ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Top Buschhausen

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

Wat een warm welkom kregen we bij aankomst, de receptie werd bemand door een vriendelijke Duitse dame die vloeiend Nederlands sprak. Ze voorzag ons van nuttige informatie. Onze junior suite op de vierde verdieping bestond uit twee kamers met een tussendeur, al was het wel een avontuurlijke tocht om er te geraken met een kleine en koude lift gevolgd door een trap. De kamers waren ruim en schoon, al hing er een muffe geur en waren de bedden aan de harde en kleine kant. Gelukkig was er wel een minibar aanwezig, maar helaas geen koffie- en theefaciliteiten. Wel hadden we een balkon, wat een fijne toevoeging was. Zowel de kamers als het hele hotel oogden wat verouderd. Het zwembad en de sauna waren schoon, maar ook hier hing een vreemde geur en de sauna was zelfs buiten werking. Bovendien waren er geen extra handdoeken beschikbaar voor het zwembad. 's Avonds troffen we bij de receptie een persoon die niet bepaald vriendelijk was en geen hulp bood, terwijl ze daar wel stond. Gelukkig compenseerde de vriendelijke dame bij de ochtendshift dit weer. Het ontbijt daarentegen was fantastisch en de ontbijtzaal ademde een authentiek Duitse sfeer uit. Al met al is een renovatie van het hotel absoluut aan te raden, maar gelukkig viel de prijs die we betaalden mee.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8

In augustus 2023 hebben we een fantastische tijd gehad in Hotel Buschhausen gedurende 4 dagen. Bij aankomst werden we hartelijk verwelkomd en kregen we uitgebreide informatie over het prachtige Aken. De kamers waren ruim en brandschoon, inclusief een royale en goed uitgeruste badkamer met warm water. Zowel het ontbijt als het avondeten waren van uitstekende kwaliteit en bood volop keuzemogelijkheden. Ons gezin heeft enorm genoten van de gastvrijheid en service die we hebben ervaren tijdens ons verblijf.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8

We hebben echt genoten van ons verblijf. De eigenaar was zo behulpzaam door ons een handig idee aan te reiken: we konden een groepskaart voor de bus kopen en zo de hele dag door de stad reizen. Zo hoefden we onze auto niet te zoeken in de drukte van de stad en konden we deze veilig bij het hotel laten staan. Het personeel was ontzettend vriendelijk en de kamers waren comfortabel. Echt een geweldige ervaring!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2

Nou, laten we beginnen bij het begin. We hadden geboekt voor een arrangement van 2 nachten met een gastronomisch halfpension, inclusief een 5-gangen diner met dranken. Bij aankomst vertelde de receptioniste ons dat dit slechts geldig was voor 1 nacht. Na wat discussie en het tevoorschijn halen van de brochure waar duidelijk stond vermeld dat het voor beide nachten gold, gaf ze uiteindelijk toe. Het hotel is gehuisvest in een oud gebouw en je bereikt de kamers via een antieke lift die rechtstreeks uit een horrorfilm lijkt te komen. De kamers zijn recentelijk gerenoveerd op een eenvoudige en goedkope manier. Helaas zaten de kamers vol met spinnen, was de minibar verdwenen en waren de matrassen slechts 12 cm dik. Het eerste gastronomische diner was een teleurstelling. De gerechten bestonden uit enkele schamele stukjes zalm, niet verse tomatensoep met een overdaad aan room, een mini bolletje sorbet, kabeljauw die allesbehalve vers was, en een crème brûlée die ook te wensen overliet. Het ontbijt was niet veel beter. Een paar pistolets, mini croissantjes, goedkope vleeswaren van een bekende supermarkt, taai spek en droge roerei die niet te eten waren. Na een wandeling door Aken (wat niet te voet bereikbaar was vanuit het hotel vanwege de afstand) kwamen we terug in het hotel. Helaas liet de schoonmaak van de kamer te wensen over, met onopgemaakte bedden, niet geleegde prullenbakken en niet vervangen handdoeken. En toen kwam het tweede gastronomische diner. Opnieuw werden we teleurgesteld met een stukje bevroren meloen met gandaham, een dik bord roomsoep, dezelfde sorbet als tussengerecht, zalm die duidelijk van een bekende supermarkt kwam, oplospuree en onsmakelijke mosselgroenten, en als nagerecht goedkope crème met halfbevroren frambozen. Al met al vonden wij dat dit hotel geen sterren verdient. De service was onvriendelijk, de hygiëne ver te zoeken, de inrichting ouderwets en muf, het eten goedkoop en de ligging ver van Aken was ook niet ideaal. Het was zonde van de 144 euro die we extra hebben moeten betalen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8

Het hotel heeft een klassieke uitstraling en is gelegen in een rustige omgeving, slechts 3 kilometer verwijderd van het bruisende stadscentrum van Aken. Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen door een vriendelijke vrouw bij de receptie die ons uitstekend heeft geholpen - onze dank daarvoor. Wat ook fijn is, is dat de kamerprijzen redelijk betaalbaar zijn in vergelijking met andere hotels in de omgeving.

Melden


© 2007-2025 ReisChecker.nl