ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Ana

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10

Dit hotel overtrof mijn verwachtingen! Het panoramische uitzicht vanuit het restaurant op de bovenste verdieping was adembenemend, vooral 's nachts met het betoverende Matsuyama-kasteel als achtergrond. De kamers waren comfortabel en gezellig, en de drankjes aan de bar waren heerlijk divers. Bovendien was de ligging van het hotel vlak bij het centrum ideaal voor het verkennen van de stad. Het was echt een geweldige ervaring!



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8

Ik kies er vaak voor om te verblijven in hotels die behoren tot de IHG-groep en ik blijf trouw aan hun standaard van kwaliteit. Dit hotel is ideaal gelegen in het hart van Matsuyama, recht tegenover het imposante kasteel van de stad. De locatie is echt handig en gemakkelijk bereikbaar. Hoewel de parkeerplaats klein leek en ik redelijk op tijd arriveerde, werd ik vriendelijk doorverwezen naar een nabijgelegen parkeerplaats. Het valt op dat steeds meer hotels tegenwoordig beschikken over EV-laadpalen, maar helaas voldeed de voorziening hier niet helemaal aan mijn verwachtingen, wat een kleine teleurstelling was.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8

Dit is mijn tweede bezoek aan Matsuyama en deze keer koos ik voor een ander hotel. Hoewel het een stukje verwijderd is van het treinstation, bleek het een handige uitvalsbasis voor mijn sightseeing avonturen te zijn. Op loopafstand vind je het indrukwekkende kasteel van Matsuyama en het Sakanoue Kumo Museum. Bovendien ligt het bruisende stadscentrum direct achter het hotel, waardoor het een gunstige locatie is met gemakkelijke toegang tot de beroemde Dogo Onsen - gewoon de tram pakken voor de deur. Het restaurant van het hotel serveert heerlijke maaltijden tegen redelijke prijzen. Daarnaast is er een fitnesscentrum beschikbaar, wat handig is, omdat je met je kamersleutel kunt komen en gaan wanneer je wilt. De lounge op de 14e verdieping heeft geen spectaculair uitzicht, maar er wordt wel een toeslag gerekend voor toegang.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8

Mijn eerste ervaring in deze accommodatie was positief. Ik verbleef in een eenpersoonskamer in het bijgebouw en hoewel het niet veel luxer was dan een standaard zakenhotel, maakte het ontbijt en andere aspecten van mijn verblijf het helemaal goed! De locatie is handig, vlakbij het centrum en met een tramlijn net buiten de deur, waardoor het gemakkelijk bereikbaar is vanaf het station. Het bijgebouw had twee liften, waardoor ik nooit hoefde te wachten, en ik waardeerde de USB-stroombron naast het bed in mijn kamer. Hoewel ik met de auto kwam, bood het hotel een ondergrondse parkeergarage aan, met vriendelijk personeel dat me de weg wees. De bereikbaarheid per tram en ander openbaar vervoer vanaf het Matsuyama Station was ook handig. Hoewel het een beetje verder weg was van het JR Matsuyama Station, was het nog steeds goed te doen voor degenen die graag wandelen. Het ontbijtbuffet op de 14e verdieping bood een prachtig uitzicht en een ruime keuze aan Ehime-specialiteiten, zoals Jako-ten. Over het algemeen was ik erg tevreden met mijn verblijf.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4

Bij aankomst had ik hoge verwachtingen van deze accommodatie, die door reissites als Jalan en Rakuten werd bestempeld als eersteklas/luxe. Echter, mijn eerste indruk van de standaard single kamer in het hoofdgebouw was meer die van een 'zakenhotel'. De loungekleding was simpel en onopvallend, gemaakt voor functioneel gebruik, terwijl de dunne, papieren pantoffels ook niet echt luxe uitstraalden. Gelukkig was de WiFi snelheid van 60-70 Mbps zowel in de kamer als het gebouw goed, waardoor er geen praktische problemen waren. Een handige optie was dat je ervoor kon kiezen om je kamer tijdens je verblijf niet te laten schoonmaken door simpelweg de voorzieningen aan de deurknop te hangen. Echter, de enige voorzieningen die werden aangevuld waren handdoeken, tandenborstels en zeep. Andere basisbenodigdheden zoals mineraalwater, koffie en thee werden niet automatisch bijgevuld, wat een minpuntje was. Hoewel je altijd de receptie kon bellen om het te brengen, voelde dit toch wat omslachtig aan en zo liet ik het zelf ook maar zitten. Het leek erop dat de andere gasten hier ook geen moeite mee namen. Blijkbaar heb je naast handdoeken niet veel meer nodig. Helaas ontbraken verkoopautomaten voor mineraalwater in het gebouw en het bordje in de badkamer waarop stond 'Dit water is drinkbaar' kreeg daardoor ineens een grotere betekenis. Roomservice was wel 24 uur beschikbaar, maar je moest soms kiezen tussen de duurdere optie van roomservice of gewoon kraanwater drinken. Het ontbijtmenu was typisch voor een zakenhotel en als je niet vroeg genoeg was, moest je het maar onderweg opeten. Het was fijn om direct naar je tafel geleid te worden zonder te hoeven wachten bij de ingang, maar de ontbijtruimte was klein en voelde druk aan door andere gasten en personeel dat heen en weer liep, wat niet bepaald een rustige sfeer creëerde. Hoewel de kamer klein was vanwege het oude gebouw uit de jaren '70, vond ik dat het niveau van gastvrijheid niet helemaal overeenkwam met het mooie uiterlijk vanaf de hoofdstraat.



© 2007-2025 ReisChecker.nl