ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Gran Hotel Cervantes

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4
  • Ligging9
  • Service7

Dit hotel in het hart van het centrum heeft een geweldige locatie, maar de all-inclusive formule laat te wensen over. Hoewel het ontbijt prima is, moet je elders gaan eten voor de rest van de dag. Het eten is smakeloos en de stukjes vlees zijn zo taai dat je ze als zolen kunt gebruiken. De groenten zijn of tot moes gekookt of nog rauw. 's Avonds een biertje halen betekent 15 minuten in de rij staan en het biertje geserveerd krijgen in een wijnglas. Er zijn slechts zo'n 75 stoelen buiten voor 700 hotelgasten, wat zorgt voor een tekort aan zitplaatsen en veel van de bedjes zijn kapot. De beloofde tuin is nergens te bekennen en er is 's avonds geen entertainment of muziek. Kortom, dit hotel verdient geen vier sterren, hoogstens drie met een groot vraagteken erachter.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging10
  • Service8
  • Kindvriendelijkheid7

Het hotel is brandschoon en biedt een uitstekende selectie aan eten. Het personeel is over het algemeen vriendelijk, behalve bij de receptie waar ze wat minder gastvrij zijn. Gelukkig is er een goede bewaker aanwezig. De aanwezigheid van groepen Engelsen kan echter storend zijn. Gelukkig zijn er wel 2 zwembaden, zodat er voor ieder wat wils is.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging10
  • Service8
  • Kindvriendelijkheid7

In de accommodatie is het soms wat gehorig door de buren, maar gelukkig zijn de kamers schoon en het personeel erg vriendelijk. Het eten is van goede kwaliteit en de prijs-kwaliteitverhouding is naar mijn mening prima in orde.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging6
  • Service6

Onlangs verbleven we in Hotel Gran Cervantes in Torremolinos en hoewel ik normaal gesproken niet snel een review schrijf, voel ik me nu genoodzaakt om mijn ervaring te delen. Voor wie op zoek is naar rust, zou ik dit hotel niet aanbevelen. Het is een druk bezocht hotel, voornamelijk door groepen (vooral jonge Engelsen). Sommige van hen gedragen zich ongepast en respectloos. De all-inclusive formule lijkt dit gedrag zelfs aan te moedigen. Positief was echter het gevarieerde en smakelijke eten. Het buffet was goed verzorgd en tot de sluitingstijd van het restaurant was er volop keuze. Helaas liet de staat van het zwembad te wensen over. De modder rondom het zwembad was onaangenaam en leidde tot vieze handdoeken. We hebben de directie hierop aangesproken en geadviseerd om een stenen vloer aan te leggen in plaats van modder. Hierdoor was het onmogelijk om bij het zwembad te ontspannen, wat onze plannen voor rust tijdens de vakantie verstoorde. Bovendien was de sfeer door de aanwezigheid van dronken mensen niet prettig. Kortom, voor mij is dit geen plek om terug te keren en verdient het hotel geen vier sterren.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging10
  • Service10

Dit hotel ligt op een fantastische plek in het hart van Torremolinos. Het personeel is over het algemeen vriendelijk, maar het is jammer dat je extra moet betalen voor WIFI en een kluisje op de kamer, vooral voor een viersterrenhotel. Het ontbijtbuffet is uitgebreid, maar ik miste wel wat visopties. Het diner was in het begin goed, maar werd naar mijn mening steeds minder naarmate de dagen vorderden. Ik denk dat het eten in het weekend beter was vanwege de aanwezigheid van veel lokale Spanjaarden. De kamers zijn comfortabel, hoewel de meubels een beetje ouderwets zijn. Ze worden wel goed schoongehouden, met uitzondering van het dakterras met overdekt zwembad. Helaas is daar sprake van achterstallig onderhoud.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging10
  • Service8

Dit hotel is prima voor gasten zonder mobiliteitsproblemen, maar minder geschikt voor mensen die moeite hebben met trappen vanwege de beperkte toegankelijkheid.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit3
  • Ligging8
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid7

Dit moderne hotel is helemaal bij de tijd met prachtige kamers, een eetgedeelte en bar. Helaas is het ontbijt niet helemaal compleet voor een viersterrenhotel, zonder gekookte eitjes en showcooking. Het eten is vaak lauw of zelfs koud en het personeel in het restaurant is niet erg vriendelijk. Gelukkig zijn de kamers wel prachtig, ruim en brandschoon, met zelfs schoonmaak op zondag. De locatie is perfect voor uitstapjes, midden in het centrum en dichtbij de metro en de hoofdstraat. Helaas ontbreekt het aan entertainment en animatie in het hotel. In vergelijking met ons favoriete appartementencomplex Bajondillo, kan hotel Cervantes hier nog wel wat van leren. Voor ons dus geen Cervantes meer, maar wel weer Bajondillo aan het strand.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging9
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid8

Goede prijs/kwaliteitverhouding, behulpzaam personeel, kamers zijn wat ouder maar netjes, genieten van een smakelijk ontbijtbuffet met heerlijke koffie en een redelijk dinerbuffet met voldoende keuzes. Het enige minpuntje is dat er alleen op vrijdag en zaterdag live muziek is, en in de rest van de week weinig entertainment is. Het binnenzwembad heeft lekker warm water, al is het zwembad en de omgeving toe aan wat vernieuwing. De parkeergarage is handig, wij betaalden 70 Euro voor een week. Aanraders zijn Plaza Mayor, de dierentuin van Fuengirola, Puerta Banuz, Marbella, Nerja en Malaga. Vergeet niet om via de zij-uitgang naar een plein te gaan, daar bij de tweede zaak links zijn veel verschillende soorten koffie te proberen. Al met al een goed hotel, maar verwacht geen perfectie.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging9
  • Service7

Hotel Cervantes heeft een zeer gunstige ligging in het hart van de stad. Ondanks de positieve punten, zijn er ook enkele verbeterpunten. De bedden zijn bijzonder stevig en de kamers laten veel geluid door, waardoor je de gesprekken van de buren kunt horen. Tijdens het ontbijt en avondeten kan het voorkomen dat je moet wachten op een tafel, vooral tussen 9 en 10 uur 's ochtends en vanaf 19.30 uur 's avonds. Hoewel het eten van goede kwaliteit is, biedt het restaurant van dit 4-sterrenhotel beperkte keuzemogelijkheden. Het kan soms lang duren voordat de lift arriveert, wat als nadelig ervaren kan worden. Aan de positieve kant is het personeel bij de receptie en de kamermeisjes zeer vriendelijk en behulpzaam.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging10
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid4

Toen ik dit hotel boekte, vroeg ik me af waarom er zulke uiteenlopende meningen waren over het eten. In het begin vond ik het eten best goed, maar na een aantal weken begon ik teleurgesteld te raken. Hoewel het brood vers is, zijn het eigenlijk afbakbroodjes die na een uur niet meer lekker zijn. Er is genoeg beleg, maar ik miste wel het gekookte eitje. De kwaliteit van het eten is over het algemeen wel goed en het wordt warm geserveerd. De borden zijn voorverwarmd en er is een magnetron beschikbaar. Ik vond de koffie en frisdranken uitstekend. Helaas miste ik wat creativiteit in de presentatie van het eten en de eetzaal had weinig sfeer. Het personeel was over het algemeen vriendelijk, maar de dame bij wie je afrekent kon wat chagrijnig overkomen. Als je deze accommodatie boekt, is het zeker geen slechte keuze als je een centrale locatie zoekt. Voor het treinstation moet je de zij-uitgang nemen, naar links gaan en de winkelstraat oversteken. De ingang bevindt zich bij een klein gebouwtje bij een grote boom, ongeveer 20 meter voorbij ZARA.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit3
  • Ligging8
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid1

De ligging van dit hotel is absoluut top: midden in het bruisende centrum. Helaas valt het eten tegen, het is lauw en eentonig. De service aan de bars laat ook te wensen over wanneer je all-inclusive hebt geboekt. De inrichting is simpel en kan wel wat meer sfeer gebruiken. Al met al geen verschrikkelijke ervaring, maar zeker niet op het niveau van een viersterrenhotel. Wat betreft entertainment is er weinig te beleven.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging8
  • Service6

Terug van een reis naar het Gran Hotel Cervantes by Blue Sea - het eten was prima met een buffetoptie voor het ontbijt en diner, onze halfpension optie beviel ons goed. De kamers waren comfortabel en de badkamer was schoon. Het personeel was vriendelijk, maar helaas was het zwembad te klein voor zo'n groot hotel. 's Ochtends lagen alle bedden al vol handdoeken en sommige gasten met onbeperkte drankjes gooiden lege bierbekers gewoon bij het zwembad neer.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging9
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid9

Het hotel heeft een gunstige locatie en biedt ruime kamers, maar helaas laat de hygiëne soms te wensen over met achtergelaten restjes van de vorige gasten. Het ontbijt is teleurstellend, smakeloos en de broodjes zijn verre van knapperig. De fruitsap smaakt chemisch, als je verse sap wilt, moet je er maar liefst 4 euro voor betalen, wat ironisch is gezien de overvloed aan sinaasappelbomen in de straat. Gedurende de week werd de mand met vers fruit niet meer aangevuld, waardoor er overrijp of rot fruit achterbleef. Het buffet is niet erg smaakvol, met taai vlees en weinig verfijnde gerechten. De drankjes en ijsjes in de bar zijn prijzig. Ondanks de grootte van het hotel is er slechts één versleten pingpongtafel beschikbaar, met versleten batjes.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging8
  • Service7
  • Kindvriendelijkheid8

Bij mijn recente verblijf merkte ik op dat het eten in het hotel een geleidelijke achteruitgang doormaakte. De eerste twee dagen waren nog redelijk, maar daarna werd het rustiger en daalde de kwaliteit van het eten aanzienlijk. Het eten was vaak lauw of zelfs koud, en het leek alsof er geen kok aanwezig was om vers bereide maaltijden te verzorgen - alles werd simpelweg uit de keuken geserveerd.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging8
  • Service8
  • Kindvriendelijkheid7

Voor het tweede jaar op rij hebben wij hier onze zomer doorgebracht en het was weer geweldig! Afgezien van de harde bedden, hadden we verder niets te klagen. Na het melden van het harde bed kregen we snel een nieuwe, helaas net zo hard. Het personeel verdient echt alle lof, ze werken keihard, zeker nu de directeur vanwege de crisis is vertrokken en ze weinig salaris krijgen. Een minpuntje is de airco in het restaurant: als je vroeg komt is het lekker koel, maar later wordt de airco vaak uitgezet, terwijl het buiten 38 graden is en het binnen al gauw te warm wordt. De kamers zijn echter perfect en de liften zijn warm en te klein. Zorg ervoor dat je een kamer met zeezicht krijgt als je die geboekt hebt. Ondanks enkele minpuntjes vinden wij dit een fantastisch hotel, vooral het eten met grote schalen garnalen, mosselen en altijd heerlijke visgerechten. Bovendien ligt het hotel lekker dicht bij het centrum en het strand.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging9
  • Service6

Dit hotel bevalt me goed vanwege de uitstekende ligging in het centrum, vlakbij het treinstation. De kamer is ruim en aangenaam. Hoewel het buffet aanvankelijk beperkt was, werd het uitgebreider toen er meer gasten kwamen en begon het personeel ter plekke gerechten te bereiden. Het ontbijt was royaal en goed verzorgd. De medewerkers bij de receptie waren misschien wat terughoudend, maar het personeel in het restaurant was vriendelijk en behulpzaam.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging9
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid4

De start van ons verblijf was fantastisch, met een geweldige locatie dicht bij het centrum, uitstekende all-in service en vriendelijke medewerkers in het restaurant en de bar. Helaas waren de kamers, bedden en gangen wat verouderd en was het receptiepersoneel niet al te vriendelijk. Vanaf 6 januari veranderde de sfeer echter drastisch. Het hotel werd overgenomen door Nederlandse sportkampen die dag en nacht voor overlast zorgden, de boel vies maakten en hun eigen muziek speelden in de bar, waardoor het lawaai niet te harden was.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging9
  • Service6
  • Kindvriendelijkheid8

Bij aankomst in het hotel ontvingen we minimale informatie, zoals onze kamer en eettijden, maar verder werden we aan ons lot overgelaten. De kamer had een ouderwetse uitstraling en was niet goed schoongemaakt, met vuil achter de deur en stof onder het bed en nachtkastjes. Het personeel was niet erg gastvrij en leek geen moeite te doen om ons te begrijpen. Het eten liet ook te wensen over, met weinig variatie en smakeloze gerechten. Een medegast omschreef het zelfs als "hondenvoer". Al met al geen aanrader voor een verblijf.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit3
  • Ligging8
  • Service5
  • Kindvriendelijkheid2

Dit hotel was een complete teleurstelling! Er was werkelijk niets te beleven voor kinderen en 's avonds leek het alsof het een feest voor bejaarden was met enkel dansmuziek. Het leek wel alsof de muren tussen de kamers gemaakt waren van karton, want we hoorden zelfs als de buurman een wind liet. Voor ons is het duidelijk: wij keren nooit meer terug naar Hotel Cervantes.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging9
  • Service5

Dit prachtige hotel heeft een uitstekende ligging in het hart van de stad. De kamers zijn ruim en comfortabel, met stevige bedden en dagelijkse verschoning van het beddengoed. De schoonmaakdienst is van topkwaliteit, waardoor alles er tiptop uitziet. De locatie is ideaal, met het strand bereikbaar via een handige lift tegen een kleine vergoeding. Bovendien zijn het bus- en treinstation vlakbij, en het openbaar vervoer is betrouwbaar en betaalbaar. Tot zover is alles geweldig, maar er zijn enkele minpuntjes. Het personeel lijkt niet echt geïnteresseerd in de gasten, wat een beetje afstandelijk overkomt. De eetzaal is weinig sfeervol, meer als een kantine dan een restaurant. Het eten laat ook te wensen over, met gerechten die te gaar zijn en weinig smaakvol. Het ontbijt is prima, maar het avondeten kan zeker beter. Ondanks deze tekortkomingen, moet je je afvragen of je meer mag verwachten voor de betaalde prijs.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging8
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid4

Het interieur van het hotel is prachtig en wordt goed onderhouden, maar het personeel mist vriendelijkheid en enthousiasme. Ze doen hun werk, maar gaan niet verder dan dat. Bovendien is hun Engels niet al te best. De kamers zijn oké, maar de bedden zijn behoorlijk hard. Gelukkig is het eten lekker en gevarieerd. De eetzaal is wel wat benauwd en bij het ontbijt moet je soms lang wachten in de rij. De liften in het hotel zijn een regelrechte ramp! Voor strandliefhebbers is het wel een eindje lopen (of je moet betalen voor de lift), maar de ligging in het centrum van Torremolinos is ideaal. Het benedenzwembad stelt niet veel voor en er zijn maar weinig ligbedden beschikbaar, die bovendien al vroeg in de ochtend worden gereserveerd. Het dakzwembad heeft een mooie locatie, maar is helaas erg klein. Je bent eigenlijk haast wel gedwongen om naar het strand te gaan. Let op: er is nauwelijks entertainment (slechts één keer in 12 dagen meegemaakt) en de animatie is beperkt. Ook vervelend is het ontbreken van een handdoekenservice en het feit dat het internet belachelijk duur is. Al met al is het een redelijk hotel, maar absoluut geen vier sterren waard.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit1
  • Ligging9
  • Service1

Dit hotel was een grote teleurstelling, vooral op culinair gebied. Hoewel we een all-inclusive arrangement hadden geboekt, gingen we bijna elke avond buiten de deur eten vanwege de smaakloze gerechten in het hotel. Het ontbijt was een race tegen de klok, met lange wachtrijen en het gevaar dat alles al opgeruimd was voordat je kon opscheppen. Het duurde minstens vijf minuten om op de lift te wachten, elke dag opnieuw. Voor vijf euro mocht je gebruikmaken van wifi, maar slechts op één telefoon tegelijk, wat betekende dat je met z'n tweeën tien euro moest betalen. Het hotel leek overbevolkt, met niet genoeg ruimte bij het zwembad en problemen met de koelkast die stopte met koelen zodra je de kamer verliet. Slechts één van de twee bars was doordeweeks geopend, waardoor er lange wachtrijen ontstonden voor een drankje 's avonds. Het personeel was onbeleefd en leek meer bezig met hun onderlinge gesprekken dan met het helpen van gasten. De kamers werden slecht schoongemaakt en de bedden waren oncomfortabel hard. Kortom, ik zou dit hotel niet aanbevelen! Gelukkig is Torremolinos zelf leuk, met veel activiteiten en een prachtige omgeving buiten de stadsgrenzen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging8
  • Service4

Dit hotel is centraal gelegen en heeft een nette entree, maar valt qua service en faciliteiten helaas tegen. Het drinkwater bij de zwembadbar smaakt naar chloor en het buitenterras wordt niet goed bijgehouden. Het personeel lijkt niet erg gemotiveerd en de liften laten lang op zich wachten. Een tip: neem de trap! Tijdens het ontbijt moet je lang wachten en ook daarna sta je in de rij voor koffie. Het eten is niet van hoge kwaliteit en de snacks bij het All Inclusive pakket zijn teleurstellend. Kortom, als je op zoek bent naar een echt viersterrenhotel, kun je beter ergens anders kijken.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6
  • Ligging9
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid8

De ervaring in dit hotel was redelijk, met enkele minpuntjes. Het eten was eentonig en de liften duurden vaak te lang, waardoor je soms maar besloot de trap te nemen, zelfs tot aan de negende verdieping! Ook was het opvallend dat het personeel voornamelijk Spaans sprak, waardoor communiceren soms lastig was als je de taal niet machtig bent. Al met al was het verblijf oké, maar er waren zeker verbeterpunten te vinden.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging9
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid7

Het hotel is prachtig gelegen midden in het centrum en straalt een mooie sfeer uit. Het uitgebreide ontbijt is zeker een pluspunt. Helaas ontbreekt het aan avondentertainment en sluit de bar al vroeg in de avond. Het is ook teleurstellend dat er moet worden betaald voor wifi, terwijl veel andere plekken in de buurt dit gratis aanbieden. Het personeel is niet altijd even gastvrij, hoewel de receptie hierop een positieve uitzondering vormt. De kamers zijn comfortabel en goed schoongehouden. Al met al een leuke vakantie gehad, maar ik zou niet snel voor dit hotel kiezen in de toekomst. Het voldoet niet helemaal aan de verwachtingen die je zou hebben van een viersterrenhotel, vooral wat betreft de service.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging9
  • Service8

Voor de derde keer op rij teruggekeerd naar dit hotel en opnieuw een perfecte ervaring beleefd. Het personeel was vriendelijk en het ontbijt was goed verzorgd. Hoewel ik geen ervaring heb met het avondeten, kiezen wij altijd voor een verblijf inclusief ontbijt. De kamers waren mooi en werden dagelijks schoongemaakt. Ook was er meer entertainment en activiteiten beschikbaar. Een positief aspect was dat gasten die vroeg handdoeken neerlegden en vervolgens weggingen of laat pas terugkwamen, hierop werden aangesproken. Ik heb zelfs meegemaakt dat deze handdoeken werden verwijderd, zodat andere gasten er gebruik van konden maken. Het was niet toegestaan om ligbedden te reserveren en bezet te houden voor de hele middag. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de volgende keer weer voor Hotel Cervantes zal kiezen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging7
  • Service10

Dit hotel is helemaal van deze tijd met een moderne uitstraling. Alles is onberispelijk schoon en de kamers zijn niet alleen mooi en ruim, maar worden ook elke dag – zelfs op zondag – schoongemaakt met schone handdoeken. Het personeel is uiterst vriendelijk en hulpvaardig, waardoor dit hotel de perfecte uitvalsbasis vormt voor verkenningstochten in Torremolinos. Het ligt midden in het centrum, op slechts 300 meter van de metro en de hoofdstraat. De eetzaal is brandschoon en ondergaat voortdurend kwaliteitscontroles. Telkens wordt er een nieuw tafelkleed neergelegd en de kwaliteit van het eten is uitstekend.

Melden


Reisperiode: augustus 2019

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging10
  • Service8
  • Kindvriendelijkheid9
  • Verzorging9
  • Voorzieningen8

Hotelkamers zagen er goed uit en werd elke dag schoongemaakt. Ontbijt was prima en er werd op tijd bijgevuld. Op de liften in het hotel moesten we erg lang wachten, dat was een minpuntje. Verder schoon hotel en prima ligging dichtbij het centrum en strand.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging6
  • Service9

Zeer prettig hotel in het midden van het centrum. Het ontbijt was erg goed en verzorgd.

Melden


Reisperiode: november 2010

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging7
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid9
  • Verzorging9
  • Voorzieningen8

Het was een fijn hotel het lag midden in het centrum en naar het strand was er een lift 50 meter van het hotel Wij hebben er alleen ontbeten maar dat was buiten gewoon goed met zelfs champagne bij het ontbijt echt een aanrader

Melden




© 2007-2025 ReisChecker.nl