de wasstraat, waarvan we de rekening naar het hotel hebben gestuurd. Helaas lijken ze bewust niet te reageren op onze e-mails en telefoontjes.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2
  • Ligging7
  • Service1
  • Kindvriendelijkheid7

De ontvangst was ondermaats en het bier in de bar was bedorven. Het personeel leek totaal niet geïnteresseerd in onze ervaring. Gelukkig waren de kamers wel keurig verzorgd.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging4
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid4

We hadden gehoopt om goed uitgerust aan onze vakantie te beginnen door hier te overnachten voordat we vertrokken. Helaas was de nacht allesbehalve rustig; de kamer was benauwd en warm, er was veel lawaai op de gang en er werd buiten luid geschreeuwd vanwege een feestje in het hotel. Het was zelfs onmogelijk om het raam open te zetten vanwege het geluid van auto's die leken door de kamer te rijden vanaf de nabijgelegen snelweg. Hoewel de kamer en badkamer netjes waren, was het allesbehalve een ontspannende overnachting.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging8
  • Service4

De bereikbaarheid van het hotel is geweldig. Hoewel we dachten een arrangement te hebben geboekt met gratis lang parkeren, leek de receptionist hier niets vanaf te weten en moesten we uiteindelijk € 20 betalen. De communicatie bij de receptie verliep voornamelijk in het Frans en met wat gebrekkig Engels. We hadden gehoopt op een comfortabele kamer, maar kregen een standaard kamer. Gelukkig was deze wel keurig schoon. In de bar werden we vriendelijk en snel bediend. Helaas verliep het dinerbuffet niet vlekkeloos, aangezien het personeel alleen Frans sprak en het dessert ontbrak. Nadat onze banden op de parkeerplaats werden lek gestoken, probeerden we contact op te nemen met het hotel via e-mail, maar kregen geen enkele reactie. Al met al lijkt het erop dat de klant hier niet op de eerste plaats komt en lang parkeren een risico met zich meebrengt.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging9
  • Service3
  • Kindvriendelijkheid10

Na meerdere mislukte pogingen om telefonisch te reserveren, kwam ik er uiteindelijk achter dat mailen de enige optie was. De communicatie verliep stroef vanwege het gebrek aan Engels van het personeel. Na drie e-mails zonder reactie heb ik via een touroperator geboekt, omdat dit de enige beschikbare optie in de buurt van het vliegveld was. Bij aankomst werden we begroet door onvriendelijk receptiepersoneel dat moeite had met communiceren in verschillende talen. Er werd weinig uitleg gegeven over dinertijden, ontbijturen en de shuttlebus naar het vliegveld. Onze kamer was pas om 15.00 uur klaar, maar het duurde nog een half uur langer voordat we konden inchecken. Gelukkig was de superior kamer die we geboekt hadden erg schoon en netjes, met een ruime badkamer en comfortabele bedden. Achter het hotel was een supermarkt, wat gelukkig niet voor overlast zorgde. Het diner kostte ons uiteindelijk 50 euro voor alleen hoofdgerechten en drankjes, maar de sfeer in het rustige restaurant was wel in orde. Het ontbijt daarentegen was uitgebreid met veel keuzemogelijkheden, en er was zelfs een speelhoek voor kinderen en een gezellige bar met zitjes. Al met al was het hotel prima, maar het personeel zou wel wat extra training kunnen gebruiken.

Melden




© 2007-2025 ReisChecker.nl