ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel Sighsoara

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

Onze ervaring in dit hotel draaide voornamelijk om een bezoek aan de spa en het zwembad. Hier liepen we tegen wat eigenaardige regels aan, zoals het feit dat ze 20 lei vroegen voor "garantie"-armbanden die je alleen contant kon betalen en bij terugkeer je geld terugkreeg. Opvallend was ook dat de communicatie tussen de hotelreceptie, die de telefoon opnam over de diensten van de spa, en het spa-personeel niet soepel verliep. Ondanks ons telefoontje vooraf waarin ons werd verteld dat de jacuzzi goed werkte en op temperatuur was, bleek bij aankomst in de spa dat deze al een tijdje buiten werking was. De volledige dienst werd echter wel in rekening gebracht, zelfs al werd deze niet volledig geleverd. Bij melding hiervan bij de hotelreceptie, kregen we helaas weinig respons en verontschuldigde de receptioniste zich omdat ze hier niet van op de hoogte was. Het eten in het hotel bestond voornamelijk uit pizza, terwijl het menu toch diverse andere gerechten vermeldde (de pizza was overigens prima), maar hier waren inconsistenties wat betreft de prijzen op het menu en wat daadwerkelijk werd aangerekend. Al met al heerste er een sfeer van totale desorganisatie. Al met al is dit geen plek die wij zouden aanraden.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10

We zijn al drie keer te gast geweest in dit hotel en de laatste twee keer werden we hartelijk ontvangen door mevrouw Ibolya, de receptioniste. Ze is echt een 'problem solver' - tijdens ons laatste bezoek verloor mijn vriendin haar ketting en Ibolya regelde alles met een ongekende toewijding. Haar warme, gastvrije en uiterst professionele houding zorgde telkens weer voor een superieure service. Het hele team van het hotel is ongelooflijk vriendelijk en attent, en uit onze ervaring - zelfs in 5-sterrenhotels - kunnen we met zekerheid zeggen dat dit hotel het verdient om op gelijke hoogte te staan, ook al heeft het officieel maar 4 sterren. Mevrouw Ibolya heeft onze ervaring in dit hotel tot een droomplek in Roemenië gemaakt en we zullen zeker zo vaak mogelijk terugkeren, mede dankzij haar en het exceptionele team hier.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8

De kamer was ruim en stak qua moderniteit boven andere accommodaties uit waar we in Roemenië hebben verbleven. Het comfortabele en grote bed was een hoogtepunt, samen met het ruime terras dat een prachtig uitzicht op de stad bood. Het ontbijt was degelijk, hoewel er enkele items ontbraken. Gelukkig reageerden de medewerkers positief toen we dit meldden en deden ze hun best om alles aan te vullen. De spa was aangenaam, vooral de buitenjacuzzi die perfect was vanwege het mooie weer tijdens ons verblijf. Het feit dat parkeren gratis was, verdient zeker een vermelding. Echter, een minpunt was dat het terras gedeeld werd zonder enige afscheiding met onze buren, wat betekende dat we last hadden van de rooklucht wanneer zij naar buiten gingen om te roken. Daarnaast liet de airconditioning te wensen over; het werkte enkel als een ventilator en kon de kamer niet voldoende koelen. Dit zorgde ervoor dat de temperatuur rond 19.00 uur opliep tot 28°C, waardoor we gedwongen waren de ramen wijd open te zetten om af te koelen, maar dan kwam de tabaksgeur van buiten naar binnen, wat erg onaangenaam was. Al met al zijn we echter in veel slechtere vijfsterrenhotels in Roemenië verbleven.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit4

De beoordeling van dit hotel moet je niet misleiden met zijn 4-sterrenclassificatie. Bij aankomst moest ik wachten op mijn kamer, die nog niet gereed was. De badkamer leek te zijn vergeten met lege shampoo- en douchegelcontainers. Op de eerste verdieping was er een terras, maar helaas was het niet bruikbaar vanwege een ontbrekende handgreep op het raam. Ik was teleurgesteld in de netheid van de kamers. Hoewel ik niet had verwacht dat mijn beddengoed dagelijks zou worden verschoond, vond ik het teleurstellend dat ik op de maandag van mijn verblijf, na aankomst op vrijdag, een huishoudster moest vragen om mijn afval op te halen en toiletpapier bij te vullen. De reden die ik kreeg was dat het schoonmaakschema 's ochtends begon en tot 16.00 uur duurde. Het voelde bijna alsof ik me moest schamen omdat ik niet vroeg genoeg opstond vanwege mijn vakantie en dus geen fatsoenlijke schoonmaakservice verdiende. Met een beetje meer zorg en aandacht zou dit hotel eerder worden beoordeeld als een 2-3-sterrenaccommodatie.



Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit6

We hadden hoge verwachtingen van het Hilton, maar helaas liet ons verblijf op verschillende fronten te wensen over. Bij aankomst was de incheckervaring teleurstellend. Hoewel we slechts enkele minuten vóór de officiële inchecktijd arriveerden, leek het alsof de kamer niet op tijd gereed zou zijn. De communicatie was verwarrend en onplezierig, en het leek alsof er sprake was van een gebrek aan organisatie. De kamer zelf was ook geen hoogvlieger. Met weinig ruimte voor drie personen, vlekken op de vloer, kapotte gordijnen en een onhandig ingerichte badkamer was het niet echt comfortabel. Het hotel had wel een gunstige ligging en bood een mooi uitzicht over de stad. Helaas was het terras niet zo privé als gehoopt, wat afbreuk deed aan de ontspannen sfeer. De wellnessruimte was aangenaam, maar kon wel wat schoner. Het ontbijt had een uitgebreide selectie, maar de focus leek meer te liggen op kwantiteit dan op kwaliteit. Het eten was niet helemaal top, met te gaar spek, slappe frietjes en ondermaatse koffie. Al met al voldeed ons verblijf niet aan de gebruikelijke Hilton-standaard. Het hotel heeft duidelijk behoefte aan een opknapbeurt en we vertrokken teleurgesteld, waarschijnlijk zonder ooit terug te keren.



© 2007-2025 ReisChecker.nl