ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Ifa Beach Nessebar Bay

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8

Persoonlijk geef ik niet de voorkeur aan all-inclusive resorts, maar gelukkig verbleven we buiten het hoogseizoen. De accommodatie werd goed onderhouden en schoongemaakt, en de kamers waren ruim en fris. Het buffet bood een gevarieerde en smakelijke selectie aan gerechten. Eenieder kon iets naar zijn gading vinden. Hoewel er in eerdere recensies werd beweerd dat de lokale bevolking nors en onvriendelijk was, heb ik hier totaal niets van gemerkt. Ik vond juist dat ze erg vriendelijk en behulpzaam waren.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

De kamers in dit hotel zijn netjes, goed onderhouden en ruim. Het extra bed voor onze zoon was comfortabel en geen ongemakkelijke slaapbank zoals in andere hotels. Er waren genoeg ligstoelen bij het zwembad, wat erg fijn was. We kozen dit hotel voornamelijk vanwege de vele glijbanen, maar het beperkte aantal uren dat sommige glijbanen open waren, was teleurstellend. Het eten was lekker, maar we zouden graag meer variatie willen en het vlees minder bedolven onder saus. Het schoonmaakpersoneel was erg vriendelijk en behulpzaam. Bij het inchecken ontbrak het helaas aan informatie. We moesten zelf vragen stellen over zaken zoals wifi en het huren van een kluisje. Het personeel bij de eetkraampjes was helaas onvriendelijk. Ze spraken geen Engels en mompelden onverstaanbaar in het Bulgaars wanneer we iets probeerden te bestellen. Het leek alsof ze er totaal geen zin in hadden.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

Het eten in dit hotel heeft zijn plus- en minpunten. Hoewel de variatie beperkt is en sommige gerechten niet echt warm geserveerd worden, zijn er ook veel smakelijke opties beschikbaar. De vriendelijkheid van het personeel laat echter te wensen over, vooral buiten op het terras van het buffetrestaurant waar de bediening nogal nors kan zijn. Gelukkig zijn de kamers van goede kwaliteit: ruim, schoon, met goede airconditioning en comfortabele bedden. Het personeel dat de kamers schoonmaakt, is daarentegen wel erg vriendelijk. Er heerst enige onduidelijkheid over waar gasten wel of niet mogen eten, aangezien er drie hotels onder één resortnaam vallen en niet alle faciliteiten voor iedereen toegankelijk zijn. Dit kan leiden tot ongemakkelijke situaties, zelfs bij kinderen. Gelukkig is het waterpark een groot succes bij de jongere gasten, die zich hier uitstekend vermaken. Op het strand zijn ligbedden tegen betaling beschikbaar, waarbij het vroeg leggen van handdoeken bij het zwembad een probleem blijkt te zijn. Het hotel hanteert een beleid dat dit na 8 uur 's ochtends is toegestaan, maar het blijft een punt van frustratie vanwege het gebrek aan voldoende ligbedden en de beperkte ruimte. Gelukkig is alles wel zeer schoon.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2

Wat een teleurstelling was onze twee weken durende vakantie in het Sol Nessebar Palace hotel! De schoonmaak liet veel te wensen over; de kamers werden amper aangeraakt, met als hoogtepunt alleen het wisselen van handdoeken en het legen van vuilnisbakken binnen 70 seconden. De lak op meubilair vertoonde zelfs vlekken (bloed)! In het restaurant was het dagelijks hetzelfde verhaal: eentonig eten, gebrek aan hygiëne en gasten die met hun vingers in het eten zaten. En als ze het niet lekker vonden, legden ze het gewoon terug op het buffet, terwijl het personeel toekeek zonder iets te zeggen. Tijdens de maaltijden namen gasten zelfs eten mee (fruit, gebak) in plastic zakjes, en als er iets ontbrak, ging men gewoon de keuken in om spullen te pakken. Het personeel bij de buitensnackbars was onvriendelijk, vooral bij de panini- en pizzatent. Ik heb zelfs gezien hoe een kind van ongeveer 8 jaar fysiek werd aangepakt toen hij een ijsje wilde pakken bij de hotdogtent, omdat het na 17:00 uur was. Mijn advies: let goed op je kinderen, sommig personeel vertoonde agressief gedrag en werkten duidelijk tegen hun zin. Zelfs bij het zwembad golden regels zoals handdoeken neerleggen voor 8.00 uur, maar in werkelijkheid waren alle bedden al vroeg in de ochtend gereserveerd met handdoeken voor de rest van de dag. Overal rond het zwembad en zelfs binnen zag je alleen maar lege bekers. Het hotel had geen privéstrand en er waren geen parasols en ligstoelen beschikbaar. Als je daar gebruik van wilde maken, moest je er 20 LEV voor betalen. Al met al zou ik niemand aanraden om naar dit hotel te gaan. Het is duidelijk geen 5-sterrenhotel, en het grootste probleem ligt bij het slechte management.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

Tijdens ons huidige verblijf in dit hotel, samen met onze twee kinderen, merken we op dat de accommodatie eerder overeenkomt met een driesterrenhotel dan met een viersterrenhotel. De familiekamers zijn ruim, maar de schoonmaak laat te wensen over. Het eten is redelijk, maar de cocktails zijn ondrinkbaar. Daarom besluiten we zelf cocktails te kopen voor 9 leva per stuk. Het zwembad is klein voor zo'n groot hotel en de zwembaden zijn behoorlijk koud. Gelukkig zijn er op loopafstand glijbanen voor de kinderen. Helaas mogen we het andere zwembad van het naastgelegen hotel niet gebruiken, tenzij er een activiteit plaatsvindt. Aan het strand zijn er geen ligbedden beschikbaar, waardoor we op de grond moeten liggen. De sfeer in het hotel is afwezig en het personeel lijkt niet erg gemotiveerd. Gelukkig is de omgeving levendig en gezellig. Met de bus zijn we binnen enkele minuten in de oude stad met zijn markten en winkels, of in Sunny Beach. Er zijn ook mogelijkheden om een boot, trein of open bus te nemen. Al met al vinden wij dat dit hotel zijn prijs van 8000 euro voor 11 dagen niet waard is. We zullen hier niet meer terugkeren.



© 2007-2025 ReisChecker.nl