ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Alla Fava

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2

Dit is zonder twijfel het meest schimmige en onhygiënische hotel dat ik ooit ben tegengekomen. Toen ik eindelijk mijn kamer betrad, trof ik een complete chaos aan die duidelijk was achtergelaten door de vorige gast - de kamers worden duidelijk niet fatsoenlijk schoongemaakt. Overal lagen chips, gebruikte zakdoeken en vuile handdoeken aan de kast, met verkreukelde lakens op het bed. Wanneer je vraagt om een andere kamer, krijg je simpelweg een e-mail waarin staat dat een schoonmaakster je spullen in een leeg hotel zal achterlaten en later terug zal komen - zonder duidelijkheid over hoe lang dit zal duren. De sleutels werden overhandigd op een briefje met de naam van iemand anders erop - het was een gok om te raden dat ze voor mij bedoeld waren. Pas twee uur voor aankomst stuurden ze een verzoek om foto's van mijn paspoort, anders zou ik geen toegangscode krijgen, en er was geen receptie te bekennen. Een andere gast vertelde me dat hij gedurende zijn hele verblijf niemand bij deze "receptie" had gezien. Het enige lichtpuntje was de gunstige locatie. Pas op: verblijf hier Alleen als je op zoek bent naar een vieze kamer die nooit wordt schoongemaakt tussen de verschillende gasten door.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10

Voor de betaalde prijs is dit hotel een goede keuze. Hoewel het wat gedateerd is, zijn de kamers comfortabel en schoon. Wij verbleven in een kamer met twee eenpersoonsbedden en een gedeelde badkamer. De badkamer was wat aan de krappe kant, maar wel goed onderhouden. Het was handig dat onze kamer ook een eigen wastafel en spiegel had. De ligging van het hotel is zeer centraal en vanuit de gemeenschappelijke ruimte kun je uitkijken op de gracht. Het enige minpunt was het gebruik van meerdere sleutels voor de voordeur, kamerdeur en badkamerdeur. Dit systeem kan wat onhandig zijn en er bestaat zelfs een risico dat je per ongeluk iemand opsluit in de kamer. Het zou veiliger zijn als er een andere oplossing was voor dit ongemak.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit2

Na het zien van lovende recensies en een aantrekkelijke prijs, hadden we gehoopt op een comfortabele en schone kamer bij het boeken via een populaire website. Helaas werden we verrast door de koude kamers die zelfs met de ouderwetse radiatoren aan de muur niet warm werden. Om de kilte te verdrijven, moesten we ons behelpen met een mini-elektrische kachel. Bovendien moesten we van kamer wisselen vanwege een onaangename geur van rioolwater in de gangen en in onze oorspronkelijke kamer (nummer 118). De tweede kamer had dan wel geen verwarming, maar rook gelukkig niet naar rioolwater. De receptioniste, die blijkbaar voorbereid was op klachten zoals de onze, gaf ons dekens die zo zwaar waren als een vrachtwagen. Tot overmaat van ramp kregen we ook te horen dat we de toeristenbelasting tweemaal moesten betalen omdat deze niet was inbegrepen bij het boekingstarief. Het advies luidt dan ook: betaal liever een paar euro meer en maak twee extra klikken bij het boeken om dit soort teleurstellingen te voorkomen.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

Op een strategische locatie gelegen voor het verkennen te voet De kamers zijn weliswaar schoon, maar simpel en wat ouderwets. In de badkamer mist het aan opbergruimte, stopcontacten bij het bed en voldoende verlichting. Dit hotel behoort tot de budgetvriendelijke opties in deze populaire toeristische omgeving, dus het is een slimme keuze voor reizigers met een beperkt budget.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

Dit hotel, hoewel bescheiden met twee sterren, is charmant oud en netjes onderhouden. De bedden zijn comfortabel, maar wees voorbereid op twee aparte bedden in plaats van een tweepersoonsbed. Geluidsisolatie laat te wensen over, dus oordopjes zijn handig als je luidruchtige buren hebt. Onze kamer bevond zich vlak boven de entree, dus we hoorden elke deurpiep en klap - een beetje olie zou wonderen doen. De kleine badkamer kan een uitdaging zijn voor langere mensen, en de kraan heeft zijn beste tijd gehad, maar alles was brandschoon. Onze ruime kamer, een superior tweepersoonskamer, had een kledingkast en een extra bed. Dagelijkse schoonmaak was prima, maar soms vergaten ze extra handdoeken voor twee personen. Belangrijk om te weten: er is slechts een receptionist tussen 07.00 en 08.00 uur, dus koffers achterlaten kan alleen binnen die tijdspanne. Toeristenbelasting moet contant worden voldaan. De forse sleutelhanger is onhandig, maar er is een handige automaat met koffie en water tegen redelijke prijzen. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam, en de tarieven zijn betaalbaar in vergelijking met andere opties. Ondanks enkele tekortkomingen zouden we hier zeker weer verblijven vanwege de goede prijs-kwaliteitverhouding.



© 2007-2025 ReisChecker.nl