ReisChecker.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

RSS feed

Hotel The Ritz

Beoordelingen

Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit5
  • Ligging7
  • Service6

In veel hotels in Zuid-Afrika is de eerste indruk veelbelovend, maar valt de kamer vaak tegen. Dit was ook het geval hier. De tv-afstandsbediening was kapot, de badkamer was vies, er hing een geel douchegordijn en er zaten vlekken in de lakens. Het leek alsof de kamer niet goed was schoongemaakt en onderhouden. Gelukkig was het ontbijt uitgebreid en redelijk goed. We hebben niet in het hotelrestaurant gegeten. Het was vervelend dat er moest worden betaald voor het parkeren, namelijk 50 rand per dag. Let op bij het openen van de kofferbak, want het plafond is erg laag en onze huurauto had flinke krassen door dit probleem. Tegenover het hotel was een Italiaans restaurant waar we niet naartoe zijn gegaan vanwege slechte ervaringen, zelfs een simpele spaghetti bolognese wisten ze te verpesten.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging5
  • Service4

Dit hotel heeft duidelijk zijn beste tijd gehad en kan wat meer aandacht gebruiken als het aankomt op schoonmaak. Er lagen haren in de badkamer en de vloerbedekking was verre van fris. Gelukkig maakte het uitgebreide en smakelijke ontbijt veel goed, en de locatie was ook zeker top. Gelukkig was Waterfront niet ver weg, waar we heerlijk hebben gegeten bij den Anker. Zeker een aanrader!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging8
  • Service9

Het hotel heeft een fantastische locatie en biedt uitstekende service met vriendelijk en behulpzaam personeel. Het is aan te raden om het hotel via het internet te boeken, omdat dit veel voordeliger is. Ondanks het groot aantal verdiepingen, zijn er voldoende liften beschikbaar. Het hotel beschikt over een zwembad en een uitstekend restaurant. Daarnaast is het mogelijk om diverse excursies te boeken tijdens het verblijf.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Service9

Dit hotel is echt een pareltje! Geniet van het prachtige uitzicht en het heerlijke ontbijt. Het is super makkelijk om een taxi te nemen en het kost bijna niets. Het zwembad kan misschien iets aan de frisse kant zijn, maar dat mag de pret niet drukken. De kamer is ruim en comfortabel, zeker een aanrader. Voor een heerlijk diner kun je terecht op het bovenste terras, al is Haiku in Kaapstad echt een must-visit!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit10
  • Ligging8
  • Service6

Nadat de kleine ongemakken in onze kamer waren opgelost, konden we eindelijk onbezorgd genieten van het heerlijke eten dat werd geserveerd.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Service7

De kamers zijn wat aan de groezelige kant, maar wel lekker ruim. Ze hebben een wat ouderwetse uitstraling, maar je krijgt er wel een prachtig uitzicht voor terug.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging8
  • Service5

Na een rondreis door Zuid-Afrika en Swaziland verbleven we een aantal nachten in dit hotel. Onze kamer op de veertiende verdieping bood een prachtig uitzicht op zowel de Tafelberg als de zee. Hoewel de kamer recent gerenoveerd was en er netjes uitzag, kon de badkamer wel een opknapbeurt gebruiken (kapotte föhn, vieze tegels, etc.). Het restaurant (Top of the Ritz) draait in een uur 360 graden, wat zorgt voor een schitterend uitzicht over Kaapstad. De bediening was wat opdringerig en het restaurant kwam wat pretentieus over. Er zijn waarschijnlijk betere eetgelegenheden te vinden in Kaapstad. Gelukkig zijn de taxi's betaalbaar en brengen ze je veilig overal naartoe. Al met al was dit een degelijk stadshotel.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging8
  • Service9

Dit hotel is echt top! De kamer was brandschoon en de ligging is perfect voor het maken van uitstapjes.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit3
  • Ligging7
  • Service7

Na een reis vol met prachtige en luxe accommodaties, viel dit hotel helaas behoorlijk tegen. De badkamers zijn verouderd en kunnen wel een opknapbeurt gebruiken. Daarnaast is het erg gehorig! Het is moeilijk te begrijpen waarom de reisorganisatie juist dit hotel heeft gekozen om de verder fantastische rondreis af te sluiten. Dit hotel mag wat mij betreft geschrapt worden van alle lijstjes!

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Ligging6
  • Service9

Dit hotel verdient zeker niet de naam die het draagt. Hoewel de locatie handig is voor de stad en andere activiteiten, waren de kamers teleurstellend vies en verouderd. Ik zou niemand aanraden om hier te verblijven. Dit was spijtig genoeg onze laatste dag van de vakantie, na eerder genoten te hebben van veel mooiere en luxere accommodaties.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Service6

Onze kamer was prachtig en leek net gerenoveerd. De inrichting was modern en verzorgd, met uitzondering van de wat verouderde badkamer. Gelukkig is dit geen dealbreaker, aangezien je er niet permanent verblijft. Het draaiende restaurant op de bovenste verdieping van het hotel biedt een prachtig uitzicht en heerlijk eten.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Ligging8
  • Service5

De glorieperiode van de Ritz lijkt definitief voorbij te zijn. De inrichting van de kamers oogt gedateerd en in de badkamer begint de verf bij de ramen al wat af te bladderen. Sommige gasten klagen over de kleinte van de bedden en de bescheiden afmeting van de televisie. De gangen van het hotel zijn wat aan de krappe kant. Gelukkig compenseert het vriendelijke personeel deze minpuntjes, wat typerend lijkt te zijn voor de gastvrijheid in Zuid-Afrika. Het ontbijtbuffet is royaal en bevat ook warme gerechten. Het is handig dat bagage bij het uitchecken veilig kan worden gestald en er zijn altijd taxi's beschikbaar voor de deur van het hotel. Een hoogtepunt is het draaiende restaurant op de 21e verdieping met een prachtig uitzicht. Ondanks de aanwezigheid van vier liften kan het soms even duren voordat je op de gewenste verdieping bent, mede doordat gasten vaak op zowel de omhoog als omlaag knop drukken, wat onnodige tussenstops veroorzaakt.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit7
  • Ligging9
  • Service6

Dit hotel is ideaal gelegen om Kaapstad te verkennen. We verbleven hier vijf nachten en waren erg tevreden over wat we kregen voor de prijs die we betaalden. Voor de prijs van €26 per nacht hadden we een luxe kamer en een heerlijk ontbijt. Het hotel mag dan misschien niet superluxe zijn, maar het biedt zeker waar voor je geld. Mensen die teleurgesteld zijn na een rondreis, moeten niet het hotel de schuld geven, maar eerder de reisorganisatie. De bedden waren comfortabel, het ontbijt was uitgebreid en het zwembad met ligstoelen en loungesets was prachtig.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit9
  • Ligging9
  • Service9

Op de negende verdieping hadden we een nette kamer met een prachtig uitzicht op de zonsondergang. Bij het zwembad konden we genieten van een drankje terwijl we ontspanden en genoten van het mooie uitzicht. Het personeel was bijzonder vriendelijk en het ontbijt was zeer uitgebreid. Het dinerbuffet viel een beetje tegen in vergelijking met wat we gewend waren van de andere hotels tijdens onze reis. Een onverwachte tegenvaller was dat we dachten alles te hebben betaald, maar toen kregen we nog een rekening voor het parkeren van de auto! Het was jammer dat we hier ter plekke niet meer op hadden gerekend.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Ligging10
  • Service7

In juli verbleven we twee nachten in dit hotel, met logies en ontbijt. De kamers kunnen wel een opfrisbeurt gebruiken, vooral de douches. Maar de prijs weerspiegelt dit. Gelukkig maakte het prachtige uitzicht vanaf de 13e verdieping veel goed. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam, wat onze ervaring positief beïnvloedde. Het ontbijt in de ochtend was gevarieerd en vers, zeker een pluspunt. Dit hotel is een goede uitvalsbasis voor het verkennen van Kaapstad of het starten van een rondreis.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Ligging7
  • Service6

De gloriejaren van De Ritz lijken voorbij te zijn, met kamers die wat verouderd zijn en hier en daar wat gebreken vertonen, zoals afbladderende verf bij de ramen in de badkamer. De accommodatie biedt kleine bedden en een bescheiden tv, terwijl de gangen smal zijn. Gelukkig compenseert het vriendelijke personeel dit enigszins, zoals men dat doorgaans in Zuid-Afrika gewend is. Het ontbijt is rijk en divers, inclusief warme gerechten. Bagage achterlaten bij het uitchecken is geen probleem en het hotel heeft altijd taxi's beschikbaar. Op de 21e verdieping bevindt zich een draaiend restaurant met een prachtig uitzicht. Ondanks de aanwezigheid van vier liften, kan het soms wat langer duren voordat je aan de beurt bent, mede doordat mensen op beide knoppen drukken, waardoor de liften onnodige tussenstops maken.

Melden


Reisperiode: onbekend

  • Prijs / kwaliteit8
  • Service8

In een levendige buurt genaamd Seapoint bevindt zich The Ritz, een hotel met een prachtig buitenzwembad en een draaiend restaurant op de bovenste verdieping. Aan te raden is om van tevoren te reserveren voor een tafeltje daar. De kamers zijn comfortabel en ruim, niet extreem luxe, maar de bedden zijn heerlijk om in te slapen. De service in dit hotel is top-notch, met het regelen van een taxi en flexibiliteit voor late check-outs. Al met al, een plezierig verblijf in dit leuke hotel!

Melden




© 2007-2025 ReisChecker.nl