ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Palace

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging7
  • Service7

We verbleven in het Riu Palace Peninsula van 6 tot 20 mei 2012, slechts 2 dagen na de opening. Het hotel heeft een zeer eigentijds design dat overal ter wereld zou passen, maar mist helaas de authentieke Mexicaanse sfeer. Onze villa kamer in de Vip Area was luxueus, met als enige verschil een jacuzzi op het balkon/terras. De directeur, de vriendelijke en behulpzame Erneste uit België, viel op. Hoewel het personeel nog wat ingewerkt moet worden, waren er enkele positieve uitzonderingen zoals Leo bij het buffetrestaurant buiten, Reina in het theaterrestaurant en ons kamermeisje Lourdes. Het complex was zeer goed onderhouden en schoon. De kwaliteit en variatie van de maaltijden waren echter minder dan in de Palace hotels in Playa del Carmen, met als uitzondering het specialiteitenrestaurant Kristal. Gelukkig waren er voldoende schaduwrijke ligplekken bij de zwembaden en waren de avondshows perfect!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging8
  • Service9
  • Kindvriendelijkheid9

Als iemand die regelmatig RIU hotels bezoekt vanwege mijn werk als reisagent, was ik erg benieuwd naar de vernieuwde stijl die RIU in de toekomst zou introduceren. Ik was aangenaam verrast door de combinatie van de vertrouwde RIU-service met het eigentijdse nieuwe uiterlijk. Het buffetrestaurant was weer van hoge kwaliteit, en ook de vijf themarestaurants waren een aangename toevoeging, waarbij Krystal absoluut mijn favoriet was. De kamers waren modern en luxe ingericht, en onze junior suite met jacuzzi en ruim balkon was een echt hoogtepunt. Het personeel was vriendelijk, al moesten ze nog wat meer op elkaar ingespeeld raken aangezien het hotel net een week geopend was. De animatie was professioneel en divers, met leuke avondshows en allerlei activiteiten bij het zwembad gedurende de dag. Daarnaast was er ook een aparte kinderanimatie beschikbaar, wat erg fijn was. Het was prettig om te zien dat er voldoende ligbedjes waren bij zowel de zwembaden als het strand, waardoor je op elk moment van de dag een plekje kon vinden. Kortom, ik kijk uit naar een volgend verblijf en zou deze ervaring zeker willen herhalen!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging9
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid5

Wij hadden onze vakantie geboekt via een reisbureau. Bij aankomst op de luchthaven zagen we de reisleidster slechts kort, kregen een envelop overhandigd en het busnummer werd genoemd. Tijdens de hele vakantie hebben we de reisleidster niet meer gezien! Ze kwam niet naar het hotel als er minder dan 10 personen waren, wat wij nogal afstandelijk vonden. Gelukkig was er wel de mogelijkheid om te bellen of te mailen. Eenmaal in het hotel werden we verrast door de prachtige luxe. De check-in duurde ongeveer 10 minuten en we kregen een verfrissend drankje aangeboden. We vroegen een upgrade naar een villa suite en kregen kamer 2203 toegewezen. De ruime suites bevinden zich in het middelste gebouw, met een comfortabel bed, wekker, tv, ruime douche, dubbele wastafel, bad, toilet, bidet, veel opbergruimte, een kluis in de kast, strijkplank, paraplu, deken en kussens. Daarnaast was er een minibar en vier sterke drank dispensers. Vanuit de kamer liep je zo naar het privé zwembad. De schoonmaak vond twee keer per dag plaats. Het strand was ruim genoeg en de rotsformatie was prachtig om te zien. De avondshows waren redelijk, zoals een Elvis-imitatie. Zowel het ontbijt als het dinerbuffet waren erg smakelijk met veel keuzes, inclusief thema-avonden zoals een Gala Night. De Capuchino Bar was uitstekend! Kortom, dit hotel is absoluut een aanrader.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging9
  • Service9

Bij onze aankomst in dit hotel was het nog maar net geopend. De inrichting is zeer modern, maar niet te kil. De entree is werkelijk prachtig, met een mooi lichtspel door de gekleurde dakkoepels op zonnige dagen. De opvallende stoelen vonden wij persoonlijk prachtig. Onze junior suite had zelfs een jacuzzi in de kamer, heerlijk! De kamers zijn luxe en mooi ingericht, voornamelijk in wit met accenten van donkerpaars en knalroze. Ook het ruime balkon met uitzicht op zee en de zwembaden was geweldig. De zwembaden zijn heerlijk en er zijn genoeg ligbedden beschikbaar. Het strand is ook groot genoeg. Het eten was zoals altijd bij Riu heerlijk. Vooral de specialiteitenrestaurants (Krystal is onze favoriet) waren erg goed en mooi ingericht. Het personeel moest nog een beetje wennen, maar hun vriendelijkheid maakte veel goed. Al met al een aanrader voor iedereen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging7
  • Service8
  • Kindvriendelijkheid7

Samen met mijn partner verbleven we hier aan het einde van mei en het begin van juni, als trouwe gasten van het Riu hotel. Bij binnenkomst werden we weggeblazen door de prachtige uitstraling, maar al snel merkten we op dat de inrichting vrij koel aanvoelde, in plaats van de verwachte Mexicaanse of Caribische sfeer, leek het eerder op een stijl die je eerder in Las Vegas zou verwachten. We hadden een villa met een jacuzzi, maar deze werd door bijna niemand gebruikt vanwege het gebrek aan privacy - je zit letterlijk in het zicht van iedereen. Een ander minpuntje was de overvloed aan muggen op de begane grond. Het is beter om te kiezen voor een kamer op een hogere verdieping in plaats van een villa. Bovendien vonden we het idee van een bad naast het bed nogal vreemd. Ondanks deze punten was bijna alles positief; er was een prachtig zandstrand met aangrenzend rotsachtig gebied en kleine zandbaaien, verschillende mooie zwembaden met voldoende ligstoelen. Het personeel bood goede service, zowel binnen als buiten het hotel. Het eten was ook prima, al zouden ze wel beter op de gaartijden van het vlees moeten letten. De locatie is enigszins afgelegen, maar met slechts 1 USD ben je met de bus zo in Cancun.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging9
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid10

Wij zijn erg enthousiast over het nieuwe concept van RIU dat we hebben ervaren: de moderne inrichting, overvloedige lichtinval, ruime en luxueuze kamers met adembenemend uitzicht, prachtig aangelegde tuinen en een algeheel gevoel van orde en correctheid. De leiding van het hotel ligt in handen van een vriendelijke Vlaamse manager die alles nauwlettend in de gaten houdt. Het eten in het buffetrestaurant is van uitstekende kwaliteit, hoewel we het restaurant in Christal in Aruba nog iets beter vonden. Er is voldoende keuze en de koks geven graag uitleg. Het personeel is vriendelijk, beleefd en altijd met een glimlach op hun gezicht. Ze staan altijd voor je klaar. Het enige kleine minpuntje is dat er mooiere stranden te vinden zijn in Mexico dan bij dit hotel. Maar als je op voorhand weet dat dit hotel niet de typische Mexicaanse sfeer uitstraalt, is dat geen verrassing. Het is een trendy hotel met alle voorzieningen. We hebben echt genoten en zouden zeker terugkomen! Elke dag voelden we ons als een prins en prinses die werden verwend met luxe, heerlijk eten en veel zon!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging8
  • Service9

Onze ervaring was echt onvergetelijk! Dit nieuwe hotel heeft een frisse en moderne uitstraling. De suite was erg luxueus met veel ruimte en voorzien van alle gemakken, zoals een kluis, kingsize bed, likeurdispenser, goed gevulde minibar en een ruim balkon. De badkamer was gescheiden van het toilet en had zelfs een bubbelbad. De service was top, het personeel was vriendelijk en eerlijk. Er was geen sprake van oplichting in de winkels, maar afdingen was wel mogelijk. Het eten was heerlijk, met vijf verschillende restaurants waar je elke avond á la carte kon dineren. Zowel de kwaliteit van het eten als het buffet was uitstekend. In de bars was er een ruim aanbod aan drankjes, we hebben bijna elke dag champagne gedronken en zelfs een champagneontbijt gehad. Het ontbijt was zeer uitgebreid. Het entertainment was van hoge kwaliteit, vooral de avondshows waren fantastisch. Gratis wifi in de lobby en het gehele complex werd goed onderhouden en schoongemaakt. Er was geen sprake van "handdoekje leggen" 's ochtends, genoeg ruimte zowel binnen als buiten. De bus was betaalbaar en de taxi's waren goed en betrouwbaar. Kortom, een uitstekende plek voor een geweldige vakantie.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging8
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid8

Van 23 november tot 7 december 2012 verbleven we in het Riu Palace Peninsula en het was een fantastische ervaring. De junior suites waren prachtig en goed onderhouden. Bij aankomst vroegen we aan de receptie om een kamerupgrade en kregen we deze naar K2126, voor een lagere prijs dan via het reisbureau. De kamer bood een prachtig uitzicht en bevond zich in het exclusieve "VIP-gebied". Het buffet was geweldig en er was ruime keuze aan drankjes. Voor liefhebbers van goede koffie was er zelfs een aparte cappuccinobar naast de lobby, waar heerlijke koffie werd geserveerd. Voor ons was deze vakantie meer dan geslaagd.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Ligging10
  • Service10

Na meerdere reizen naar het Caribisch gebied te hebben gemaakt, kunnen we zeggen dat dit hotel echt indruk op ons heeft gemaakt. Hoewel het strand misschien kleiner was dan dat van het Palace Mexico in Playa del Carmen, maakte dit voor ons niet uit. Er was genoeg ruimte om heerlijk te ontspannen en te genieten. Ondanks dat het hotel bijna volgeboekt was, voelde het helemaal niet druk. De sfeer was geweldig, het eten voortreffelijk en de service uitstekend. Voor ons was dit de perfecte bestemming. Bedankt, Riu.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging9
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid8

Dit prachtige nieuwe hotel biedt uitstekende culinaire ervaringen en stijlvolle kamers. Ondanks de benaming 'Palace' voelt het meer aan als een trendy clubhotel, waar veel kinderen en luidruchtige jongeren (voornamelijk Amerikanen) te vinden zijn. De locatie is ideaal met tal van activiteiten in de buurt. Het vriendelijke personeel zet zich volledig in om ervoor te zorgen dat je een geweldig verblijf hebt.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging10
  • Service10

In augustus/september 2012 verbleven we in dit hotel en het overtrof al onze verwachtingen bij aankomst. We hebben er een fantastische vakantie gehad, waarbij we zelfs speciale gerechten konden bestellen die niet op het buffet stonden. Het enige minpuntje was een incident waarbij een dronken Amerikaan een stoel vanaf zijn balkon op de 9e verdieping gooide. Gelukkig heeft het hotel dit probleem snel en adequaat opgelost. We zouden dit hotel zeker aanraden aan anderen; onze vrienden zijn dit jaar zelfs op ons advies naar dezelfde accommodatie gegaan en waren er ook zeer tevreden over!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging6
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid4

Dit hotel blinkt uit in uitmuntende service, biedt gevarieerde en verrassende buffetten, heeft specialiteitenrestaurants met overheerlijke gerechten, personeel dat graag aan al je behoeften voldoet, en een animatieteam dat elke dag weer zorgt voor vermaak. Kortom, een absolute tophotel waar je volop kunt genieten.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging10
  • Service8

Ons verblijf in de Jacuzzi Suite op de 10e verdieping was fantastisch, met een prachtig uitzicht en een stijlvolle inrichting die heel ruim aanvoelde. De schoonmaak was perfect, zelfs twee keer per dag. Het bed was heerlijk zacht, misschien zelfs iets te zacht, maar we sliepen er heerlijk op. Het eten was gevarieerd en uitgebreid, hoewel de presentatie een beetje aanvoelde als in een clubhotel. Gelukkig was het eten in de à la carte restaurants wel goed. De enige plekken met echt sfeer waren helaas Kulinairum en Krystal, de rest van het hotel voelde niet helemaal aan als een paleis, voornamelijk door het grote aantal Amerikaanse gasten die herinneringen opriepen aan vakanties in Benidorm of Bodrum. We kleedden ons elke avond keurig voor het diner, zij in een jurkje met hakken en ik in een nette broek met overhemd, zoals vroeger standaard was in paleishotels, maar nu alleen nog te zien was in Krystal en Kulinairum. Het grootste minpunt van het hotel vonden we dat het na 23:00 uur stil werd, geen muziek of entertainment meer. Het personeel varieerde, met goede leidinggevenden maar minder enthousiaste obers. Gelukkig waren de managers van topniveau en regelden heel wat voor ons. Niks was te gek. Echt klassetop!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging8
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid10
  • Voorzieningen10

Dit hotel is echt een pareltje! Het team is zo gastvrij en doet er alles aan om je verblijf onvergetelijk te maken.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging10
  • Service10
  • Kindvriendelijkheid8
  • Voorzieningen10

Ons verblijf in het hotel was geweldig! We hebben ook andere RIU hotels in Cancun bezocht en Peninsula sprong er echt uit als het meest luxe en eigentijdse hotel. Het enige minpuntje was de reisleidster van de touroperator. Er waren geen georganiseerde bezoekdagen, geen welkomstbijeenkomst - als je haar wilde spreken, moest je haar zelf bellen.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging7
  • Service10
  • Voorzieningen8

Toen we arriveerden bij het Riu hotel, werden we blij verrast met een 'upgrade'. We werden naar de 12e verdieping verplaatst, waar we konden genieten van een prachtig uitzicht! Hoewel de kamers wat gedateerd waren en wellicht niet helemaal schoon genoeg voor de prijs, brachten we gelukkig weinig tijd door in de kamer. Het hotel bood een overvloed aan faciliteiten, waaronder heerlijke drankjes die niet verdund waren met water zoals vaak het geval is bij all-inclusive resorts. Het culinaire aanbod was gevarieerd, met meerdere restaurants en bars die lekker eten en heerlijke cocktails serveerden. Het hotel was zo comfortabel dat we helaas te weinig van de omgeving hebben kunnen verkennen!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10

Wat een fantastische vakantie was dit zeg! Het was onze eerste ervaring met een all-inclusive resort en zeker niet de laatste keer hier. Het personeel is ontzettend vriendelijk en staat altijd klaar om je te helpen. Deze plek heeft echt mijn kijk op vakanties veranderd. Ik zou willen dat ik meer dan 5 sterren kon geven, misschien wel een 30. :)

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

Mijn recente verblijf was over het algemeen positief, ondanks enkele problemen bij het uitchecken. Er was wat gedoe omtrent de betaling, aangezien ze beweerden dat mijn oorspronkelijke betaling niet was ontvangen en een tweede keer mijn kaart moesten belasten. Ondanks dat ik bewijs liet zien van mijn eerdere betaling, werd ik gedwongen om opnieuw te betalen voordat ik mocht vertrekken. Uiteindelijk hebben ze de dubbele afschrijving teruggestort, maar dit heeft mijn voornemen om terug te keren niet veranderd, gezien de onnodige geldzorgen die ze veroorzaakten. Hoewel dit betalingsincident voor frustratie zorgde, moet ik wel zeggen dat het personeel altijd vriendelijk was in hun interacties. Mijn kinderen genoten van de zwembaden, hoewel ik wenste dat er meer glijbanen waren en niet alleen voor degenen die een upgrade hadden genomen. Het personeel was attent op de voedselallergieën van mijn kind, en hoewel sommige gebaren oprecht waren, leek een deel ervan ook meer gericht op verantwoordelijkheid. Bijvoorbeeld, het aanbod om een speciaal dessert te maken, stond in contrast met de disclaimer over mogelijke kruisbesmetting op het buffet.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10

Onze kennismaking met AI was een unieke ervaring die we met twee volwassenen en twee kinderen hebben beleefd. We waardeerden vooral de handige bagageservice en de mogelijkheid om te genieten van de faciliteiten zoals het zwembad en de snackbar voordat we konden inchecken. Het diner was voortreffelijk, reserveren was een aanrader. De snack- en dessertbar, inclusief heerlijke broodjes en pannenkoeken, was erg praktisch. Er werd geprobeerd rekening te houden met allergieën, maar dit verliep moeizaam tijdens het ontbijtbuffet. Voorzichtigheid is geboden. Hoewel de kamer enigszins gedateerd oogde, zagen we hoe het personeel enkele kamers grondig reinigde, zelfs de ventilatieopeningen. Dit toonde hun inzet voor hygiëne en netheid. De service was uiterst vriendelijk en gastvrij, wat onze ervaring nog positiever maakte. Het is handig om voldoende contant geld (in kleine biljetten) mee te nemen, aangezien het gebruik van de geldautomaat hoge kosten met zich mee kan brengen. Mijn ervaring met het trekken van 500 pesos resulteerde in $32,50 in omgerekend geld, met extra kosten van $60. Een van mijn favoriete activiteiten was het beschilderen van keramiek bij het zwembad. Nadat je klaar bent met verven, wordt het voor je gedroogd en geglazuurd zodat je het de volgende dag kunt ophalen. Hoewel we deze keer in Sunrise verbleven, kijken we ernaar uit om de volgende keer in Grand te verblijven.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8

Na een lange wachttijd op de luchthaven, eindelijk aangekomen bij het resort, na enkele verwarringen met de shuttle die ons op de verkeerde plek afzette. Het inchecken verliep moeizaam, vooral met kinderen die honger hadden en niet konden eten tot we in de juiste lobby waren ingecheckt. In het resort bleek het reserveren van restaurants een uitdaging, met beperkte beschikbaarheid en vroegtijdige volgeboekte reserveringen. Het verkrijgen van een ontbijttour werd sterk aanbevolen, met dreigementen over extra belastingen als je niet meedeed. Het waterpark was een hoogtepunt voor de kinderen, maar alleen gratis voor gasten van bepaalde locaties. Het was echter goed toegankelijk en het personeel was overal vriendelijk en behulpzaam. Het buffet was druk, maar het eten was bovengemiddeld voor all-inclusive resorts. De entertainmentopties, zoals de familieshows, waren van topkwaliteit en de kamerfaciliteiten en schoonmaakservice waren uitstekend. Hoewel het strand typisch was voor Cancun, met troebel water en veel zeewier, waren er genoeg activiteiten voor de kinderen bij het zwembad en mogelijkheden voor ontspanning in de spa's. Het uitchecken staat voor de deur, dus binnenkort meer updates.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10

Na het zien van alle ophef rondom Palace Resorts door mogelijke spam van negatieve recensies, voel ik me geroepen om onze oprechte ervaringen te delen. Wij hebben genoten van meerdere verblijven in zowel Moon Palace als Sun Palace, waar we werden verwend met eersteklas service door het fantastische personeel. Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar het strand van Sun Palace, waren de prachtige zwembaden bij Moon Palace ook zeker indrukwekkend. Beide resorts boden heerlijke all-inclusive maaltijden aan. Het klantenserviceteam, met name het Try & Buy-team, was zeer behulpzaam en deed genereuze aanbiedingen voor een eventuele terugkeer naar Palace Resorts. Daarnaast organiseert Palace Resorts jaarlijks grote evenementen met bekende artiesten zoals Luke Bryan en Dave Matthews, wat getuigt van hun professionele relaties binnen de entertainmentindustrie. Ik wil benadrukken dat voordat men een negatieve beoordeling plaatst, het loont om de geweldige inspanningen van het personeel van Palace Resorts mee te wegen die zorgen voor een uitstekende vakantie-ervaring. Hoewel ik geen banden heb met Palace Resorts, voel ik me toch genoodzaakt om onze oprechte ervaringen te delen.

Melden




© 2007-2025 ReisChecker.nl